آکسون ۷ به قولش به ZTE عمل کرد

در طول سالیان گوشی های هوشمند یا با کیفیت و گران قیمت بوده اند یا ارزان و بی کیفیت. اما دو سال پیش در این صنعت تغییراتی شکل گرفت و تلفن های متوسط یا میان رده با قیمت های میانه این شکاف را پر کردند.

آکسون ۷ به قولش به ZTE عمل کرد

به گزارش کلیک، ZTE برای مدت ها حامی دستگاه های مقرون به صرفه بوده و به طور پیوسته دستگاه های متوسطی را، که تنها به بخش مقرون به صرفه بودن آن توجه می شده، روانه بازار می کرد.
در سال گذشته این شرکت چینی خط تولید گوشی آکسون خود را که مملو از شاخصه هایی برای ایجاد یک دستگاه ممتاز بوده راه اندازی کرد. اما این آکسون با بدنه فلزی منحنی عجیب، نرم افزار نامناسب و باتری ضعیف عمر چندانی نداشته است. هم چنین از وان پلاس در سال گذشته گران تر بود. آکسون ۷ امسال بسیار بهتر بوده، قیمتش ۳۹۹ دلار مشابه وان پلاس ۳ است و دارای صفحه شفاف تر، دوربین قوی تر و طراحی های برتر دیگر می باشد.
طراحی آکسون ۷ نتیجه همکاری گروه طراحی ZTE و BMW است، و نسبت به دستگاه های قبلی پیشرفت خوبی محسوب می شود. ظاهری مناسب و طراحی برتری نسبت به وان پلاس ۳ دارد. در آکسون ۷، درست همانند تلفن های نسل قبل، در بالا و پایین صفحه جلو نقطه هایی وجود دارد، اما برخلاف Pro، این صفحه شبکه ای بلندگو را می پوشاند. در پایین صفحه دکمه هایی برای بازگشت، صفحه زمینه (خانه) و همه برنامه ها وجود دارد. هم چنین جایگاه دو سیم کارت در لبه سمت چپ تعبیه شده است.
ZTE می گوید آکسون ۷ در نهایت برای پلتفرم VR موبایل Daydream گوگل آماده خواهد شد و به نظر می رسد نمایشگرش به طور خاص برای یک سری کارها آماده شده است. صفحه ۵ اینچی کوآد اچ دی امولد، بوم بسیار خوبی برای خوشگذرانی در نت فیلیکس و اینستاگرام است اما متاسفانه در زیر تابش نورخورشید تار می شود. اگر چه این امر موجب برطرف شدن تیرگی نمی شود اما آکسون نرم افزارهای درونی قرار داده که به شما اجازه می دهد رنگ نمایشگر را تنظیم کنید. می توانید سه حالت "طبیعی"، "رنگی" و "جلوه دار" و رنگ های " گرم"، "عادی" و "سرد" را برای پروفایل انتخاب کنید.
هم چنین دستگاه صوتی HiFi در صفحه وجود دارد. اکثر تولید کننده های گوشی های هوشمند توجه خاصی به کیفیت صدا ندارند اما ZTE بسیار به این سیستم اش افتخار می کند. تنها مولفه دیگری که تا این حد به آن توجه شده دوربین است.
بلندگوهای دوگانه جلو آکسون صدای واضح و تمیزی دارند به طوری که صدایش پوشش دهنده حداکثر میزان صدای بلندگوهای لپ تاپ است. هم چنین می توان صدایش را از اتاق دیگر هم شنید. تقویت کننده دابلی آتموس صدای حائلی را ایجاد کرده که نسبت به دستگاه های دیگر بسیار برجسته می باشد. یکی از معدود گوشی های دیگری که چنین تاکیدی بر سیستم صوتی اش داشته ۱۰ HTC است که به شما اجازه می دهد موسیقی را متناسب شنوایی تان تنظیم کنید.
