تجربه هوای پاک با خودروی مدل ایکس تِسلا

یکی از ویژگی‌های جالب خودروی شاسی بلند تِسلا مدل x که سال گذشته به بازار معرفی شد، حالت "bioweapon defense" (دفاع با اسلحه زیستی) است.

تجربه هوای پاک با خودروی مدل ایکس تِسلا

به گزارش کلیک، طبق گفته مقامات شرکت تسلا این ویژگی به صورت قابل توجهی فیلتراسیون هوای اتاق ماشین را افزایش می‌دهد.

الون ماسک، مدیر عامل تسلا این ویژگی را در هنگام مراسم عرضه خودروی شاسی بلند تِسلا مدل x تبلیغ کرد؛ شاید دلیل این کار این باشد که در کشور آلوده‌ای مانند چین پاکسازی هوا توسط یک خودرو می‌تواند فروش آن را به میزان چشمگیری افزایش دهد.

تسلا ادعا می‌کند که این ویژگی قادر است هوای داخل اتاق مدل ایکس را تا حد هوای محیط بیمارستان تمیز کند و هوا عاری از هر گونه ذرات مختلف باشد.

ما با آزمایشی خودروی مدل ایکس در منطقه منهتن نیویورک که دارای هوای دلپذیری است، قصد داشتیم عملکرد این حالت را بررسی و آزمایش کنیم.

برای فعال کردن این حالت کافی است دکمه مجازی را در نمایشگر بزرگی که در وسط خودرو قرار دهید، فشار دهید. اما چه اتفاقی رخ می‌دهد، آیا آژیرها به صدا در می‌آیند؟ آیا چراغ‌ها خاموش روشن می‌شوند، مثل زمانی که وضعیت سفینه‌های فضایی تخیلی قرمز می‌شوند؟ آیا سیستم سخنگوی خودرو اعلام می‌کند که حالت مورد نظر فعال شد؟

هیچ کدام از این اتفاقات رخ نخواهد کرد و سکوت مطلق حاکم است

یکی از جالب‌ترین خصوصیات این حالت این است که هیچ کدام از فرآیندهای آن قابل مشاهده نیست و به خوبی به پاکسازی هوای داخل اتاق ادامه می‌دهد و می‌توان در آینده در سطح گسترده‌تری از این ویژگی استفاده کرد.

در بررسی انجام شده چهار نفر از صاحبان این خودرو که دو نفر از آن‌ها کارمندان شرکت تسلا یودند همانند افرادی که در حال یوگا هستند، با نفس عمیق از هوای داخل خودرو لذت می‌بردند

وقتی که از این خودرو استفاده می‌کنید احساس می‌کنید که در شلوغی و ترافیک احساس آرامش تمام وجود شما را فرا گرفته است. اگر هوای آلوده و ذرات معلق در آن خودرو را فرا می‌گرفت از تجربه چنین آرامش و احساس خوبی محروم می‌شدیم. با این خودرو حس یک صبح بارانی را تجربه می‌کنیم. تنها مشکل این است که مجبوریم ترافیک و انبوه ماشین‌ها را تحمل کنیم.

اما با این وجود یکی از خبرنگاران سایت خبری Business Insider (بیزینس اینسایدر) گفته است که هرگز نتوانسته است هوای منهتن را با این خودرو تجربه کند.

برخی از متخصصان در مورد اینکه این ویژگی می‌تواند سرنشینان این خودرو را در مقابل تمام آلاینده‌ها محافظت کند، تردید دارند اما طبق مطالب ذکر شده در مقالات ارائه شده این ویژگی می‌تواند آلایندهای موجود در هوای کلان شهرها در اتاق خودرو را کاهش دهد اما نباید انتظار معجزه از آن داشت.

منبع: businessinsider

ارسال نظر