فناوری BMW به شناگران المپیک ریو کمک می کند

تعداد بی شماری از ردیاب های تناسب اندام برای شناگران در بازار وجود دارند که توجه عمومی را به خود جلب می کنند، اما تعداد اندکی از آنها به اندازه سیستم BMW هوشمند هستند، که با همکاری تیم یک تیم حرفه ای در فدراسیون شنای ایالات متحده آمریکا تولید شده است.

فناوری BMW به شناگران المپیک ریو کمک می کند

به گزارش کلیک، BMW به عنوان همکار پویای رسمی کمیته المپیک ایالات متحده، یک سیستم ردگیری حرکتی هوشمند ایجاد کرده که برای تحلیل شنای پروانه زیر آب شناگران طراحی شده و اطلاعات سنجش عملکرد برای مربیان فرآهم می کند.
پیتر فالت، مدیر گروهDesignworks شرکتBMW در گفتگو با سایت Digital Trends می گوید، " تاکنون شناگران معمولاً مجبور بودند تا به چشمان مربیان اتکاء داشته باشند تا به آنها در تنظیم توازن و حرکات و ضربات دست و پا کمک کند. مربیان از طریق ردیابی و سنجش حرکات مفاصل و اندام ورزشکاران در هنگام شنا و ارائه داده های آماری به صورت فوری به بهبود تکنیک و به بالاترین سطح رساندن آن حرکت کمک می کنند. نتیجه آن ایجاد یک سیستم یادگیری منحصر بفرد است که در آن تکنیک های تحلیلی به تکامل ادامه می دهند تا نگرشی را ایجاد کنند که قبلاً هرگز امکان پذیر نبود."
با در نظر گرفتن این که اکثر ردیاب های فعالیت های بدنی بر پایه معیارهای جامعی مانند قدم های برداشته شده یا ضربات انجام گرفته کار می کنند، سیستم BMW به طور شگفت انگیزی دارای اجزاء گوناگون است - و به کاربران اجازه می دهد تا حرکاتی ویژه ای را انجام دهند، دقیقاً به همان روشی که پژوهشگران BMW ممکن است با یک اتومبیل جدید در آزمایشگاه R&D انجام دهند.

nathan-bmw-1200x630-c

در واقع، این یک مقایسه بد نیست. به همان روشی که BMW از چراغ های LED بر روی اتومبیل های خود استفاده می کند، سیستم ردیابی شنای این شرکت سازنده اتومبیل نیز به مچ پاها، شانه ها، باسن، زانوها، مچ دست ها و انگشتان پای شناگران چراغ های مینیاتوری متصل می کند. ( صرفاً به خاطر بالا بردن سطح فناوری، چراغ های LED به صورت سه بعدی چاپ شده اند). این چراغ ها محیط زیر آب را روشن می کنند و یک دوربین زیرآبی از تمرین ورزشکاران فیلم برداری می کند و سپس این فیلم توسط همان الگوریتم های بصری کامپیوتری که BMW برای شناسایی اشیاء در جاده، تخمین فواصل پارک اتومبیل ها و اصول دقیق تر کنترل سرعت فعال استفاده می کند، تجزیه و تحلیل می شود.

این یک مثال بارز از این است که چگونه یک تکنولوژی توسعه یافته برای یک زمینه می تواند به طور کامل در یک زمینه دیگر بکار برده شود. آنها حتی آن را سیستم " چراغ عقب " می نامند -- که جایگزین عبارت " چراغ جلوی" پیشین می شود، که از " تتو های روشن" در مکان LED ها استفاده می کرد.
فالت می گوید که یکی از چالش های بزرگ ما ساختن دستگاهی بود که مانع از انجام توانایی های شناگران در تمرین نشود. این یکی از دلایلی است که این سیستم به سیستم چراغ های عقب رجوع کرده است، زیرا همانند چراغ های عقب پنهان یک اتومبیل، هدف این بود که نمونه ساخته شده به اندازه ای سبک و ساده باشد که هوش و حواس شناگران را پرت نکند.

با این وجود، اگرچه ممکن است کاهش سرعت چند هزارم ثانیه برای شما و من چندان مهم نباشد، اما وقتی با ورزشکاران المپیک سرو کار دارید این کاهش بسیار حیاتی خواهد بود. به گفته فالت، " مهم بود تا مطمئن شویم که تمرین با این ابزار احساس یا نتیجه متفاوتی نسبت به چیزی که در رقابت واقعی تجربه می شود ایجاد نمی کند. به همین دلیل است که ما لباس ها یا دستگاه های بالقوه ای را که بسیار ساده تر بودند را تولید کرده ایم."
در نهایت، این فناوری به این معناست که مربی ها نه تنها می توانند اندازه گیری های رایج ( مانند زمان) را در طی تمرینات بی شمار انجام دهند، بلکه همچنین این داده ها را با نکته های عملکردی ویژه مقایسه می کنند: توجه به این که چه جاهایی برخی از تغییرات تقریباً غیر قابل مشاهده تفاوت قابل توجهی در طول یک رقابت ایجاد می کنند. فالت اشاره می کند که " ما می توانیم از این ابزار برای تمرکز بر روی اصلاح تکنیک های خاص مفید برای هر شناگر استفاده کنیم."
بنابراین، اگر تیم ایالات متحده آمریکا - که امیدواریم خوش شانس باشد -- در المپیک ریو موفق ظاهر شود و مدال طلا کسب کند، آیا ما باز هم قصد داریم تا از این تکنولوژی استفاده کنیم؟

با این حال، اگر ما اکنون شروع کنیم ممکن است در المپیک توکیو ۲۰۲۰ موفق باشیم. فالت می گوید، " اکنون ما فقط بر روی تیم ایالات متحده آمریکا تمرکز کرده ایم. این ابزار یک پروژه تحقیقاتی و مقدماتی است و ما در آینده به ارزیابی و سنجش آن ادامه خواهیم داد، اما امیدواریم که نتایج احتمالی آن بتواند تاثیر مهمی بر نسل آینده شناگران داشته باشد. "
معمولاً مقایسه صریح انسان ها با ماشین توسط یک شرکت، همانند قیاس اتومبیل با شناگر، می تواند به عنوان یک بی اعتنایی نسبت به انسان در نظر گرفته شود. در این مورد، این واقعیت که BMW تمایل دارد تا از پژوهش دقیق و موشکافانه خود در زمینه اتومبیل برای کمک به مردم استفاده کند ( مردمی که پشت فرمان حتی یک اتومبیل هم نیستند) بسیار جای تحسین دارد.
گذشته از این موارد، ما می دانیم که BMW واقعاً عاشق اتومبیل های خود است. ما حدس می زنیم که این شرکت همین احساس را نسبت به تیم شناگران ایالات متحده نیز دارد.

ارسال نظر