مقایسه مشخصات سامسونگ گلکسی A5 با گلکسی S7

سامسونگ گلکسی S7 و گلکسی(A5 2017) دو گوشی هوشمند باکیفیت سامسونگ هستند، بررسی ویژگی های این گوشی ها و مقایسه آن‌ها با یکدیگر به انتخاب بهتر کمک شایانی خواهد کرد.

مقایسه مشخصات سامسونگ گلکسی A5 با گلکسی S7

کلیک - سامسونگ گلکسی S7 یکی از بهترین گوشی های هوشمند سامسونگ است که طرفداران زیادی دارد. یکی از دلایل موفقیت گلکسی S7 دوربین خوب و عملکرد مناسب آن است، و دیگر عامل موفقیت گلکسی S7 طراحی شیشه ای و فلزی مناسب این گوشی هوشمند است.

هنگامی که گلکسی S7 و گلکسی (A5 2017) را کنار هم قرار می دهید، مشاهده می کنیم که این گوشی های هوشمند از نظر ظاهری بسیار شبیه به هم هستند، هر دو گوشی های هوشمند دارای بدنه گرد، پشت شیشه ای و فریم فلزی هستند. هر دو گوشی هوشمند گلکسی S7 و گلکسی (A5 2017) دارای دکمه هوم فیزیکی و شد آب هستند. این دو گوشی هوشمند دارای قابلیت های فراوانی هستند و باید دید که از نظر دوربین، طول عمر باتری، و بسیاری از فاکتورهای دیگر چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

طراحی

همان طور که اشاره کردیم گلکسی S7 و گلکسی (A5 2017) از نظر ظاهری بسیار شبیه به هم هستند، اما از پشت این گوشی ها و از روی دوربین آن ها می توان به راحتی آن ها را از هم تفکیک کرد. گلکسی S7 دارای دوربینی با سنسور بزرگ تر و لرزش گیر اپتیکال است، این در حالی است گه (A5 2017) دارای دوربین کوچکی است.

دکمه هوم فیزیکی این دو گوشی تفاوت های بسیار جزئی با هم دارد، دکمه هوم گلکسی A5 کمی کشیده تر و بزرگ تر است، البته این تفاوت بسیار جزئی است. هر دو گوشی دارای ضخامت کمی هستند، ضخامتی حدود ۷٫۹ میلی متر. حالت خمیدگی گه در پشت این گوشی های هوشمند قرار دارد باعث می شود تا کاربر راحت تر گوشی را در دست بگیرد. هر دو گوشی دارای اسکنر اثر انگشت هستند و این اسکنر بر روی دکمه هوم فیزیکی قرار دارد، و هم چنین هر دو گوشی هوشمند دارای جک سه میلیمتری هدفون هستند.

مقایسه اجمالی سامسونگ گلکسی A5(2017) با گلکسی S7

مقایسه اجمالی سامسونگ گلکسی A5(2017) با گلکسی S7

مقایسه اجمالی سامسونگ گلکسی A5(2017) با گلکسی S7

مقایسه اجمالی سامسونگ گلکسی A5(2017) با گلکسی S7

مقایسه اجمالی سامسونگ گلکسی A5(2017) با گلکسی S7

همان طور که اشاره شد هر دو این گوشی های هوشمند ضد آب هستند، هر دو گوشی هوشمند توانایی مقاومت در عمق ۵ فوتی را دارند و می توانند ۳۰ دقیقه در این عمق مقاومت کنند. البته به این معنا نیست که شما می توانید گوشی هوشمند خود را در زیر دریا قرار دهید و از آن استفاده کنید، این گوشی های هوشمند در آب شور دریا آسیب خواهند دید. در واقع به زبان ساده تر منظور از ضد آب بودن گوشی های هوشمند ذکر شده این است که شما می توانید در استخر در عمق کم از خود عکس سلفی بگیرید و زیر باران نیز نیازی نیست نگران خراب شدن گوشی خود باشید و می توانید به راحتی در باران از گوشی سامسونگ خود استفاده کنید. در اینجا جالب است که به نکته ای اشاره کنیم، سامسونگ گلکسی A5(2017) دارای رتبه IP 68 در مقاومت در آب است و آیفون ۷ دارای رتبه IP 67 است، یعنی رتبه گوشی میان رده سامسونگ از پرچم دار اپل در مقاومت در برابر آب بیشتر است، شاید این مثال به شما کیفیت A5(2017) را ثابت کند.

