بررسی اجمالی هواوی P10 و P10 Plus

دو گوشی هوشمند P10 و P10 Plus در جریان کنفرانس MWC 2017 رونمایی شدند، این گوشی های هوشمند دارای دوربین دوگانه با کیفیت ۲۰ مگا پیکسل هستند.

بررسی اجمالی هواوی P10 و P10 Plus

کلیک -هواوی در بارسلونا در رویداد MWC2017 از دو پرچم دار خود رونمایی کرد. دو پرچم دار هواوی،P10 و P10 Plus بودند که در واقع دو گوشی هوشمند اندروید بالا رده هستند و از امکانات و قابلیت های خوبی برخوردارند.

طراحی

هواوی P10 بسیار مطابق با سلیقه روز طراحی شده است. لبه های گرد، صفحه نمایش بزرگ، بدنه آلومینیومی، پوشش شیشه در پشت گوشی هوشمند، این قابلیت ها P10 را تبدیل به یک گوشی مطابق با معیارهای روز کرده است. دکمه هوم فیزیکی هنوز قسمتی از بدنه است و اسکنر اثرانگشت نیز بر روی دکمه هوم فیزیکی قرار دارد.

بررسی اجمالی هواوی P10 و P10 Plus

رنگ بندی P10 بسیار متنوع است و هواوی پرچم داران جدید خود را در رنگ هایی برای تمام سلایق ارائه کرده است. این دو گوشی هوشمند در رنگ های سفید، مشکی، طلایی، سبز، بنفش و رنگ خاص رز گلد (صورتی طلایی) ارائه شده اند. همان طور که بسیار واضح و روشن است P10 Plus ابعاد بزرگ‌تری از P10 دارد.

صفحه نمایش

براساس تکنولوژی روز و پیرو فناوری این روزهای صفحه های نمایش، هواوی در P10 از صفحه نمایش ۵٫۱ اینچی AMOLED استفاده کرده است، رزولوشن تصویر در این صفحه نمایش ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ است. هواوی P10 Plus صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی دارد و ویژگی ها و قابلیت های آن مشابه با صفحه نمایش P10 است. این صفحه نمایش ها تمام ویژگی های یک صفحه نمایش گوشی بالا رده را دارند و به راحتی می توانند با بالا رده های موجود در بازار رقابت کنند. در واقع می توان گفت P10 ورژن ارتقا یافته P9 است، در P9 از صفحه نمایش LCD باکیفیت تصویر ۱۰۸۰P استفاده شده بود.

بررسی اجمالی هواوی P10 و P10 Plus

عملکرد

شاید هواوی در بخش سخت افزاری مانند دو ابرقدرت دنیای گوشی های هوشمند، سامسونگ و اپل، عمل نکند ولی در نوع خود از بهترین قابلیت ها برخوردار است. هواوی P10 و P10 Plus هر دو از تراشه Kirin 960 بهره برده اند، این پردازنده در واقع یک پردازنده ۸ هسته ای است، این دو گوشی هوشمند از واحد گرافیک Mali-G71 نیز پشتیبانی می کنند. هواوی P10 و P10 Plus دارای حافظه رم ۴ تا ۶ گیگابایتی هستند. هم چنین کاربران می توانند میان حافظه داخلی ۶۵ تا ۱۲۸ گیگابایت انتخاب کنند. شاید بتوان پردازنده Exynos 8895 در سامسونگ و Snapdragon 830 را بهتر و قدرتمندتر از Kirin 960 دانست ولی هر سه پردازنده از نظر کیفی تقریبا در یک سطح قرار دارند.

هواوی در پرچم‌داران جدید خود برای تسریع و بهبود بخشیدن روند کار و بهتر کردن سرعت دستگاه ها از رابط EMUI 5.1 استفاده کرده است که این ویژگی در واقع نویدبخش عملکرد بهتر در فضای نرم افزاری است.

بررسی اجمالی هواوی P10 و P10 Plus

هواوی P10 با باتری ۳۲۰۰ میلی آمپری قدرت یافته است و هم چنین هواوی P10 plus با باتری ۳۷۵۰ میلی آمپری عرضه شده است که هر دو گوشی هوشمند از تکنولوژی SuperCharge بهره مند هستند، این تکنولوژی به کاربر کمک می کند تا در زمان کمتر گوشی هوشمند خود را شارژ کند.

دوربین

باز هم طبق روال گذشته کمپانی هواوی، نام کمپانی لایکا در کنار دوربین های دوگانه این گوشی های هوشمند مشاهده می شود. هواوی P10 و P10 Plus از دوربین دوگانه ۲۰ مگا پیکسلی بهره مند است.

هواوی P10 با لیستی از قابلیت های شگفت انگیز دوربین به میدان آمده است، از این قابلیت ها می توان به تشخیص چهره سه بعدی، روشنایی تصویر به صورت پویا، پیشرفت حالت عکاسی پرتره، حالت طبیعی بوکه، زوم هیبریدی اشاره کرد. دوربین دوگانه این پرچم دار از یک سنسور ۲۰ مگا پیکسلی مونوکروم و یک سنسور ۱۲ مگا پیکسلی RGB تشکیل شده است. در واقع این تفکیک سنسور ها به دو دسته RGB و مونو کروم باعث ثبت جزئیات بیشتر در تصویر می شود. در قسمت جلوی این گوشی هوشمند نیز با دوربین ۸ مگا پیکسلی مواجه هستیم.

در آیفون ۷ پلاس شاهد ارائه حالت خاص عکاسی پرتره بودیم، در هواوی P10 علاوه بر حالت خاص عکاسی پرتره با حالت تشخیص چهره سه بعدی، روشنایی بیشتر تصویر و حالت بوکه مواجه هستیم. هواوی با اضافه کردن دیافراگم پایین به دوربین این پرچم دار خود این قابلیت را فراهم کرده است که بوکه هایی در حین عکاسی در تصویر ایجاد شود.

بررسی اجمالی هواوی P10 و P10 Plus

در هواوی P10 شاهد استفاده از سری جدید لنز های لایکا Summilux-H با دیافراگم باز ۱٫۸ هستیم. دریافت نور در این دوربین این گوشی هوشمند بسیار زیاد است و در حین عکاسی و فیلم برداری کاربر با مشکل کمبود نور مواجه نمی شود.

اتصالات

هواوی P10 و P10 Plus اولین گوشی های هوشمندی هستند که قابلیت استفاده از اینترنت ۴٫۵G LTE با قدرت دسترسی به سرعت دانلود ۶۰۰ Mbps با استاندارد CAT12 در آن‌ها دیده می شود. پرچم داران هم چنین از قابلیت ۴x4 MIMO در آنتن و ۲X2 Wi-Fi MIMO برای دسترسی به سرعت بیشتر در اتصال به اینترنت برخوردار هستند. استفاده از تکنولوژی HiGeo باعث شده است تا قابلیت GPS در این دو گوشی هوشمند تقویت پیدا کند.

انتظارات

هواوی در دو سال گذشته توانسته در بازار گوشی های هوشمند خودی نشان دهد. هواوی P10 و P10 Plus از نظر کیفیت در سطح بسیار بالایی قرار دارد و هم چنین از پیشرفت بسیار خوبی نیز برخوردار بوده است. البته باید دید که کاربران در بازار چگونه از پرچم داران جدید هواوی استقبال خواهند کرد.

ارسال نظر