تبدیل اینترنت پر سرعت به یکی از شاخص های کیفیت زندگی

بر اساس اعلام CTRC حدود ۷۵۰ میلیون دلار بودجه برای افزایش سرعت اینترنت کانادا در نظر گرفته شده است تا هر کانادایی بتواند با سرعت بالای اینترنت زندگی با کیفیتی داشته باشد.

تبدیل اینترنت پر سرعت به یکی از شاخص های کیفیت زندگی

کلیک ، در روزهای گذشته، شرکت تنظیم ارتباطات از راه دور کانادا یا Canadian Radio-television and Telecommunications Commission، اظهار کرد که دسترسی به اینترنت با سرعت بالا از خدمات ضروری است که هر شهروند حق دارد بهترین آن را در اختیار داشته باشد، در ادامه این نهاد به اختصاص دادن ۷۵۰ میلیون دلار بودجه در این راستا خبر داد تا هر کانادایی بتواند در هر ثانیه حداقل از ۵۰ مگابایت اینترنت استفاده کند.

رئیس نهاد CRTC در Jean-Pierre Blais اظهار کرد که پهنای باند گسترده حق حیاتی هر کاربری است که باید از این حق خود به خوبی بهره مند شود و هر کشوری در قبال این موضوع مسئولیت دارد. وی در ادامه افزود که این افزایش کیفیت بر نحوه زندگی افراد و حتی فراتر از آن، بر روی اقتصاد کانادا نیز تأثیر مستقیم می‌گذارد.

این کمیسیون هم چنین دستور داده است که خدمات مخابراتی با تسهیلاتی ویژه به ساکنان تعلق گیرد تا آن ها از شرایط پرداخت آسان تر نیز بهره‌مند شوند و از نظر مالی مسئله ای برای این پروژه برای خانوار وجود نداشته باشد. خبرگزاری فرانسه در طی گزارشی اعلام کرده است که در حال حاضر ۱۲ میلیون خانوار در کانادا به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند،۱۸ درصد از ساکنان هنوز از سرویس های پرسرعت بهره مند نیستند. سرعت کم اینترنت می تواند مانع حضور شهروندان در اقتصاد دیجیتال شود و هدف اصلی این پروژه وارد کردن هر شهروند کانادایی به حوزه اقتصاد دیجیتال است. در واقع مبنای این پروژه اعتلا بخشیدن به اقتصاد دیجیتال بوده است و باید دید این طرح تا چه میزان با موفقیت رو به رو خواهد شد. با بودجه ۷۵۰ میلیون دلاری که به این پروژه اختصاص داده شده است این توزیع در طی حداقل ۵ سال انجام خواهد شد و در سال ۲۰۲۱ بیش از ۹۰ درصد ساکنان کانادا به اینترنت پر سرعت دسترسی خواهند داشت.

ارسال نظر