باشگاه مغز در ایران راه اندازی می شود

دبیر کمیته دانش آموزی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی ریاست جمهوری از راه اندازی باشگاه مغز با حمایت این ستاد و به منظور آشنایی دانش آموزان با علوم مرتبط با مغز خبر داد.

باشگاه مغز در ایران راه اندازی می شود

به گزارش کلیک به نقل از ایرنا، سینا توکلی در این باره گفت: باشگاه مغز به زودی راه اندازی می شود تا دانش آموزان در فضای مجازی با علوم مرتبط با مغز، شناخت، فناوری های شناختی و فعالیت های دانش آموزی حوزه شناختی در دنیا آشنا شوند.
وی با بیان اینکه علوم شناختی، دانشی بین رشته ای و جدید است که به مطالعه مغز و کارکردهای آن می پردازد، افزود: کمیته دانش آموزی این ستاد برای ترویج این علم و آشنایی دانش آموزان با آن، در سطح مدارس فعالیت هایی را انجام می دهد.

توکلی افزود: مدرسه تابستانی علوم شناختی یکی از برنامه هایی است که شهریور ماه با حمایت این کمیته در دانشگاه شهید بهشتی برپا می شود و در آن بیش از ۵۰ دانش آموز به مدت یک هفته در کلاس هایی که در حوزه های مختلف علوم شناختی است، آموزش می بینند.
وی همچنین در مورد طرح 'سفیران مغز و شناخت' خاطرنشان کرد: سفیران مغز و شناخت برنامه دیگری است که با کمیته دانشجویی ستاد به صورت مشترک اجرا می شود. وی توضیح داد: در این طرح دانش آموزان ۷۰ مدرسه با حضور دانشجویان نخبه با علوم شناختی آشنا می شوند، روزنامه دیواری هایی در سطح مدارس نصب و بروشورهایی توزیع و نمایشگاه عکس و اینفوگرافی نیز برگزار می شود.

به گفته توکلی، در همین راستا مسابقاتی با موضوع علوم و فناوری های شناختی در مدارس برگزار می شود و دانش آموزان با فناوری های شناختی خاص آشنا می‎شوند. طرح سفیران مغز در هفته سوم مهرماه همزمان با هفته سلامت روان و هفته نخست اسفند ماه سال جاری همزمان با هفته آگاهی از مغز برگزار می شود.
دبیر کمیته دانش آموزی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی ادامه داد: با همکاری انجمن علوم اعصاب مسابقه مقاله خوانی و پوستر دانش آموزی در کنگره علوم اعصاب در آذرماه برگزار می شود. در این کنگره پنل مقاله خوانی و نمایشگاه دستاوردها و فناوری های شناختی دانش آموزان نیز برپا می شود.

ارسال نظر