سامسونگ گلکسی A5 دارای مزیتی در برابر گلکسی S7 است، نسل USB در سامسونگ گلکسی A5(2017) از سامسونگ S7 جدید تر است.

مقایسه اجمالی سامسونگ گلکسی A5(2017) با گلکسی S7

مقایسه اجمالی سامسونگ گلکسی A5(2017) با گلکسی S7

مقایسه اجمالی سامسونگ گلکسی A5(2017) با گلکسی S7

سامسونگ گلکسی A5(2017) دارای ابعاد ۵٫۷۵ در ۲٫۸۱ در ۰٫۳۱ اینچ است. هم چنین وزن این گوشی هوشمند برابر با ۱۶۹ گرم است.

سامسونگ گلکسی S7 دارای ابعاد ۵٫۶۱ در ۲٫۷۴ در ۰٫۳۱ است، هم چنین وزن این گوشی هوشمند ۱۵۲ گرم است.

صفحه نمایش

مقایسه اجمالی سامسونگ گلکسی A5(2017) با گلکسی S7

به بخش جذاب صفحه نمایش می رسیم. هر دو گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش های بسیار با کیفیت AMOLED هستند.S7 دارای صفحه نمایش ۵٫۱ اینچی با رزولوشن تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ است و هم چنین صفحه نمایش S7 دارای کیفیت Quad HD است. صفحه نمایش گلکسی A5(2017)، یک صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی است و دارای رزولوشن تصویر ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ است. هر دو صفحه نمایش دارای کیفیت های بالایی هستند ولی باید گفت که رزولوشن تصویر S7 کمی باکیفیت تر است. هر دو گوشی هوشمند از رنگ های متنوعی پشتیبانی می کنند. پیشنهاد می شود که از حالت رنگ طبیعی سامسونگ برای تنظیم نور صفحه نمایش خود استفاده کنید. می توانید از مسیر Settings > Display > Screen Modes to switch حالت صفحه نمایش را به حالت معمولی تبدیل کنید. هم چنین شما می توانید از تنظیمات تخصصی‌تر و از طریق تنظیم وایت بالانس، نور صفحه نمایش خود را به صورت دلخواه تنظیم کنید.

یکی از ویژگی های بسیار خوب در گلکسی A5(2017) کنتراست بالای حروف صفحه نمایش نسبت به پس زمینه است. شما درهنگام قفل بودن گوشی خود می توانید به راحتی تاریخ و روز و دیگر اطلاعات را بخوانید و نیازی نیست نور صفحه خود را بیشتر کنید چون نوشته ها در این حالت با کنتراست بیشتری نسبت به پس زمینه قرار دارد.

مقایسه اجمالی سامسونگ گلکسی A5(2017) با گلکسی S7

قابلیت ها

مقایسه اجمالی سامسونگ گلکسی A5(2017) با گلکسی S7

همان طور که بارها در متن اشاره شد، این دو دستگاه از نظر ظاهری بسیار شبیه به هم هستند. البته باید به این نکته اشاره داشت که گلکسی S7 یک پرچم دار و گلکسی A5(2017) یک گوشی هوشمند میان رده است. اندروید نوقا به زودی برای گلکسی S7 در دسترس قرار می گیرد و به احتمال بسیار زیاد تا اواخر این ماه کاربران گلکسی S7 می توانند از اندروید نوقا بهره مند شوند. در این میان گلکسی A5(2017) نیز در انتظار اندروید نوقا است، این گوشی هوشمند با اندروید قدیمی مارشمالو ۶ عرضه شده است و به احتمال زیاد این اندروید در گلکسی A5 نیز به زودی به روز می شود. باید منتظر بود تا در تابستان یا بهار اندروید در گلکسی A5 به روز شود.

از داستان به روزرسانی این دو گوشی هوشمند که بگذریم باید به بررسی منو ها و ظاهر صفحه نمایش بپردازیم. تفاوت آن چنانی میان فضای داخلی این دو گوشی هوشمند پیدا نشده است. هر دو گوشی هوشمند دارای حالت های بصری یکسانی هستند، هر دو گوشی هوشمند دارای کیبورد بسیار راحت و خوبی هستند.