هم چنین ZTE در ادامه رقابتش دوربین پشت ۲۰ مگاپیکسلی برای آکسون ۷ تعبیه کرده است. حسگرش بسیار قوی تر از آن چه که در آیفون ۶S، نکسوس ۶P و گلکسی۷ می بینید است. دوربین آکسون ۷ خاصیت شناسایی و فوکوس خودکار، به همراه تثبیت نوری و دیجیتالی عکس دارد و زمانی که با مگاپیکسل بیشتری ترکیب می شود باید به طور فرضی منجر به ایجاد تصویر شفافی شود. هم چنین دوربین در نور کم خوب عمل نمی کند. ساختمان های شرقی در شب به صورت نقطه یا لکه و قهوه ای تیره به نظر می رسند و کل صفحه هم با تجهیزات تصنعی پوشش داده می شوند. گوشی های دیگر، مانند آلکاتل آیدل ۴S که قیمت مشابهی دارد، در شرایط مشابه عملکرد بهتری از خود نشان می دهند.
در بالای قسمت جلو، دوربین ۸ مگاپیکسل آکسون ۷ تصاویر آراسته ای می گیرد که رنگ درستی دارد و به اندازه کافی شفاف است که به توان تمام جزییات را دید مانند پلک چشم خود. خوشبختانه حالت "زیباسازی" نواقص چهره تان را ، نه به طور اغراق آمیزی پاک می کند. برخلاف گوشی های هوشمند امسال، دوربین جلوی آکسون برای عکس های سلفی در نورکم فلش تعبیه نکرده است.
آکسون به عنوان پرچم دار اندروید شناخته می شود و مجهز به تراشه اسنپ دراگن ۸۲۰ است، به طور قابل توجهی واکنشی گراست.
باتری mAH 3،۲۵۰ آکسون ۷ به طور معمول حدود یک روز با نور متوسط کار می کند. شرکت سازنده می گوید در شارژ مجدد گوشی ظرف ۳۰ دقیقه تا ۵۰% شارژ می شود.
اگر چه آکسون با نسخه بسیار خوبی از اندروید ۶٫۰٫۱ کار می کرد، اما آکسون ۷ با نرم افزار ساخته ZTE روانه بازار شد که در کمال تعجب کمک کننده بود. جالب ترین نکته این است که مدیریت نیرو نه تنها به شما اجازه می دهد مصرف باتری را نظارت کنید بلکه حالتی به نام "سیاست حفظ نیرو" برای برنامه های شخصی مانند عدم شروع خودکار و یا بیدار باش برنامه ریزی شده و امکان خواب عمیق دارد.
برنامه جالب مای پاپ (Mi-Pop) میانبر معلقی به صفحه افزوده است که می توانید با اشاره انگشت شصت، به دکمه های هدایتگر اصلی مانند بازگشت، خانه و همه برنامه ها بدون این که از تمام گوشی استفاده کنید، دسترسی پیدا کنید. این ابزار مفیدی است چون تلاش برای دسترسی به تمام سطوح آکسون می تواند منجر به افتادن آن از دستتان شود.
هم چنین دریافت کننده صوتی ای وجود دارد که با شنیدن صدایتان قفل گوشی باز می شود، اما به سراغ این برنامه رفته، تنظیمش کنید و عبارت کلیدی تان را سه بار تکرار کنید تا آکسون آن را ذخیره کند، ولی هرگز کار نمی کند! به روش های مختلفی هم آن را امتحان کنید اما موثر واقع نخواهد شد.
چیز کوچکی که به شدت شما عصبی می کند این است که اسکیرین شات به طور خودکار در تلفن تان ذخیره نمی شود. باید بر علامتی که در پایین اسنپ شات تان وجود دارد ضربه بزنید تا فایل ذخیره شود. واقعا وقت تلف کردن است.
اگر چه اشتباهات کوچک نرم افزاری مانند این وجود دارند، که خوشبختانه بسیار کم هستند، اما به طور کلی آکسون ۷ یک دستگاه قابل اطمینان و خوب به حساب می آید. اگر OS تمیزتر می خواهید و می توانید با صفحه نه چندان شفافی سر کنید، وان پلاس ۳ با قیمت مشابه گزینه بهتری برای شما می باشد. اما آن هایی که تجربه های چند رسانه ای عالی و زیباشناسی خاصی را ترجیح می دهند آکسون ۷ را همراه مناسب تری برای خود میابند.

ارسال نظر