بلوتوث ۵ با دو برابر برد و سرعت به بازار می‌آید

بلوتوث SIG تغییرات نهایی را برای بلوتوث ۵ اعمال کرد که پیشرفت‌های بزرگی برای اینترنت اشیا به ارمغان خواهد آورد. این فناوری برد بیشتر و سرعت چهار برابر خواهد داشت.

بلوتوث ۵ با دو برابر برد و سرعت به بازار می‌آید

به گزارش کلیک، مارک پاول، مدیر اجرایی بلوتوث SIG اعلام کرده است که بلوتوث ۵ رسما در ۱۶ ژانویه در رسانه لندن اعلام خواهد شد. نسخه جدید استانداردها وعده برد دو برابر و سرعت چهار برابر انتقال کم‌مصرف بلوتوث را می‌دهد. بلوتوث کم‌مصرف طراحی‌شده است تا ارتباطات رادیویی دوربرد را حمایت کند که برای دستگاه‌های اینترنت اشیا بسیار مفید است.

این امر در مسیر نقشه راه فناوری ۲۰۱۶ قرار دارد که اعضای معتبر آن مانند اپل، اریکسون، اینتل، مایکروسافت، نوکیا، و توشیبا سال گذشته اعلام کردند تا بر روی اپلیکیشن‌های حامی اینترنت اشیا تمرکز کنند.

در کنار برد و سرعت بیشتر، بلوتوث SIG شبکه مش را به‌عنوان یک قابلیت جدید برای پوشش تمام خانه، خودکارسازی صنعتی، استفاده بیرونی، دستگاه‌های پزشکی، خدمات مبتنی بر مکان هدف قرار داده است. و همچنین این کار فضای بیشتری برای تبلیغات و هدایت از طریق فناوری beacon می‌شود.

پاول گفت با افزودن ظرفیت بیشتر به انتقال تبلیغات، بلوتوث ۵ انتخاب و استقرار beacons و خدمات مبتنی بر مکان را برای کاربران در سراسر دنیا را رونق می‌دهد.

منبع: zdnet

ارسال نظر