ساخت نمایشگر‌های کتاب‌خوان و اسناد الکترونیکی با تراکم پیکسل ۶۰۰ppi

در جدید‌ترین اخبار از نمایشگاه SID Display Week شرکت JDI از جدید‌ترین نمایشگر کتاب‌خوان و اسناد الکترونیکی با تراکم پیکسل ۶۰۰ppi رونمایی کرد.

ساخت نمایشگر‌های کتاب‌خوان و اسناد الکترونیکی با تراکم پیکسل ۶۰۰ppi

به گزارش کلیک، در دهه‌ای که شرکت آمازون برای اولین‌بار کتاب‌خوان‌های دیجیتالی خود را با عنوان Kindle به بازارهای جهانی عرضه کرد، رزولوشن نمایشگر‌های این کتاب‌خوان‌ها از ۱۶۷ppi شروع می‌شد و در نهایت با پیشرفت‌هایی که در زمینه وضوح تصویر نمایشگر‌های کیندل‌ها انجام شد این تراکم پیکسل از ۱۶۷ppi به ۳۰۰ppi ارتقا پیدا کرد. در حال حاضر کتاب‌خوان‌های Kindle Paperwhite ،Voyage و Oasis با نمایشگرهای ۶ اینچی و رزولوشن ۱۰۸۰×۱۴۴۰ پیکسل و کتاب‌خوان‌های Nook GlowLight Plus و Kobo Aura One نیز با نمایشگرهای ۶ اینچی و رزولوشن ۱۰۸۰×۱۴۳۰ همگی تراکم پیکسل ۳۰۰ppi را دارند. درباره‌ی نمایشگر‌های کتاب‌خوان با تراکم پیکسل ۶۰۰ppi چه فکر می‌کنید؟ کمپانی Japan Display Inc نقشه‌ی راهی (RoadMap) را برای آینده رزولوشن نمایشگر‌ها‌ی کتاب‌خوان و اسناد الکترونیکی ارائه داد و از جدیدترین نمایشگر کتاب‌خوان و اسناد الکترونیکی با بیشترین رزولوشن و تراکم پیکسل رونمایی کرد.

با همکاری بین کمپانی‌های سونی،هیتاچی و توشیبا، شرکت JDI در سال ۲۰۱۲ تشکیل شد. فعالیت این شرکت در زمینه‌ی طراحی و توسعه‌ی نمایشگر‌های کوچک و متوسط برای دستگاه‌های مناسب با اندازه‌ی نمایشگر‌ها است. نوامبر سال پیش این شرکت به کمپانی تایوانی E Ink ملحق شد تا در زمینه‌ی طراحی و توسعه‌ی نمایشگر‌های کتاب‌خوان و اسناد الکترونیکی فعالیت موثر داشته باشد.

در نمایشگاه SID Display Week که در شهر لس‌آنجس برگزار شد کمپانی‌های مطرح جهان آخرین دستاورد‌ها و ابداعات خود را در زمینه‌ی نمایشگر و صفحه‌نمایش برای انواع دستگاه‌‌های صوتی و تصویری و الکترونیکی به نمایش گذاشتند. در این نمایشگاه‌ دو نمایشگر جدید کتاب‌خوان و اسناد الکترونیکی معرفی شدند که قابلیت‌های ویژه‌ای دارند. این نمایشگر‌ها مجهز به پنل LTPS (دمای پایین پلی سیلیکون) برای دسترسی به رزولوشن‌های ۴۰۰ppi و ۶۰۰ppi هستند و کمپانی‌های سازنده از جمله JDI امیدوار هستند در آینده از این نمایشگر‌ها استفاده کنند و تولید آن‌ها را به انبوه برسانند.

در حال حاضر از بالاترین تراکم پیکسل برای رزولوشن‌های نمایشگر‌های گوشی‌های هوشمند می توان به نمایشگر iPhone 7 اشاره کرد که ۳۲۶ppi تراکم پیکسل دارد و یا گوشی‌های iPhone 7 Plus و Galaxy S8 به ترتیب ۴۰۱ppi و ۵۷۰ppi تراکم پیکسل دارند. از این نمایشگر‌ها با تراکم‌ پیکسل‌های بالا تنها فقط برای کتاب‌خوان‌ها گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها استفاده نمی‌شود بلکه در هر دستگاهی که قابلیت نمایش را داشته باشد می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. با این وجود نمایشگر جدید اسناد الکترونیکی و کتاب‌خوان شرکت Japan Display وضوح بیشتری در مقایسه با نمایشگر‌های فعلی کتاب‌خوان‌های الکترونیکی دارد. کمپانی ژاپنی می گوید این نوع صفحه نمایش در سطح گوشی های هوشمند در سطح بالایی بوده و مشخص نیست کدامیک از کمپانی ها نخستین بار آن را به کار خواهد گرفت. البته انتظار می رود کمپانی آمازون برای اولین‌بار آن را در کیندل کتاب خوان خود به کار گیرد.

ارسال نظر