کدام تلویزیون های ۴K OLED ارزش خرید بیشتری دارند؟

رسانه کلیک - تلویزیون های ۴K OLED متنوعی از برندهای مختلف وجود دارند که هر یک ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند. با این وجود انتخاب یک تلویزیون ۴K OLED ایده آل کمی سخت و دشوار است. از این رو، در این مطلب به معرفی بهترین تلویزیون های ۴K OLED ‌بازار می‌پردازیم.

کدام تلویزیون های ۴K OLED ارزش خرید بیشتری دارند؟

سال ۲۰۱۷ را باید سال جنگ رزولوشن‌های تلویزیون های ۴K OLED نامید. در این سال شرکت‌های مختلف و به طور مشخص دو شرکت سامسونگ، رزولوشن تلویزیون های ۴K OLED را وارد فاز جدیدی کرده و استانداردهای جدیدی را برای این حوزه تعریف کرده‌اند. اغلب تلویزیون‌هایی که از این دو غول کره‌ای در بازار موجود هستند، از رزولوشن ۴k پشتیبانی می‌کنند، اما جنگ رزولوشن‌ها چنان بالا گرفته است که باید شاهد رونمایی تلویزیون‌های LED با کیفیت ۴k UHD و بالاتر نیز باشیم. تلویزیون های ۴K OLED نیز قطعا سهم قابل توجهی از بازار سال ۲۰۱۷ دارند و شانه به شانه دیگر رقبا رقابت می‌کنند.

صنعت نمایشگرها در چند سال اخیر، دچار تحول شگرفی شده است و نسل نوین نمایشگرهای خانگی علاوه بر داشتن طراحی بهتر با ساختار مدرن، پذیرای فناوری‌های جدیدی چون OLED و UHD بوده است که خریدار را در بین انتخاب گزینه برتر، دچار چالش می‌کند. کیفیت تصویر ۴K یاهمان Ultra HD با ایجاد تعداد پیکسل‌هایی بالاتر از ۸ میلیون که ۴ برابر بیشتر از تلویزیون‌های معمول در بازار یا فول اچ‌دی است، تلویزیونی با سایز بزرگ‌تر و کیفیت تصویر شفاف‌تر از گذشته را در دنیایی غوطه‌ور از پیکسل ارایه می‌دهد. تلویزیون‌های Full HD با فزایش سایز مشکلاتی مانند کدر شدن تصاویر و واضح شدن پیکسل‌های رنگ (pixilation) را دارند که در تلویزیون‌های با کیفیت Ultra HD این مشکل بر طرف گردیده است.

در مقابل OLED یا Organic LED نسل جدید LED ها است که مصرف انرژی در آن به کمترین حد خود رسیده، طراحی در آن در بالاترین سطح قرار داشته و لایه‌های تشکیل دهنده در تشکیل صفحات OLED به حداقل رسیده است. با توجه به ساختار نور دهی هر پیکسل رنگ در این محصول که هر کدام، نوردهی و کنترل مجزای خود را دارد، کنتراست رنگ نیز در آن به بی نهایت رسیده است. در این مطلب به معرفی بهترین تلویزیون های ۴K OLED ‌ای که ارزش خرید را دارند پرداخته‌ایم.

LG W7 (امتیاز جهانی: ۸۷-قیمت: ۷۵۸۵ دلار)

تلویزیون های 4K OLED

طراحی مبتکرانه سری W7 به دنبال فلسفه "less is more" ال‌جی است و همه چیز را برای تأکید بر زیبایی صفحه بهینه کرده است. تلویزیون مبتکرانه، مدرن و پیشگام ۷۷ اینچ LG SIGNATURE W7 در کلاس OLED که به تلویزیون کاغذدیواری شهرت دارد شرکت‌کنندگان در نمایشگاه CES 2017 را با طراحی باریک، شیک و مدرنش خیره کرد. بدنه فوق باریک و تیغ‌مانند W7 طوری است که انگار تلویزیون در هوا شناور است و حس غوطه‌ور شدن در تصویر را ایجاد می‌کند. پنل OLED در مدل ۶۵ اینچ فقط ۲٫۵۷ میلی‌متر ضخامت دارد و می‌تواند با استفاده از قلاب مغناطیسی روی دیوار بچسبد و فاصله بین دیوار و تلویزیون را به صفر برساند. حس غوطه‌ور شدن با بلندگوهای پرقدرتی که صدای بی‌رقیب Dolby Atmos دارد کامل می‌شود. طراحی سری W7 توهم خیره شدن به پنجره را در بیننده القا می‌کند، نه تماشای تلویزیون.

