بیل گیتس: کرونا جهان را وارد یک قلمروی ناشناخته کرده است

رسانه کلیک - بیل گیتس که بنیان گذار شرکت های مختلفی از جمله مایکروسافت است، طی یکی از مصاحبه های اخیرش ادعا کرده که کرونا جهان را وارد یک قلمروی ناشناخته کرده است.

بیل گیتس: کرونا جهان را وارد یک قلمروی ناشناخته کرده است

بنیان گذار شرکت مایکروسافت، بیل گیتس ، به بسیاری از کشورها که در زمینه کرونا بی مسئولیت عمل می کنند هشدار داده است که این وضعیت به توجه و تامل بیشتری نیاز دارد. وی اخیرا طی مصاحبه ای با بی بی سی اظهار داشت:

در ماه های اول شیوع این بیماری چه تست هایی آماده شد؟ آیا کشورها به فکر افزایش ظرفیت بیمارستان ها و دستگاه های خود افتادند؟ به زودی این بیماری نیز تمام خواهد شد و عملکرد کشورهای مختلف مورد بررسی قرار خواهد گرفت، و بدن تردید تعداد بسیار کمی از کشورها از آزمون خود سربلند بیرون می آیند. تکنون نیز به دلیل شبیه سازی نکردن و عدم مدیریت درست این وضعیت، نظام سلامت و نظام سیاسی خود را در یک قلمروی ناشناخته می بینند.

بیل گیتس سخنان خود را به یکی از سخنرانی های تد خودش در سال 2015 ارجاع می دهد، جایی که ادعا کرده بود جهان آمادگی لازم برای تغییرات گرمایش جهانی بعدی را ندارد.

گیتس طی شیوع ابولا در سال 2014، به دولت ها و سازمان ها پیشنهاد داد که باید پول و منابع را در راستای رسیدن به واکسن، سلامت کارکنان و برنامه ریزی درست خرج کنند.

وی در همان زمان ها نامه ای در یکی از نشریات درمانی منتشر کرد و در آن هشدار داد که باید آمادگی بیشتری برای بیماری های آینده داشته باشیم که بسیار سریع تر از ابولا شیوع پیدا می کنند. وی اظهار داشت که سیستم های سلامت عمومی باید در تمام جهان تقویت شوند و باید سرمایه گذاری های بیشتری برای تکنولوژی و نظارت بر شیوه شیوع بیماری ها انجام شود.

وی همچنین به سازمان CEPI اشاره کرد که توسط خودش و همسرش ملیندا گیتس برای تحقیقات و نوآوری ها در زمینه شیوع بیماری ها تاسیس شده است، اما نگران است که شاید حتی تلاش های خودش نیز در این زمینه کافی نبوده باشد.

بیل گیتس همچنین اخیرا از ایالات متحده به دلیل کندی در روند تحقیقات مرتبط با کرونا انتقاد کرده و ادعا می کند این کشور برای جلوگیری از شیوع این بیماری بسیار کند عمل کرده است.

ارسال نظر