با گلدان های خانه گوشی خود را شارژ کنید

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که همیشه نگران شارژ گوشی خود هستند. خبر خوبی برای شما داریم؛ شما می‌توانید در آینده‌ای نزدیک گوشی خود را با یک گلدان شگفت انگیز شارژ کنید!

با گلدان های خانه گوشی خود را شارژ کنید

به گزارش کلیک، امروزه دسترسی به انرژی‌های پاک در مقیاس کوچک واقعا لازم است. اگر چه فناوری‌هایی مانند تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی معرفی شده است، اما آیا باید واقعاً به همین فناوری‌ها اکتفا کنیم؟ در واقع باید تلاش خود را برای یافتن مناسب‌ترین و در دسترس‌ترین منبع برای تولید انرژی ادامه دهیم. انرژی خورشیدی معایب خاص خود را دارد مثلا ممکن است امکان استفاده از تابش مستقیم نور برای شارژ گوشی وجود نداشته باشد و یا انرژی خورشیدی همیشه به قدر کافی جوابگو نباشد. محققان منبع سبز انرژی دیگری برای شارژ گوشی معرفی کرده‌اند. این بار از گیاهان برای تولید برق استفاده می‌شود. در این روش از فرایند انرژی خورشیدی خود گیاه برای تولید برق استفاده می‌شود.

گلدان گیاه Bioo وسط موسسه فناوری آرکین واقع در بارسلنا طراحی و ساخته شده است. طبق گفته سازندگان، این گلدان قادر است سه گوشی را در طول روز (یا شب) توسط یک پورت USB پنج ولتی یک آمپری شارژ کند. منبع ذخیره سازی انرژی در این گلدان یک باتری زیستی است که در کف گلدان تعبیه شده است. طبق گفته شرکت سازنده تنها کاری که فرد باید انجام دهد این است که به گیاه آب دهد و آن را پرورش دهد و به این صورت گیاه بدون اینکه آسیبی به آن وارد شود، می‌تواند هم در روز و هم در شب برق تولید کند. عمر مفید این گلدان حداقل پنج سال است.

موسسه فناوری آرکین برای عرضه این گلدان از وب سایت ایندی گوگو (سایتی برای جمع آوری کمک‌های مالی مردمی) کمک گرفته است. این شرکت همچنین قصد دارد از یک گلدان با ابعاد بزرگتر که باتری آن ظرفیت بیشتری دارد، استفاده کنند. ابعاد این گلدان یک متر در یک متر است و توانایی تولید بیشتر از 40 وات برق را دارد و قادر است سالانه بیش از 280 کیلووات برق تولید کند؛ این گلدان از همان فناوری گلدان کوچک بهره می‌برد. حامیان سایت ذکر شده می‌توانند این گلدان را با قیمت 135 دلار پیش خرید کنند. احتمالا عرضه این خودرو از دسامبر مصادف با دی ماه سال 2016 آغاز می‌شود.

منبع: treehugger

ارسال نظر