داستان بازی جذاب بتلفیلد ۱ به روایت سازندگان آن

عناوین ویدیویی شوتر اول شخص، همیشه در میان بازیکنان و گیمرهای سراسر جهان از محبوب بالایی برخوردار هستند. به گزارش کلیک، اگر به عناوین شوتر چند سال قبل نگاه گذرا بیاندازیم، مشاهده می کنیم که بیشتر آن ها روایت گر جنگ جهانی دوم هستند و تصاویر و اتفاقات این جنگ شرم آور را به تصویر کشیده اند. همان طور که مطلع هستید، یکی از بهترین بازی های ویدیویی شوتر تاریخ، سری Call of Duty است که نسخه های ابتدایی آن، بازیکنان را به دوران جنگ جهانی دوم می برد. اما بازی جنگ جهانی دوم تنها به سری کال اف دیوتی ختم نمی شود چرا که سایر بازی ها شوتر نظیر مدال افتخار نیز با چنین داستانی عرضه می شدند. چیزی که شاید کم کم بازیکنان را از تجربه چنین بازی هایی زده می کرد، داستان تکراری آن بود که کمپانی اکتیویژن به خوبی به این موضوع پی برد و برای اولین بار در نسخه چهارم سری کال اف دیوتی، جنگ های مدرن و روز دنیا را طراحی کرد که خوشبختانه مورد پسند اغلب بازیکنان قرار گرفت. این جنگ ها بیشتر در سال ۲۰۰۰ (و به بعد) جریان داشتند و به دلیل افزایش تنوع محیط بازی، تنوع سلاح ها و وسایل نقلیه، جذابیت بازی را دو چندان کرد. یکی از کمپانی های بازی ساز مطرح جهان از غافله عقب نماند و سریع اقدام به ساخت مجموعه شوتر کرد! کمپانی الکترونیک آرتز با همکاری استودیوی دایس، با ساخت و عرضه سری بتلفیلد وارد عرصه رقابت با کال اف دیوتی شد. با تمام جرات می توان گفت که داستان و اتفاقات فرانچایز Battlefield، در زمان حال یعنی مدرن جریان داشتند و به دلیل گرافیک خیره کننده تمامی نسخه ها، طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

داستان بازی جذاب بتلفیلد ۱ به روایت سازندگان آن

به گزارش کلیک، اگر به عناوین شوتر چند سال قبل نگاه گذرا بیاندازیم، مشاهده می کنیم که بیشتر آن ها روایت گر جنگ جهانی دوم هستند و تصاویر و اتفاقات این جنگ شرم آور را به تصویر کشیده اند. همان طور که مطلع هستید، یکی از بهترین بازی های ویدیویی شوتر تاریخ، سری Call of Duty است که نسخه های ابتدایی آن، بازیکنان را به دوران جنگ جهانی دوم می برد. اما بازی جنگ جهانی دوم تنها به سری کال اف دیوتی ختم نمی شود چرا که سایر بازی ها شوتر نظیر مدال افتخار نیز با چنین داستانی عرضه می شدند. چیزی که شاید کم کم بازیکنان را از تجربه چنین بازی هایی زده می کرد، داستان تکراری آن بود که کمپانی اکتیویژن به خوبی به این موضوع پی برد و برای اولین بار در نسخه چهارم سری کال اف دیوتی، جنگ های مدرن و روز دنیا را طراحی کرد که خوشبختانه مورد پسند اغلب بازیکنان قرار گرفت. این جنگ ها بیشتر در سال ۲۰۰۰ (و به بعد) جریان داشتند و به دلیل افزایش تنوع محیط بازی، تنوع سلاح ها و وسایل نقلیه، جذابیت بازی را دو چندان کرد. یکی از کمپانی های بازی ساز مطرح جهان از غافله عقب نماند و سریع اقدام به ساخت مجموعه شوتر کرد! کمپانی الکترونیک آرتز با همکاری استودیوی دایس، با ساخت و عرضه سری بتلفیلد وارد عرصه رقابت با کال اف دیوتی شد. با تمام جرات می توان گفت که داستان و اتفاقات فرانچایز Battlefield ، در زمان حال یعنی مدرن جریان داشتند و به دلیل گرافیک خیره کننده تمامی نسخه ها، طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

با گذشت زمان، سازندگان بازی های ویدیویی نظیر شرکت اکتیویژن کم کم از جنگ های مدرن به سوی جنگ های آینده و عملی - تخیلی حرکت می کنند. شاید امروزه جنگ های مدرن هم خسته کننده به نظر می رسند و این تنها دلیل ساخت بازی های ویدیویی شوتر در زمان آینده است. چیزی که ما در نسخه Advanced Warfare بازی کال اف دیوتی به طور کامل شاهد آن بودیم! البته این بازی هم چنان المان های یک جنگ مدرن را داشت اما نمی توان آن را در جنگ های مدرن دسته بندی کرد. نسخه جدید بازی Call of Duty تحت عنوان Infinity Ward که بزودی به دست بازیکنان و طرفداران قرار خواهد گرفت، کاملا یک بازی عملی - تخیلی به شمار می رود چرا که بازیکنان در خارج از کره زمین، با دشمنان خود مبارزه می کنند.