مقایسه اجمالی سامسونگ گلکسی A5(2017) با گلکسی S7

مقایسه اجمالی سامسونگ گلکسی A5(2017) با گلکسی S7

پردازنده، حافظه

در گلکسی A5(2017) از پردازنده ای با عملکرد ۳۶ درصد بهتر از ورژن قبلی استفاده شده است، این پردازنده Exynos 7880 نام دارد که یک پردازنده ۸ هسته ای است همراه با ۸ هسته Cortex A53 CPU، به خوبی می توان مشاهده کرد که سامسونگ از کیفیت بسیار خوبی در پردازنده گلکسی A5(2017) استفاده کرده است. سامسونگ گلکسی S7 دارای پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ است. این پردازنده نیز در نوع خود بسیار قدرتمند است.

شاید بهترین قاضی برای مقایسه پردازنده این دو گوشی هوشمند کاربران و تجربه های آنان در حین کار باشد، در A5 ممکن است با کمی تأخیر در باز شدن برخی برنامه ها مواجه شویم اما با این حال نمی توانیم بگوییم در S7 نیز هیچ مشکلی در باز کردن برنامه ها و سرعت باز شدن آن ها وجود نخواهد داشت. با همه این تفاسیر S7 از عملکرد سریع تر و بهتری نسبت به A5 برخوردار است.

در رده بندی بنچمارک به صورت واضح مشخص است که گلکسی S7 از قدرت بسیار بیشتری برخوردار است، البته نباید از گلکسی A5 نیز چشم پوشی کرد این گوشی نیز در نوع خود امتیاز بسیار مناسبی را کسب کرده است، نباید فراموش کنیم که A5 در واقع یک میان رده است.

مقایسه اجمالی سامسونگ گلکسی A5(2017) با گلکسی S7

هر دو گوشی هوشمند از ۳۲ گیگابایت حافظه بر روی دستگاه بهره مند هستند، در واقع این ۳۲ گیگ،۳۲ گیگابایت واقعی است، می بینیم که سامسونگ در حال خداحافظی با گوشی های هوشمند ۱۶ گیگابایتی است. هر دو گوشی هوشمند از MicroSD پشتیبانی می کنند.

اینترنت و اتصالات

سامسونگ گلکسی A5(2017) به صورت رسمی در آمریکا به فروش نرسیده است و این موضوع باعث می شود تا در اینترنت ۴G LTE در این کشور مسائلی پیش آید. گلکسی A5(2017) در مدل های متفاوتی در کشور های متفاوت عرضه می شود. در ورژن اروپایی مدل SM-A520F از اینترنت ۴G LTE باند های ۱٫۲٫۳٫۴٫۵٫۶٫۷٫۸٫۱۷٫۲۰ و ۲۸ پشتیبانی می کند.

گلکسی S7 نیز در مدل های متفاوتی در کشورهای مختلف عرضه شده است، در ورژن US قابلیت هایی نیز مخصوص کاربران در این کشور قرار دارد. در هنگام خرید گوشی هوشمند باید به مدل دستگاه و تناسب هر مدل با هر کشور دقت کنید تا در استفاده از ۴G LTE با محدودیت رو به رو نشوید.

در هر صورت در سرعت این دو گوشی هوشمند نیز تفاوت هایی وجود دارد، گلکسی A5 از ۶LTE بهره مند است که توانایی دانلود با سرعت ۳۰۰ Mbps را دارد و گلکسی S7 از ۹ ۴G LTE بهره مند است که از سرعت دانلود ۴۵۰ Mbps بهره‌مند‌است. این موضوع، مسئله بی اهمیتی نیست، امروزه سرعت اینترنت گوشی هوشمند و استفاده از اینترنت در هر شرایطی برای کاربران بسیار مهم است و این مسئله خود می تواند معیار انتخاب باشد.

هر دو گوشی هوشمند از NFC بهره مند هستند و هم چنین از Samsung Pay نیز برخوردارند. هر دو گوشی هوشمند از پهنای باند Wi-Fi Dual-band، بلوتوث ۴٫۲،USB Type-C،GPS بهره مند هستند.

دوربین

دوربین گوشی های هوشمند سامسونگ همیشه از کیفیت خوبی برخوردار بوده اند، دوربین ۱۶ مگا پیکسلی A5 به خوبی یک دوربین ۱۶ مگا پیکسلی بی عیب و نقص نیست ولی در نور روز با کیفیت خوبی به عکاسی می پردازد. اما دوربین S7 از کیفیت بسیار بهتر و رنگ های بسیار طبیعی تری برخوردار است.

