بهترین گوشی های ضد آب سال ۲۰۱۶

اگر شما آدم بی دقت و کم توجهی هستید، پس مطمئنا این اتفاق افتاده که گوشی هوشمند و احتمالا بارزش خود را به زمین یا درون آب انداخته باشید.

بهترین گوشی های ضد آب سال ۲۰۱۶

در این میان گوشی هایی هم وجود دارند که به لطف تلاش سازندگانشان و به دست آوردن گواهینامه های IP67 یا IP68 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم هستند. داشتن یک گوشی هوشمند ضد آب که در صدمات احتمالی سالم می ماند، یک مزیت و یک ویژگی عالی است. البته اگر گوشی هوشمند گران قیمتی این ویژگی را نداشت، دلیل بر بد بودن آن نیست. چرا که ممکن است همین گوشی ضد آب و گرد و غبار ویژگی آن گوشی را نداشته باشد. به هر حال هیچ گوشی کامل نیست.

البته بیشتر سازندگان گوشی هوشمند از اهمیت ساخت یک گوشی رده بالای ضد آب مانند ال جی وی۲۰ چشم پوشی می کنند. با این حال، این نکته برای بسیاری از سازندگان هم مورد توجه است.

ما برخی از بهترین گوشی های رده بالایی را که از ویژگی ضد آب و گرد و غباری برخوردار بوده و در سال جاری منتشر شده اند، نظیر سامسونگ گلکسی اس۷، آیفون۷، سونی اکسپریا ایکس زد، موتورولا موتو جی نسخه توربو و گلکسی اس۷ اج را بررسی کرده ایم. این جزئیات را در اختیار شما نیز قرار می دهیم که در صورتی که قصد خرید یک گوشی با چنین ویژگی هایی را داشتید، به کمک تان بیاید.

آیفون۷

این گوشی به همراه آیفون۷ پلاس اولین نسل از گوشی های ضد آب و گرد غبار اپل می باشند که دارای گواهینامه IP67 نیز هستند. این دو گوشی می توانند تا عمق ۳ متر در زیر آب هم چنان کار کنند. اپل که همواره در همه چیز جز بهترین هاست در این زمینه هم خیلی خوب عمل کرده و کاربران بسیار از این ویژگی رضایت دارند.

سامسونگ گلکسی اس۷

این گوشی پرچم دار سامسونگ یکی از مقاوم ترین ها است که می تواند تا مدت زمانی در حدود ۳۰ دقیقه تا عمق ۵ فوتی در زیر آب بماند و از گواهینامه IP68 برخوردار است. به لطف این کیفیت، احتمالا بتوانید با گلکسی اس۷ در درون استخر عکاس برداری کنید، اما مطمئن شوید که خیلی این کار را طول ندهید.

سامسونگ گلکسی اس۷ اج

مانند گلکسی اس۷، گلکسی اس۷ اج نیز دارای گواهینامه IP68 است و می تواند در حدود نیم ساعت در عمق ۵ فوتی در زیر آب بماند و هیچ گونه آسیبی به آن وارد نشود. این گوشی نه تنها یک گوشی رده بالا و خوش ساخت و در عین حال گران قیمت می باشد، بلکه از نظر مقاومت هم دارای قدرت بالایی است، به طوری که سامسونگ این گوشی را یکی از ۳ گوشی برتر خود از نظر مقاومت می داند.

سونی اکسپریا ایکس زد

گوشی ۵٫۲ اینچی سونی اکسپریا ایکس زد نیز دارای گواهینامه IP68 است، که به این معنی است که تماس آب به آن آسیب نمی زند. اگر این گوشی به صورت تصادفی از دست شما درون استخری به عمق ۱٫۵ تا ۵ فوت رها شود و نتوانید تا نیم ساعت آن را بیرون بیاورید، جای نگرانی وجود ندارد، چرا که این گوشی در این مدت زمان و عمق سالم خواهد ماند.

موتورولا موتو جی نسخه توربو

یکی دیگر از گوشی های خوب ضد آب که دارای گواهی نامه IP67 نیز است، موتو جی نسخه توربو می باشد. این گوشی می تواند تا حداکثر عمق ۳ فوت در آب سالم بماند. اما ممکن است بگویید چرا می گوییم یکی از بهترین ها در حالی که تنها می تواند تا ۳ فوت سالم بماند؟ به این دلیل که همه گوشی های بالا می توانند تا حداکثر ۳۰ دقیقه را در آب تحمل کنند، در حالی که این گوشی توانسته از مرز این زمان بگذرد و مدت بیشتری در آب بماند.

ارسال نظر