battlefield-1-screenshot-1

در هر صورت، کمپانی های بازی ساز با گذشت زمان، به سمت آینده پیش می روند اما چیزی که کمی عجیب به نظر رسید این است که کمپانی الکترونیک آرتز از این قاعده پیروی نمی کند. با اینکه تمامی داستان ها و جنگ های نسخه های مجموعه بتلفیلد در دنیای امروز جریان داشت، این شرکت با معرفی بازی Battlefield 1، به صورت رسمی اعلام کرد که جنگ جهانی اول را در این عنوان ویدیویی به تصویر می کشد و به فرانچایز مشهور خود را به آینده نمی برد! جنگ جهانی اول چندان مورد توجه بازی سازان قرار نگرفت چرا که به دلیل عدم تنوع سلاح ها، وسایل نقلیه، هلی کوپتر و جت های جنگی و وجود محیط های نسبتا تکراری و... سازندگان جنگ جهانی دوم را به جنگ جهانی اول ترجیح می دهند.

با این حال، استودیوی دایس و کمپانی الکترونیک آرتز دل به دریا زدند و در خلاف مسیر شرکت اکتیویژن قدم برمی دارند. طراحی بی نقص محیط و اتفاقات جنگ جهانی اول، امری بسیار سخت ترقی می شود اما با وجود این سختی ها، گویا شرکت EA خواهان یک بازی ویدیویی تک و غیر تکراری است!

بازگشت به گذشته آن هم به دوران جنگ جهانی اول، به نظر می رسد که کار بسیار سختی برای اعضای استودیوی دایس به حساب می آید چرا که تغییرات نسخه جدید بازی بتلفیلد نسبت به نسخه های پیشین، تغییرات بزرگ و اساسی ای هستند و سازندگان برای ساخت بازی Battlefield 1، باید کمی از مجموعه بتلفیلد دوری کنند تا این بازی، دقیقا حال و هوای جنگ جهانی اول را به خوبی به نمایش بگذارد. البته تمامی المان های گیم پلی این فرانچایز (مجموعه) باید حفظ شوند چرا که بازی Battlefield 1، نسخه جدیدی از سری بتلفیلد به شمار می رود و یک بازی کاملا مستقلی نیست!

battlefield-1-screenshot-3

تهیه کننده ارشد استودیوی دایس، آقای الکساندر گروندال (Aleksander Grøndal) در خصوص فرضیه ما و تجربیات کاملا جدید خود صحبت است. ماه گذشته وی در رویداد بررسی بازی بتلفیلد ۱ که در شهر لس آنجلس برگزار شده بود، مصاحبه مفصلی را با وب سایت معتبر دیجیتال ترندز داشته است. الکساندر گروندال در این مصاحبه اعلام کرد:

این کار، برای من یک رهایی است! حقیقت این است که در جنگ جهانی اول، شاهد حضور تمامی موشک های جنگی، جت جنگی، رادار و دیگر تجهیزات جنگی مدرن نیستیم و نبود چنین تجهیزاتی در بازی بتلفیلد ۱، یک رهایی بزرگی برای بنده به شمار می رود. به نظر من، این روزها تمامی تجهیزات جنگی مدرن به میزان کافی در بازی های ویدیویی با محتوای جنگ های مدرن، یافت می شوند که مجبور هستید آن را در سرتاسر صفحه نمایش خود بازی کنید و هیچ احساسی به آن ها ندارید. ولی من واقعا قصد دارم که بازیکنان احساس کنند که دقیقا آنجا هستند! قصد دارم که احساس کنم که در تجربه آن ها غرق شدم.

آقای الکساندر گروندال اشاره کرد که استودیوی مشهور دایس هوس ساخت یک بازی کاملا جدیدی کرد! در همان ابتدای شروع ساخت بازی بتلفیلد ۱، استودیو دایس قصد داشت تا سری جدید بازی بتلفیلد، یک بازی جدیدی به حساب آید و با نسخه های پیشین، متفاوت باشد. البته سازندگان در آن زمان چندان مطمئن نبودند که آیا روایت جنگ جهانی اول در سری بتلفیلد کار درستی است یا خیر! آیا این اقدام به فرانچایز Battlefield ضربه می زند و یا باعث افزایش محبوبیت آن خواهد شد؟ این ها تنها سوالاتی بودند که در زمان شروع ساخت نسخه جدید بازی، ذهن سازندگان را درگیر کرده بود! لازم به ذکر است که حتی رئیس کمپانی الکترونیک آرتز، ایده جنگ جهانی اول را چندان تحسین نکرد و از عاقبت آن بیم داشت.

