57.5 میلیون مشترک پهن باند در کشور داریم

رسانه کلیک - فلاح جوشقانی، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: هم اکنون 10.5 میلیون مشترک پهن باند ثابت و 47 میلیون مشترک پهن باند سیار داریم.

57.5 میلیون مشترک پهن باند در کشور داریم

به گزارش کلیک ؛ به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود : مطابق اساسنامه شرکت ملی پست، بحث آزاد سازی خدمات پستی و ایجاد دو اپراتور خصوصی پستی مطرح بود که بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات پنج پیشنهاد در این ارتباط داشتیم که در نهایت 2 اپراتور انتخاب شدند که تا چند روز آینده طبق برنامه پروانه آنها ابلاغ می شود.

وی افزود: بازار مالی پست حدود 800 میلیارد تومان است که با ورود اپراتورهای پستی و آزادسازی این حوزه پیش بینی می شود بازار رقابتی، تنوع در ارایه خدمات و افزایش کیفیت را شاهد خواهیم بود.

فلاح با اشاره به اجرای طرح رجیستری گوشی های همراه اظهار کرد: با تکلیف وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، سامانه ای به منظور ثبت شکایت و پیگیری از پیامک های تبلیغاتی مزاحم راه اندازی شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طرح سنجش رضایتمندی از ذینفعان حوزه ICT را درحال انجام دانست و تصریح کرد: تا دو ماه آینده نتایج عملکرد سازمان و اپراتورها مشخص می شود و آن را منتشر می کنیم.

رییس رگولاتوری به تفاهم با کشورهای همسایه چون ارمنستان در مورد جلوگیری از تداخلات فرکانسی اشاره کرد و ادامه داد: البته سال های گذشته نیز این تفاهم با کشورهایی چون عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس منعقد شده است.

وی با اشاره به مصوبه بیت استریم کمیسیون تنظیم مقررات افزود: با این مصوبه و موافقت شرکت مخابرات ایران، انحصاری که بخصوص در حوزه کابین های نوری درحال ایجاد است از میان می رود.

فلاح همچنین یکی دیگر از اقدامات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را حمایت از محتوای داخل دانست و اظهار کرد: هزینه مصرف ترافیک محتوای داخل بخصوص پیام رسان های داخلی به یک سوم کاهش پیدا کرده است.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام اینکه مطابق آخرین آمار هم اکنون ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور 106.6 درصد و تعداد مشترکین پهن باند ثابت به 10.5 میلیون مشترک رسیده است، گفت: ضمن اینکه تعداد مشترک پهن باند ثابت سیار 47 میلیون مشترک است و 1185 شهر به نسل سوم تلفن همراه و 872 شهر به نسل چهارم تلفن همراه مجهز هستند و قرار است تا پایان دهه مبارک فجر همه شهرهای کشور تحت پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه قرار گیرند.

ارسال نظر