مقایسه اجمالی سامسونگ گلکسی A5(2017) با گلکسی S7

دوربین گلکسی A5(2017) یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی است؛ دوربین جلو این گوشی هوشمند نیز ۱۶ مگا پیکسلی است. گلکسی S7 از دوربین ۱۲ مگا پیکسلی پشتیبانی می کند و دوربین جلو این گوشی هوشمند ۵ مگا پیکسلی است. دوربین کدام گوشی بهتر است؟ گلکسی A5؟ به بررسی این موضوع می پردازیم.

در یک دوربین در گوشی هوشمند چه چیزی مهم است؟ مگا پیکسل؟ مگا پیکسل در یک گوشی هوشمند مهم است اما همه چیز نیست. در دوربین فاکتور های دیگری مانند سرعت فوکوس اتوماتیک، پیکسل های دوگانه و بسیاری از فاکتورهای دیگر وجود دارد که کیفیت یک دوربین را مشخص می کند. دوربین S7 از فوکوس اتوماتیک بسیار خوبی برخوردار است. در واقع می توان گفت سریع ترین فوکوس اتوماتیک در دوربین گوشی های هوشمند در بازار متعلق به S7 است.

به سراغ نرم افزار عکاسی می رویم. هر دو گوشی هوشمند از نرم افزار عکاسی یکسانی برخوردار هستند که از قابلیت عکاسی خوبی بهره‌مند‌است. هر دو گوشی هوشمند از قابلیت تنظیم بر روی حالت های دستی و اتوماتیک حین فیلم برداری و عکاسی بهره مند هستند و هم چنین راه های میانبری برای عکاسی وجود دارد، شما با دوبار فشردن دکمه هوم به صورت پشت سر هم می توانید به سرعت از سوژه مورد نظر خود عکاسی کنید.

مقایسه اجمالی سامسونگ گلکسی A5(2017) با گلکسی S7

کیفیت عکس

در روز و در نور طبیعی می توان با گلکسی A5(2017) عکس های بسیار خوبی گرفت. عملکرد گلکسی A5 و S7 در بسیاری از شرایط بسیار نزدیک به هم است اما خلوص رنگی در S7 بسیار بیشتر از A5 است. رنگ ها، سایه ها، نور ها در گلکسی S7 بسیار بهتر ثبت می شوند. رنگ ها در A5 نیز از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند، اما این کیفیت تنها در نور روز بسیار خوب ثبت می شوند.

در عکس های ارائه شده از A5 همه عکس ها از کیفیت خوبی برخوردارند ولی هنگامی که کمی از نور محیط کم می شود مشاهده می کنیم که عکس ها به سمت تار شدن می روند و نمی توان به دوربین A5 در شرایط نوری کم نور اطمینان کرد.

اما گلکسی S7 از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است حتی در نورهای کم نیز این گوشی هوشمند توانایی ثبت تصاویر با کیفیت بسیار خوب دارد، در شرایط کم نور هیچ گونه افت کیفیتی در تصاویر S7 مشاهده نمی شود. دوربین جلو هر دو گوشی هوشمند از کیفیت مناسبی برخوردار است و از قابلیت صاف کردن پوست صورت حین عکاسی نیز بهره برده اند.

مقایسه اجمالی سامسونگ گلکسی A5(2017) با گلکسی S7

مقایسه اجمالی سامسونگ گلکسی A5(2017) با گلکسی S7

مقایسه اجمالی سامسونگ گلکسی A5(2017) با گلکسی S7

عکس های بالا با گلکسی S7 عکاسی شده اند و عکس هایی که در قسمت پایین ارائه می شود با گلکسی A5 عکاسی شده اند.

مقایسه اجمالی سامسونگ گلکسی A5(2017) با گلکسی S7

مقایسه اجمالی سامسونگ گلکسی A5(2017) با گلکسی S7

مقایسه اجمالی سامسونگ گلکسی A5(2017) با گلکسی S7

مقایسه اجمالی سامسونگ گلکسی A5(2017) با گلکسی S7

کیفیت ویدئو

گلکسی A5 از کیفیت ویدئو خوبی برخوردار نیست؛ این در حالی است که S7 از کیفیت فیلم برداری ۴K با لرزش گیر اپتیکال یا OIS است. گلکسی A5 قابلیت فیلم برداری با کیفیت ۱۰۸۰p در حالت HD را دارد و شاید این تنها قابلیت خوب فیلم برداری این گوشی هوشمند باشد.