زمانی که برای اولین بار مشاهده کردم، متوجه شدم که تیم سازنده بازی بتلفیلد ۱ کار خود را آغاز کرده اند. در ابتدای ساخت بازی، من هم کمی نگران بودم و موفقیت این داستان را کاملا باور نداشتم. اما آن ها را [تیم سازنده بازی] تشویق و ایده جنگ جهانی اول را تحسین کردم. آن ها تمامی چیزها و موارد لذت بخش و هیجان انگیز بازی را به من نشان دادند. همچنین در خصوص تمامی چیزهایی که نسخه جدید مجموعه بتلفیلد به آن نیاز دارد، توضیح دادند. از جمله تمامی موقعیت ها، وسایل نقلیه و... تنوع به قدری زیاد بود که من متعجب مانده بودم. چیزهای زیادی بود که من به کلی از آن ها بی خبر بودم و درباره آن ها اطلاعاتی نداشتم. به خاطر اینکه من هم جز آن دسته از مردم بودم که نظر درستی به جنگ جهانی اول نداشتم و در خصوص این جنگ می گفتم: اره! جبهه غربی، گل و لای، سنگر، تصاویر سیاه و سفید! اگرچه دید من کاملا اشتباه است اما این تنها دید من از جنگ جهانی اول بود! زمانی که کاغذها رو به دست گرفتم و مشغول مطالعه حوادث جنگ جهانی اول شدم، کاملا تحت تاثیر این جنگ خونین قرار گرفتم. این جنگ را به خوبی سنجیدم و در زمینه امکان ساخت یک اثر ویدیویی (بازی ویدیوی) تفکر کردم. دید من به جنگ جهانی اول، همیشه از دید یک بازی ویدیویی بوده است!

battlefield-1-screenshot-2

اینکه داستان نسخه جدید بازی بتلفیلد روایت گر دوران جنگ جهانی اول است، استودیوی دایس (سازندگان بازی) را مجبور کرد تا برخی تغییرات تاکتیکی و فنی ای در بازی ایجاد کنند. این تغییرات در جهت انعکاس هر چه بهتر حال و هوای جنگ جهانی اول صورت گرفت. همان طور که می دانید، قدرت سلاح های ۱۰۰ سال گذشته در مقایسه با سلاح های امروزی، کمتر است و سازندگان ضمن طراحی محیط بازی، باید به جنبه های دیگر آن نیز توجه کنند. برای اینکه بازیکنان به خوبی دوران جنگ جهانی اول را در بازی بتلفیلد ۱ مشاهده کنند و آن ها احساس کنند که دقیقا در بازی قرار دارند، باید تمامی تجهیزات جنگی از جمله سلاح ها به خوبی شبیه سازی شوند تا شاهد یک جنگ فوق العاده باشیم.

به تصویر کشیدن احساسات جنگ جهانی اول که معنای جدیدی از جنگ و خون ریزی را توصیف کرد و در طی آن بیش از ۱۰ ها میلیون انسان کشته شدند و خرابی های جبران ناپذیر و فراوانی پدید آمد، تمرکز اصلی سازندگان در بازی بتلفیلد ۱ است! این جنگ در میان مردم به عنوان جنگ تلخ، وحشتناک و ویرانگر شناخته می شود چرا که همه ی انسان ها (از کوچک و بزرگ) درگیر آن شده بودند. بازی های ویدیویی همیشه خاص هستند و از سوی دیگر سعی دارند که فرصت قهرمانی را به بازیکنان دهند.

در ابتدای شروع بازی بتلفیلد ۱، شما در نقش یک سرباز وطن دوست مشغول مبارزه با دشمنان هستید! سربازان تا زمانی که می توانند جلو دشمنان ایستادگی می کنند اما تعداد دشمنان به قدری زیاد است که ناگهان تیری به شما شخصیت اصلی بازی اصابت کرده و جان وی را می گیرد. در این صحنه، قبل از اینکه مدیریت سرباز دیگر بازی را به دست بگیرید، نام سرباز به همراه تاریخ تولد و تاریخ مرگ بر روی صفحه نمایش مشاهده می شود. در این لحظه تمامی صحنه ها و موسیقی ها احساسات شما و بازیکنان را درگیر خود می کند و نقش قهرمانان را به تصویر می کشد. اعضای استودیوی دایس مدعی هستند که داستان بازی Battlefield 1 در راستای حفظ جهان نیست و اتفاقات این جنگ وحشتناک را به نمایش می گذارد.

