امکان اجرای کلیه بازی های اندرویدی روی سیستم عامل کروم فراهم می شود

کد های اضافه شده به آخرین نسخه سیستم عامل کروم (Chrome OS) نشان می دهد که گوگل پلی استور به زودی به صورت کامل در آن قابل اجرا خواهد بود.

امکان اجرای کلیه بازی های اندرویدی روی سیستم عامل کروم فراهم می شود

به گزارش کلیک، به روز رسانی بعدی سیستم عامل کروم شرکت گوگل به کاربران اجازه خواهد داد تا هر نوع اپلیکیشن اندرویدی را روی سیستم عامل رایانه خود اجرا کنند.

یکی از کاربران سایت Reddit اعلام کرده است که توانسته رشته ای از کد ها را در منبع سیستم عامل کروم یافته و منتشر کند که به گوگل پلی استور مربوط است.

همانطور که در زیر مشاهده می کنید، متنی با محتوای "از بین میلیون ها اپلیکیشن و بازی موجود در گوگل پلی هر کدام را که می خواهید نصب کرده و در دستگاهتان استفاده کنید" در ابتدای این رشته کد دیده می شود.

"Choose from over a million apps and games on Google Play to install and use on your $1Chromebook"

عنوان این رشته نیز "IDS_ARC_OPT_IN_DIALOG_DESCRIPTION" بوده است.

ARC می تواند یک استفاده مستقیم از اپلیکیشن Runtime کروم باشد، که به توسعه دهندگان امکان می دهد اپلیکیشن هایشان را برای این پلتفرم نیز مانند ویندوز، مک و لینوکس ارائه کنند.

همچنین یکی دیگر از کاربران سایت Reddit موفق شده است رابط کاربری مبتنی بر این کد را اجرا کرده و گزینه ای برای فعال سازی امکان اجرای اپلیکیشن های اندروید روی کروم بوک با عنوان "Enable Android Apps to run on your Chromebook" را در بخش تنظیمات به نمایش بگذارد. این نشان دهنده آن است که این سرویس دلخواه خواهد بود.

اگرچه فعلا باید منتظر بود و دید که آیا این قابلیت در نسخه های بعدی سیستم عامل کروم ارائه می شود یا خیر، ولی ممکن است گوگل به صورت رسمی این قابلیت را در رویداد خود که از ۱۸ تا ۲۰ ماه می برگزار می شود، معرفی کند.

منبع: develop-online

ارسال نظر