سری W7 و تمام تلویزیون های ۴K OLED ال‌جی از فناوری Active HDR برای نمایش نسل جدید محتوای HDR برخوردارند که برای به تصویر کشیدن صحنه‌های روشن‌تر و جزییات بیشتر در سایه طراحی شده است. فناوری Active HDR به تلویزیون‌های HDR امکان می‌دهد تا تصویر فریم به فریم پردازش شود و اطلاعات پویا در زمان نیاز وارد شود. این فناوری حتی بهترین تصویر را در زمانی خواهی داشت که محتوای HDR اصلی ثابت و پایدار باشد یا اصلاً هیچ ابراطلاعاتی وجود نداشته باشد. همه تلویزیون‌های OLED ال‌جی محصول سال ۲۰۱۷ از پالت کامل فرمت‌های HDR شامل Dolby Vision، HDR10، HLG یا Hybrid Log Gamma، پشتیبانی می‌کنند و آماده پشتیبانی از فناوری Advanced HDR by Technicolor نیز هستند. این تنوع کارایی با قابلیت جدید HDR Effect ترکیب می‌شود و محتوایی که کیفیت استاندارد دارد را فریم به فریم پردازش می‌کند تا روشنایی در فضاهای خاص تصویر بهتر شود، نسبت کنتراست بهبود پیدا کند و تصاویر دقیق‌تری نمایش داده شود.

LG E7 (امتیاز جهانی: ۸۸-قیمت: ۲۷۰۰ دلار)

تلویزیون های 4K OLED

تلویزیون OLED E7 ال جی در مراسم CE Week TV Shootout و در رقابت با بهترین تلویزیون‌های حال حاضر جهان، به عنوان پادشاه تلویزیون ها در سال ۲۰۱۷ معرفی شد. تلویزیون OLED E7 ال جی با قابلیت Picture-on-Glass و به خاطر کیفیت تصویر و عملکرد فوق‌العاده خود برنده سه جایزه مختلف شد. این تلویزیون تحسین شده در جشنواره سالانه CE Week TV Shootout نیویورک و در رقابت با شش تلویزیون پرچمدار ۴K Ultra HD TV به عنوان پادشاه تلویزیون های ۲۰۱۷ شناخته شد. این چهارمین بار پیاپی است که تلویزیون LG OLED برنده جایزه CE Week Shootout شده و اولین باری است که یک شرکت جایزه سه دسته‌بندی جدید این جشنواره را کسب می‌کند. تلویزیون ۶۵ اینچی E7 OLED ال جی با ترکیب کردن قابلیت منحصربه‌فرد Picture-on-Glass، عملکرد بی‌رقیب در زمینه فناوری OLED، صدای فراگیر Dolby Atmos و قابلیت‌های HDR می‌تواند کیفیت تصویر فوق‌العاده و تجربه بی‌نظیر سینمایی را به خانه‌ شما بیاورد.

سری تلویزیون های ۴K OLED سال ۲۰۱۷ ال جی شامل مدل ۷۷ و ۶۵ اینچی W7، مدل ۷۷ و ۶۵ اینچی G7، مدل ۶۵ و ۵۵ اینچی E7، مدل ۶۵ و ۵۵ اینچی C7 و مدل ۵۵ اینچی B7 می‌شوند. همه مدل‌های سال ۲۰۱۷ به فناوری بی‌رقیب OLED مجهز بوده و با قابلیت‌هایی نظیر مشکی مطلق، کنتراست بی‌نهایت، طیف رنگی گسترده و زاویه دید عریض، تصویری بسیار شبیه واقعیت را نشان می‌دهند.

