بهترین اپلیکیشن های اندرویدی که در پلی استور گوگل موجود نیست

در فروشگاه اپلیکیشن های گوگل یا همان پلی استور بیش از یک میلیون اپلیکیشن متفاوت وجود دارد که هر موضوعی را که به آن فکر کنید پوشش می دهد.

بهترین اپلیکیشن های اندرویدی که در پلی استور گوگل موجود نیست

کلیک - اما باید بدانید اپلیکیشن های دیگری نیز وجود دارد که به دلایلی در این فروشگاه قرار نگرفته است ولی ارزش امتحان کردن را دارند.

این اپلیکیشن ها را به راحتی می توان روی دستگاه های اندروید نصب کرد، به شرط آن که بدانید آن ها را کجا پیدا کنید. باید توجه داشته باشید که وقتی نسخه جدید این اپلیکیشن ها منتشر شود، شما هیچ پیغام اطلاع رسانی دریافت نمی کنید، بنابر این باید هر از گاهی به منبعی که آن را دانلود کرده اید مراجعه کرده و وجود نسخه جدید تر را بررسی کنید.

توجه: برای دسترسی به اپلیکیشن های معرفی شده می توانید روی تیتر آن ها کلیک کنید.

حال بیایید به این نه اپلیکیشن نگاهی بیندازیم.

Amazon Underground

اپلیکیشن رسمی Amazon با بیش از ۱۰ میلیون بار دانلود شدن جزو محبوب ترین اپلیکیشن های پلی استور است. ولی اگر شما هنوز از آن اپلیکیشن به جای Amazon Underground استفاده می کنید، چیز بزرگی را از دست داده اید.

این اپلیکیشن تمامی قابلیت های معمول خریدی را که در اپلیکیشن Amazon موجود است دارا می باشد. علاوه بر این با استفاده از این اپلیکیشن می تواند، اپلیکیشن ها و بازی هایی با ارزش حدود ۲۰ هزار دلار را به صورت رایگان دانلود و استفاده کنید.

amazon-underground

شما با استفاده از آن می توانید بهترین بازی های اندروید مثل: Monument Valley، Threes! و Star Wars: Knights of the Old Republic را به صورت رایگان دانلود کنید. همچنین نرم افزار های بی نظیری مثل Office Suite Professional که ۱۵ دلار قیمت دارد به صورت رایگان قابل دسترس است. بنابر این Amazon Underground یک اپلیکیشن ضروری برای تمام کاربران اندروید است.

Amazon Video

پس از آن که اپلیکیشن Amazon Underground را نصب کردید، می توانید Amazon Video را نیز دانلود و نصب کنید. با استفاده از این اپلیکیشن شما می توانید، به فیلم های اشتراکی سرویس ویدیوی آمازون (Amazon Prime Instant Video) که در حالت عادی فقط برای کاربران تبلت های Fire آمازون و آیفون و آی پد اپل در دسترس است، دسترسی پیدا کنید.

amazon-video

Humble Bundle

یک راه دیگر برای خرید بازی ها با قیمت ارزان نصب این اپلیکیشن است. این اپلیکیشن به صورت مرتب مجموعه ای از بازی ها با قیمتی که خودتان تعیین کرده اید را به شما پیشنهاد می دهد. هر مجموعه شامل ۱۰ بازی است. اگر شما بیش از ۱ دلار بپردازید، سه بازی دریافت می کنید. اگر شما بیش تر از میانگین سایز بازیکنان پول بدهید، هفت بازی و اگر بیش از ۶ دلار پرداخت کنید، هشت بازی دریافت خواهید کرد. همچنین پس از اینکه سطح درآمد یک مجموعه به یک محدوده مشخص برسد دو بازی دیگر نیز قابل دریافت می شود.

humble-bundle

شما می توانید اپلیکیشن Humble Bundle را به صورت مستقیم روی گوشی خود دانلود کنید که امکان دانلود و به روزرسانی بازی های خریداری شده را فراهم می کند، ولی برای خرید بازی ها ابتدا باید از طریق سایت اینترنتی آن اقدام کنید.

