مشکل عملکرد لنزهای سیگما سری ART در دوربین کانن

لنزهای سری ART کمپانی سیگما که مناسب برای دوربین های کانن، نیکون و سیگما ساخته شده است حالا بر روی دوربین کانن۵D Mark IV قرار نمی گیرد.

مشکل عملکرد لنزهای سیگما سری ART در دوربین کانن

به گزارش کلیک، کمپانی کانن به تازگی از پرچم دار خود کانن۵D Mark IV رونمایی کرده است و این دوربین یک دوربین بسیار مناسب برای حرفه ای ها است. اما کمپانی ها همه در تب‌وتاب هستند تا لنزهای جدیدی را متناسب با دوربین جدید کانن به بازار عرضه کنند، یکی از این کمپانی ها نیز SIGMA است که لنزهای سری ART را برای کانن ۵D Mark IV تولید کرده است.

خبرهایی حاکی از این موضوع به گوش رسیده است که لنزهای ART سیگما به‌خوبی بر روی کانن ۵D Mark IV عمل نمی کند و کاربران با مشکل مواجه شده‌اند.

کمپانی سیگما اظهار دارد که این مشکل از در حالت Manual Override در دوربین ایجاد می شود و غیر از این حالت؛ یا همان حالت تنظیم دستی مشکلی در زمینه دیگری وجود ندارد.

سیگما در رابطه مشکل هایی که در اصلاح رنگ و نور توسط لنزهای ART در کانن ۵D Mark IV پیش آمده این چنین می گوید که قبل از استفاده از حالت اصلاح خطاها در لنز استفاده شود باید در دوربین قسمت اصلاحات رنگی غیر فعال شود. اگر از حالت اصلاح رنگی هم در لنز و هم در دوربین استفاده شود حالت های اصلاح رنگ و اصلاح اعوجاج به خوبی عمل نمی کنند.

این اولین باری نیست که همکاری سیگما و کانن نتیجه بخش نبوده است. قبل از کانن ۵D Mark IV لنزهای ساخته شده برای Canon 1DX Mark II نیز با مشکل مواجه شده بودند.

هنوز دقیقاً مشخص نشده است که این مشکل و مسئله از طرف محصول کدام کمپانی به وجود آمده است ولی هر دو کمپانی نام های بسیار معتبری دارند و باید برای حل زودتر مشکل تلاش کنند تا نامشان خدشه‌دار نشود.

ارسال نظر