Panasonic EZ1002 (امتیاز جهانی: ۸۹-قیمت: ۵۴۹۹ دلار)

تلویزیون های 4K OLED

پس از درخشش شرکت ال جی در زمینه تولید تلویزیون های ۴K OLED حالا نوبت به رقیب ژاپنی آن یعنی پاناسونیک رسید تا اولین تلویزیون OLED خود را به جهان معرفی کند. بله دیگر ال جی یکه‌تاز بازار تلویزیون های ۴K OLED نیست و اکنون اولین تلویزیون اولد پاناسونیک با نام EZ1002 به میدان آمده است. نخستین تلویزیون OLED پاناسونیک به همان نمایشگری مجهز شده که ال جی در تلویزیون های اولد خود استفاده می‌کند، با این تفاوت که تلویزیون اولد پاناسونیک به پردازنده Studio Colour HCX2 این شرکت مجهز شده و علاوه بر آن، از تنظیمات کالیبراسیون ISFF نیز استفاده می‌کند. همچنین سازگاری این تلویزیون با سیستم CALMANN باعث شده تا رنگ ها با دقت و کیفیت بسیار خوبی به نمایش درآیند.

نکته عجیب و البته ناراحت کننده در مورد اولین تلویزیون اولد پاناسونیک ، عدم پشتیبانی از فناوری دالبی ویژن (Dolby Vision) برای سازگاری با بلوری پلیرهای جدید این شرکت است. البته با توجه به اینکه محتوی دالبی ویژن روز به روز فراگیر تر می‌شود، ممکن است پاناسونیک این ویژگی را با یک به روزرسانی نرم افزاری به تلویزیون اولد خود بیاورد که در این صورت تلوزیون اولد پاناسونیک یک قدم از رقبای خود فراتر خواهد رفت. بد نیست بدانید که تلویزیون اولد پاناسونیک ضمن پشتیبانی از Hybrid Log-Gamma HDR از HDR10 هم پشتیبانی کرده و همچنین موفق به کسب گواهینامه‌ THX و Ultra HD Premium شده است.

Sony XBR-A1E (امتیاز جهانی: ۹۰-قیمت: ۲۷۹۸ دلار)

تلویزیون های 4K OLED

سونی در نمایشگاه CES امسال از تلویزیون XBR-A1E Bravia با رزولوشن ۴K و پنل OLED پرده برداشت. در واقع می توان گفت این تلویزیون، پرچمدار شرکت سونی به عنوان یکی از تلویزیون های ۴K OLED برای سال ۲۰۱۷ محسوب می شود. با این حساب، ال جی برخلاف سال های گذشته، رقیب سرسختی را در این بازار در کنار خود می بیند. سونی می گوید فناوری OLED باعث شده «تراز مشکی بی نظیر، رنگ های زنده و غنی، کنتراست داینامیک، تصویری شفاف، و زاویه دید گسترده» در این تلویزیون ها ایجاد شود که البته همه این ویژگی ها در اولدهای ال جی نیز دیده می شوند، اما نسبت به دیگر تلویزیون های LED سونی برتری مشخصی را ایجاد می کنند.

گفتنی است؛ سونی مستقیماً پنل های اولد را تولید نمی کند و احتمالاً LG Display تأمین کننده آنهاست، اما کمپانی ژاپنی از ارائه توضیحات در مورد منبع تأمین نمایشگرها خودداری کرد. این تلویزیون از استاندارد Dolby Vision HDR پشتیبانی می کند، و چیپ اختصاصی به نام ۴K HDR Processor X1 Extreme وظیفه پردازش تصویر را بر عهده دارد. محصول جدید سونی بسیار باریک است، اما نه به اندازه محصولات جدید ال جی! نکته جالب دیگر در مورد محصول جدید سونی، این است که هیچ اسپیکری به صورت مجزا در آن دیده نمی شود. در واقع همان طور که ال جی دیسپلی نیز در جریان CES اعلام کرد، صدای این محصول با بهره گیری از فناوری Acoustic Surface از خود پنل نمایشگر بیرون می آید.

LG B7 / C7 (امتیاز جهانی: ۹۳-قیمت بی ۷: ۱۷۹۷ دلار/قیمت سی ۷: ۱۹۹۷ دلار)

تلویزیون های 4K OLED

OLED B7 ال جی طراحی فوق العاده زیبایی دارد. ضخامت آن در بالای تلویزیون تنها به ۵ میلی‌متر می رسد که همین باعث ایجاد جلوه ای خاص برای تلویزیون می شود. فرم پایه آن بسته به سفارش کشور های مختلف، متفاوت است. تنها نقط ضعف طراحی آن موقع نصب روی دیوار معلوم می شود که آن هم مشکل دسترسی به پورت های پشت تلویزیون است. کیفیت نمایش این تلویزیون OLED بسیار عالیست. به لطف پیکسل هایی که به طور مستقل نور ایجاد می کنند، کنتراست بی نهایت را در این تلویزیون شاهد هستیم. رنگ های تولید شده در B7 فوق العاده زنده و تصاویرش بسیار عمیق است. نقطه قوت این تلویزیون رنگ مشکی مطلق آن است. OLED B7 رنگ مشکی مطلق را به بهترین نحو ممکن ارائه می کند.

همچنین پشتیبانی از HDR و Dolby Vision هم از نکات مثبت این تلویزیون است. از لحاظ کیفیت تصویر تفاوت آنچنانی با نسل قبلی (B6)شاهد نیستیم و تنها مزیت اضافه شده پشتیبانی از ویدیو هایی با نرخ Hz ۱۲۰ است که این تلویزیون را به تلویزیونی محبوب گیمر ها تبدیل می کند. سیستم صوتی به کار رفته در این تلویزیون بر خلاف نسل قبل که محصول شرکت مطرح Harman Kardon بود، ساخت شرکت مادر یعنی ال جی است؛ با این تفاوت که در نسل جدید از استاندارد Dolby Atmos تبعیت می شود تا بهترین کیفیت صدای ممکن به کاربر ارائه شود. اسپیکر های این سیستم در مجموع ۴۰ وات و ساب ووفر آن ۲۰ وات قدرت دارد. رابط کاربری آن به لطف سیستم عامل WebOS نسخه ۳٫۵ و کنترل جادویی جزو بهترین های موجود محسوب می شود. این کنترل به شما این قابلیت را می دهد تا با حرکت دادنش از آن به عنوان نشانگر روی صفحه تلویزیون استفاده کنید. همه امکانات ممکن از جمله ماشین زمان و ضبط برنامه های در حال پخش در این تلویزیون موجود است.

تلویزیون ال جی OLED C7 با نمایش تصاویر با کیفیت ۴K انقلابی در کیفیت تصویر کرده است . زمانیکه حتی از فاصله دور به این تلویزیون نگاه می کنید تصاویر را کاملا واضح و شفاف خواهید دید. از آنجا که هر پیکسل به صورت مستقل خاموش و روشن خواهد شد، همین امر، عمق و زنده بودن رنگ‌ها را با بیان دقیق هر پیکسل بهبود می دهد.

تلویزیون های 4K OLED

با توجه به اینکه تلویزیون OLED C7 دارای کیفیت ۴K است، هنگام نمایش تصاویر شما را متحیر خواهد کرد کیفیت تصویر ان به قدری واضح است که به اسانی می توانی لوگو یا نوشته های یک روزنامه را به وضوح تماشا کنید.

در حال حاضر تلویزیون OLED C7 علاوه بر پشتیبانی از HDR Dolby Vision که بین فیلم سازان و تهیه کنندگان فرمت محبوبی است ،فرمت HDR10 را نیز پشتیبانی می کند که رایجترین نوع HDR است و توسط شرکت های Dolby Vision و UHDA تایید شده اند. هر دوی این فرمت ها توسط استودیو های بزرگ در سطح جهانی استفاده می شوند.

قابلیت HDR که در واقع مخفف عبارت High Dynamic Range یا محدوده دینامیکی بالا می باشد . اکثر تلویزیون ها از سال ۲۰۱۶ به بعد از این قابلیت بهره می برند که تلویزیون ال جی OLED C7 نیز از این قاعده مثتثنی نیست این قابلیت در این تلویزیون ‌ باعث خواهد شد نرخ کنتراست تلویزیون و رنگ‌های مشاهده شده تا حد زیادی گسترش یافته و شاهد تصویری واقعی‌تر و کاملا طبیعی را شاهد باشیم . در حد یک جمله می توان گفت محدوده کنتراست و دقت رنگ را توسعه می دهد. قسمت های روشن را روشن تر خواهد کرد و عمق بیشتری به تصاویر می دهند و رنگ ها نیز به گونه ای بهبود می بخشد که انگار طیف های ابی، سبز، قرمز و سایر رنگ ها که مابین انها تولید می شود بهینه تر به نظر برسند.

ارسال نظر