Xposed Framework Installer

اپلیکیشن Xposed Framework Installer یکی از ضروری ترین اپلیکیشن های مورد نیاز دستگاه های اندرویدی روت شده است (قابلیت روت به شما اجازه می دهد تا سطوح دسترسی سیستم را تغییر دهید، که برای فلش زدن کاستوم رام ها روی گوشی مورد نیاز است).

نصب Xposed روی اندروید ۴٫۴ (و نسخه های قبلی) به سادگی نصب اپلیکیشن های معمولی است. ولی برای نصب آن روی اندروید ۵ و نسخه های بعدی به یک مرحله دیگر نیز نیاز است که می توانید آن را در انجمن XDA پیدا کنید.

xposed

با استفاده از ماژول های Xposed می توانید گوشی خود را در هر زمینه ای که فکرش را می کنید سفارشی سازی و بهینه سازی کنید. بعضی از بهترین ماژول های Xposed مثل ماژول مدیریت دسترسی XPrivacy را می توان از طریق پلی استور دانلود کرد. سایر ماژول ها مثل GravityBox را نیز باید به صورت جداگانه نصب کرد.

tasker

Tasker

Tasker یکی از قدرتمند ترین اپلیکیشن های موجود برای اندروید است که در پلی استور نیز موجود است.

با استفاده از این اپلیکیشن می توانید کارهای مختلفی را برای گوشی خود تعریف کنید تا در زمان های تعیین شده آن ها را انجام دهد. البته این اپلیکیشن اتوماسیون برای یادگیری نیاز به زمان زیادی دارد و با مهلت ۲ ساعته بازپرداخت گوگل قابل ارزیابی نیست.

بنابر این قبل از خریداری آن به سایت سازنده اپلیکیشن مراجعه کرده و نسخه آزمایشی آن را دانلود کنید. این نسخه تا ۷ روز کار خواهد کرد و حتی پس از آن نیز می توانید با حذف کردن و نصب مجدد دوباره برای هفت روز از آن استفاده کنید.

MiXPlorer

اپلیکیشن MiXPlorer را می توان گوهری مخفی در دنیای اندروید دانست.

MiXPlorer یک اپلیکیشن مدیریت فایل است که دارای امکانات بسیار گسترده ای است. این اپلیکیشن دارای قابلیت جستجو، پشتیبانی از فایل های فشرده، قابلیت اتصال به ۱۹ سرور ابری، قابلیت گرفتن ایمیج و پخش فایل های چند رسانه ای است. علاوه بر این ها، این اپلیکیشن دارای ابزار ویرایش متن، قابلیت استفاده از دسترسی روت و امکانات بسیار دیگری می باشد.

این اپلیکیشن به صورت کامل رایگان بوده و از انجمن XDA قابل دریافت است و مرتبا نیز به روز می شود.

mixplorer

CF.lumen

اگر شما دچار بد خوابی و بی خوابی شبانه شده اید، ممکن است گوشی موبایل شما در این قضیه مقصر باشد. صفحات گوشی ها و تبلت ها یک نوع نور آبی با فرکانسی خاص از خود تابش می دهند که باعث می شود مغز شما فکر کند که هنوز در روشنایی روز قرار دارد.

راه حل این مشکل علاوه بر کار نکردن با گوشی بعد از غروب آفتاب این است که از اپلیکیشنی استفاده کنید که این نور آبی مضر را فیلتر کند. این اپلیکیشن ها به شما کمک می کند تا خواب بهتری داشته و خستگی چشم را کاهش دهید.

و اما بهترین اپلیکیشن برای فیلتر کردن این نور آبی مضر، CF.lumen است. این اپلیکیشن هم در گوشی های روت شده و هم روت نشده کار می کند. شما می توانید آن را از پلی استور دانلود کنید، که البته برای فعال سازی ویژگی های پیشرفته آن باید مبلغی را از طریق پرداخت درون برنامه ای بپردازید. ولی اگر آن را مستقیما از منبع دانلود کنید، می توانید حالت Freeload آن را فعال کرده و از ویژگی های پیشرفته آن نیز بدون نیاز به پرداخت هیچ مبلغی استفاده کنید.

cflumen_red

همچنین نسخه ای که در پلی استور وجود دارد فقط روی اندروید ۵ و نسخه های بالاتر کار می کند ولی در لینک منبع نسخه های قدیمی تر نیز که با نسخه های پایین تر کار می کند نیز وجود دارد.