دوربین A5 در هنگام فیلم برداری با هر حرکت کوچکی، به لرزش در می آید و در کل می توان در این قسمت برتری بدون شک و تردید دوربین S7 بر A5 را در فیلم برداری اعلام کرد.

کیفیت صدا

در گلکسی A5(2017) شاهد یک سنت شکنی هستیم، در بیشتر دستگاه های سامسونگ اسپیکر دستگاه در زیر گوشی قرار دارد ولی در گلکسی A5(2017) اسپیکر در کنار گوشی هوشمند قرار دارد، در سمت راست گوشی هوشمند شاهد اسپیکر ها هستیم. این تغییر وضعیت یک مزیت دارد و دیگر هنگام دست گرفتن گوشی راه شنیدن صدا مسدود نمی شود. اسپیکر های S7 نیز دارای کیفیت بسیار خوبی هستند ولی شاید این تغییر جای اسپیکر در A5 حرکتی بسیار مثبت باشد و باعث برتری این گوشی از S7 در این بخش شود. البته باز هم در نظر سنجی ها قدرت و کیفیت صدای S7 از A5 بیشتر است.

مقایسه اجمالی سامسونگ گلکسی A5(2017) با گلکسی S7

کیفیت تماس

در هر دو گوشی مشکل و مسئله‌ای در کیفیت تماس وجود ندارد. هر دو گوشی هوشمند توانایی رساندن صدا به صورت بسیار واضح را دارند و شاید بتوان گفت که گلکسی S7 کمی صدا را واضح تر و بدون نویز و تمیزتر به گوش مخاطب می رساند ولی تفاوت میان این دو گوشی در کیفیت صدای تماس بسیار کم است.

عمر باتری

مقایسه اجمالی سامسونگ گلکسی A5(2017) با گلکسی S7

هر دو گوشی هوشمند گلکسی S7 و گلکسی A5(2017) با باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری عرضه شده اند، و هر دو باتری، از نوع باتری های جدا نشدنی هستند.

در طول یک روز کاری گلکسی S7 به خوبی می تواند باتری را نگه دارد ولی باید گفت که عملکرد A5 در عمر باتری ۵۰ درصد بهتر از S7 است. عمر باتری A5 به طرز عجیبی بسیار بالا است و همین عمر باتری بالای A5(2017) خبر بسیاری از رسانه های تکنولوژی شده است. عمر مفید باتری A5 چیزی حدود ۱۱ ساعت است و عمر مفید باتری در گلکسی S7 چیزی حدود ۶ ساعت و ۳۷ دقیقه است.

باتری A5 در شرایط اضطراری بسیار مفید واقع می شود و با کم کردن نور صفحه و خاموش کردن اینترنت می توان به راحتی تا ساعت ها گوشی در حال خاموش شدن را روشن نگاه داشت.

مقایسه اجمالی سامسونگ گلکسی A5(2017) با گلکسی S7

نتیجه گیری

در آخر باید صادقانه گفت که این گوشی های هوشمند، گوشی های بسیار خوبی هستند و در برخی از جزئیات با هم تفاوت هایی دارند. هر دو گوشی، گوشی های مردن و به روزی هستند، هر دو گوشی ضدآب هستند، گلکسی S7 دارای سه مزیت است: عملکرد بهتر، دوربین بهتر، به خصوص در فیلم برداری، نرم افزار بهتر.

از طرفی A5 نیز دارای عمر باتری بسیار بالا و مناسب است ولی در فیلم برداری از کیفیت خوبی بهره‌مند نیست.

در آخر نگاهی به قیمت های این گوشی های هوشمند می اندازیم: گلکسی A5(2017) شاید در مقایسه با سری های قبل خود گران ترین ورژن باشد، این گوش قیمتی معادل ۴۵۶ دلار دارد. این گوشی هوشمند از گلکسی S7 ارزان تر نیست، گلکسی S7 در اروپا با قیمتی حدود ۴۵۰ دلار به فروش می رسد و تفاوت قیمت جزئی میان این دو گوشی هوشمند وجود دارد.

حالا با در نظر گرفتن قیمت شاید بسیاری از افراد بدون هیچ تردیدی S7 را انتخاب بکنند، با این که A5 یک میان رده است ولی قیمت آن از S7 بیشتر است، در هر صورت هر فردی برای انتخاب معیار هایی دارد و با ارائه این مقایسه اجمالی شما به راحتی می توانید درست ترین گزینه را براساس نیازهای خود انتخاب کنید.

ارسال نظر