البته باید توجه داشت که استودیوی دایس در بازی بتلفیلد ۱ تنها به جنبه داستانی و تاریخی جنگ تمرکز نکرده است اما اتفاقات و روایت داستان این جنگ یکی از ویژگی های این بازی به شمار می رود. بخش عملیات چند نفره (مولتی پلیر) بازیکنان را دقیقا در یک جنگ تاریخی واقعی قرار می دهد که در نقشه های متنوع و زیبا، با سایر بازیکنان به صورت تیمی مبارزه خواهند کرد. همچنین امکان تغییر شرایط جنگ نیز به دست بازیکنان واگذار شده و در برخی موارد، بازیکنان حق انتخاب و تغییر دارند.

battlefield-1-screenshot-5

آقای الکساندر گروندال (Aleksander Grøndal) ضمن انتشار اطلاعات جدید، دوباره تاکید کرد که بازی بتلفیلد ۱، یک بازی کاملا جدید و مستقلی نیست و تنها نسخه جدیدی از مجموعه بتلفیلد می باشد. با این حال، باید المان های این سری به خوبی در نسخه جدید آن حفظ شوند. وی در ادامه صحبت های خود اضافه کرد:

من فکر می کنم که وقتی قراره یک بازی ویدیویی جدید بسازیم، در ابتدا در حال ساخت بازی بتلفیلد هستیم! به نظر من، این خیلی مهم است که در نظر داشته باشیم این نسخه جدیدی از مجموعه بتلفیلد می باشد که دوران جنگ جهانی اول را به تصویر می کشد. ما [سازندگان بازی] یک مرز مشخصی برای خودمان تعیین کردیم. شاید این مرز کمی دست و پای ما را گرفته باشد و کمی احمقانه به نظر برسد، اما ما قصد داریم که بیشتر باورهای خود برسیم. با وجود انتخاب دوران جنگ جهانی اول احساس کردیم که تا به امروز، هیچ کس داستان شفاف مشخصی را در خصوص این جنگ تعریف نکرده است. به همین خاطر، احساس کردیم که مسئولیت سنگینی بر دوش قرار داده شده و تا داستان واقعی این جنگ را روایت کنیم. با خود بگوییم که: اره دوستان، این اتفاق واقعا در جنگ جهانی اول رخ داد!

کمپانی ناشر الکترونیک آرتز به طرفداران مجموعه بتلفیلد و بازیکنان پلتفرم ایکس باکس وان و رایانه های شخصی پیشنهاد می کند در سرویس های الکترونیک آرتز اکسس (EA Access) و اوریجین اکسس (Origin Access) عضو شوند. با عضویت در این دو سرویس، ضمن بهره مندی از عناوین رایگان و تخفیف ۱۰ درصدی تمامی محصولات این شرکت، می توانید بازی مورد انتظار Battlefield 1 را زودتر از عرضه رسمی تجربه کنید. کاربران عضو این دو سرویس، در تاریخ ۱۸ اکتبر سال جاری مصادف با سه‌ شنبه ۲۷ مهر ماه سال ۱۳۹۵ به بازی بتلفیلد ۱ دسترسی دارند. برای عضویت، کافیست کارت اشتراک را از فروشگاه های معتبر خارجی خریداری کرده و به مدت ۱ ماه، ۱۲ ماه و… در این سرویس ویژه عضو شوید.

همچنین این عنوان ویدیویی در تاریخ ۲۱ اکتبر سال میلادی ۲۰۱۶ مصادف با جمعه ۳۰ مهر ماه سال ۱۳۹۵ به صورت عمومی برای تمامی پلتفرم ها نظیر پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه های شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز عرضه خواهد شد. البته تا به امروز، نسخه های مختلفی از بازی رونمایی شده که با خرید آن، ضمن دریافت آیتم های اختصاصی و پک های متنوع، چند روز زودتر از بازیکنان دیگر به سرورها بازی (حتی بخش تک نفره) دسترسی خواهید داشت.

battlefield-1-screenshot-4

سیستم مورد نیاز و سیستم پیشنهادی برای اجرای بازی بتلفیلد ۱ توسط کمپانی ناشر و استودیوی دایس مشخص شد. بنا به اطلاعات درج شده، سیستم مورد نیاز بازی چندان بازیکنان و پی سی بازها را به چالش نمی کشاند اما نمی توان این سیستم را ضعیف دانست. برای مشاهده این دو سیستم، بر روی این نوشته کلیک کنید.

در پایان این مقاله، دیدگاه شما در رابطه با داستان بازی بتلفیلد ۱ چیست؟ آیا انتخاب جنگ جهانی اول، به رشد محبوبیت و جذابیت بازی کمک خواهد کرد؟ به نظر شما، بازگشت فرانچایز بتلفیلد به جنگ های گذشته با وجود داستان عملی - تخیلی بازی کال اف دیوتی اینفینیتی وارفر، کار درستی است؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر