رده بندی بهترین برند های لپتاپ اعلام شد

لیست بهترین و بدترین لپتاپ ها منتشر شد که اپل هم چنان در بالای جدول یکه تازی می کند و برای سومین سال پیاپی در رده اول قرار گرفت.

رده بندی بهترین برند های لپتاپ اعلام شد

به گزارش کلیک، هر چیزی که بخواهید بخرید، برند آن مهم است. برای همین است که ما هر ساله برند های معتبر لپتاپ را بررسی می کنیم تا بفهمیم کدام یک بهتر است و عملکردی قابل قبول تری نسبت به سایر برند ها داشته است و محصول خوب با خدمات بهتری به مشتری ها ارائه می کند.

در رتبه بندی امسال دو برند اپل و دل جایگاه سال گذشته خود را حفظ کرده اند و ایسوز از رده هفتم به رتبه سوم آمده است.

۱ Apple

اپل برای سومین سال متوالی در رتبه اول رده بندی ما قرار گرفته است. این برند، لپتاپ هایی با ویژگی های منحصر به فرد و خدمات پس از فروش و ضمانت قطعات و فراهم کردن نرم افزار های مناسب برای لپتاپ هایش تولید می کند. به طوری که اگر یکی از لپتاپ هایش مشکل داشته باشد، تنها کافی است که کاربر ایمیلی را به ادرس موجود در جعبه ارسال کند تا در کوتاه ترین زمان لپتاپ آن ها عوض شود

۲ Dell

برای دومین سال پیایپی، لپتاپ های دل در رده ی دوم قرار گرفتند. این شرکت دارای انواع لپتاپ ها است. از لپتاپ های ارزان گرفته تا کرومبوک های گران تر و لپتاپ های مخصوص گیم.

۳ Asus

برند ایسوز به خاطر لپتاپ های جذاب و خوش ساختش در رده ی سوم قرار گرفته است. این برند از لحاظ قیمت بسیار مناسب تر از سایر برند ها است و در این بخش امتیاز بیشتری کسب کرده است.

نحوه ی نمره دهی به لپتاپ ها

برای ارزیابی برند ها به هفت دسته بندی توجه می کنیم و برای هر بخش نمره ی خاصی در نظر می گیریم، که در مجموع صد امتیاز می شود. این هفت بخش به این صورت هستند: طراحی، نقد های وارد بر آن، ضمانت، خدمات پس از فروش، نرم افزار، ابتکار، قیمت و تنوع محصولات.

اکنون به بررسی هر کدام از این هفت مورد می پردازیم:

طراحی (۱۵ نمره)

هر لپتاپی دارای ابعاد، جنس، رنگ و وزن خاص خود است و هر دو لپتاپ از دو برند متفاوت کاملا با هم فرق دارند و بر اساس این ویژگی ها به لپتاپ ها نمره می دهیم.

نقدها (۳۰ نمره)

مهم ترین جنبه نمره دهی به هر لپتاپ نقد ها و نمره هایی است که کاربران و متخصصان به آن می دهند. ما تمام نمره های داده شده به لپتاپ ها را از ۱ فوریه ۲۰۱۵ تا ۳۱ ژانویه ۲۰۱۶ بررسی می کنیم و با توجه به تعداد لپتاپ های بررسی شده و تعداد کاربرانی که نمره داده اند، از ۱ تا ۳۰ نمره می دهیم.

خدمات پس از فروش (۲۰ نمره)

هنگامی که شما لپتاپی می خرید، دوست دارید بدانید که شرکت تولید کننده لپتاپ چه مقدار به شما خدمت رسانی می کند و آیا پس از فروش محصول شان شما را فراموش می کنند یا همواره به فکر شما هستند. برای نمره دهی به این بخش، به تمام شرکت ها رفته ایم و تمام تلفن ها، ایمیل ها، شبکه های اجتماعی مربوط به آن برند را بررسی کرده ایم و طبق نظرات و خدمت رسانی آن ها، نمره ها را داده ایم

گارانتی ( ۵ نمره)

اگر برای لپتاپ شما مشکلی پیش بیاید، آیا شرکت تولید کننده لپتاپ به راحتی آن مشکل را برطرف می کند یا شما را اذیت می کند؟ بسیاری از شرکت ها تا یک سال محصولات خود را ضمانت می کنند و در این مدت اگر برای لپتاپ تان مشکلی پیش بیاید آن را رفع می کند. برخی از این شرکت ها در قبال تعمیر لپتاپ شما پول دریافت می کنند و برخی دیگر به صورت کاملا رایگان این کار را انجام می دهند.

نرم افزار (۱۰ نمره)

بسیاری از لپتاپ ها دارای نرم افزار خاص خود هستند و هنگامی که برای اولین بار از آن ها استفاده می کنید در اختیار شما هستند. و برخی از نرم افزار های منحصر به فرد دیگری هم برای هر برند ساخته شده که با بررسی آن نرم افزار ها به آن ها نمره داده ایم.

ابتکار ( ۱۰ نمره)

هر روز چیز های جدیدی پیدا می شوند و تکنولوژی های جدیدی معرفی می شوند. در این بین در صنعت لپتاپ هم باید هر مدل جدیدی که به بازار می آید دارای ویژگی جدید و مبتکرانه ای باشد. نحوه نمره دهی ما به این بخش بر اساس این است که آیا لبتاب جدید می تواند بازار را دگرگون کند یا خیر؟

قیمیت و تنوع محصولات ( ۱۵ نمره)

لپتاپی که به فروش می رسد باید برای شرکت سود داشته باشد و از طرف دیگر، نباید قیمت آن سنگین باشد و افراد عادی قادر به خرید آن نباشند. نکته ی دیگر این که هر برند باید لپتاپ هایی متفاوتی برای کار های مختلفی داشته باشند. مثلا لپتاپ گیم با لبتاب های معمولی و کاری فرق داشته باشد.

لیست رده بندی بهترین برند لبتاب ها:

ارسال نظر