Viper4Android

Viper4Android یک اپلیکیشن بسیار قدرتمند مدیریت اکوالایزر صوتی برای گوشی های روت شده است. شما می توانید از آن برای سفارشی سازی پروفایل های صوتی گوشی خود برای اسپیکر های داخلی، هدفون و دستگاه بلوتوث صوتی استفاده کنید.

البته کار کردن با این اپلیکیشن نسبت به اپلیکیشن های مشابه کمی دشوار تر است ولی اگر برای یادگیری آن زمان کافی بگذارید، نتایج خوبی را مشاهده خواهید کرد.

نسخه رسمی و متن باز این اپلیکیشن را می توانید از اینجا دانلود کنید، و همچنین برای اطلاعات بیشتر نیز به انجمن XDA مراجعه کنید.

v4a

باید توجه داشته باشید نسخه V4A که در پلی استور موجود است، نسخه رسمی نیست.

BlackBerry Priv Keyboard

استفاده از نرم افزار های جانبی اختصاصی به امری عادی در بین سازندگان گوشی های تلفن همراه مبدل گردیده است. در بسیاری از موارد این نرم افزار ها مورد پسند کاربران قرار نمی گیرد و آن ها ترجیح می دهند این گونه نرم افزار ها را حذف کنند. ولی در مواقعی نیز دارندگان گوشی های دیگر ترجیح می دهند آن ها را امتحان کنند.

در این گونه موارد شما با مراجعه به سایت XDA می توانید چنین نرم افزار هایی را که توسط کاربران استخراج شده و برای عموم در دسترس قرار میگیرد، مراجعه کنید.

یکی از این نرم افزار ها، برنامه کیبورد BlackBerry Priv است. BlackBerry Priv یک برنامه پر سرعت و هوشمند است، که طراحی بسیار ساده و دلنشینی داشته و تعدادی میانبر نیز با آن همراه شده است که معمولا روی گوشی های کلاسیک بلک بری دیده می شود.

blackberry-keyboard

توجه داشته باشید، که این نرم افزار غیر رسمی بوده و احتمال دارد پس از مدتی ناپدید شود و یا دارای باگ ها و مشکلات مختلفی باشد.

اپلیکیشن های دیگر

بسیاری از اپلیکیشن هایی که در پلی استور وجود ندارد دارای دلیلی هستند. معمولا آن ها یکی از قوانین و شرایط پلی استور را نقض کرده اند.

در بعضی موارد نیز عدم وجود این اپلیکیشن ها در پلی استور صرفا به خاطر این است که آن ها نیز فعالیت مشابهی مثل پلی استور دارند و اپلیکیشن های اندروید عرضه می کنند. در مواردی دیگر نیز چون صاحبان آن ها از نظر حقوقی احراز هویت نشده اند، امکان انتشار اپلیکیشن هایشان وجود ندارد. بسیاری از اپلیکیشن ها از این دسته اند که بعضی از آن ها واقعا اپلیکیشن های مفیدی است. یکی از آن ها Videoder است که امکان دانلود فیلم ها از یوتیوب را فراهم می کند که قاعدتا بر خلاف قوانین سایت یوتیوب است. Transdroid نیز یک اپلیکیشن شیک مدیریت کلاینت تورنت است و Mobdro هم یک اپلیکیشن استریم ویدیو است.

لازم به ذکر است که اپلیکیشن هایی که از منابع غیر رسمی دانلود می کنید، ممکن است دارای مشکلات امنیتی بوده و گوشی شما را با مشکل مواجه کند. بنابر این هنگام دانلود این نوع اپلیکیشن ها باید به منبع آن توجه داشته باشید.

منبع: makeuseof

ارسال نظر