مقایسه Galaxy Note 7 و iPhone 6s Plus؛ دو پرچمدار در مقابل یکدیگر

در این مطلب قصد داریم پرچمدار جدید سامسونگ که به تازگی رونمایی شده است، یعنی فبلت گلکسی نوت ۷ را با یکی از پرچمداران اپل یعنی آیفون ۶ اس پلاس مقایسه کنیم. هر دو گوشی از صفحه نمایش بزرگی برخوردار هستند که مورد علاقه بسیاری از کاربران است.

مقایسه Galaxy Note 7 و iPhone 6s Plus؛ دو پرچمدار در مقابل یکدیگر

کلیک - اپل و سامسونگ هر دو گوشی‌های هوشمند زیادی را تولید کرده‌اند و هر دو شرکت به این موضوع واقف هستند که به کار گیری اندازه‌ای مشخص برای صفحه نمایش تمام گوشی‌های هوشمند نمی‌تواند رضایت کامل مشتریان را جلب کند و کاربران همیشه به دنبال گوشی هوشمندی با صفحه نمایش بزرگتر هستند. سامسونگ کمی زودتر متوجه این مساله شد و در تولید ششمین گوشی سری نوت آن را در نظر گرفت و اپل نیز اخیرا در تولید گوشی‌های آیفون پلاس از صفحه نمایش بزرگ استفاده کرده است. امسال سامسونگ گوشی گلکسی نوت ۷ را با صفحه نمایشی بزرگ عرضه کرد و نشان داد به نظر کاربران در مورد این موضوع احترام می‌گذارد. در ادامه با مقایسه گلکسی نوت ۷ و آیفون ۶اس پلاس با ما همراه باشید.

Samsung-Galaxy-Note-7-vs-Apple-iPhone-6s-Plus-first-look-2-840x473

صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی گلکسی نوت ۷ کمی بزرگتر از صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی آیفون ۶اس پلاس اپل است. گوشی سامسونگ کمی جمع و جورتر از گوشی آیفون است و ارتفاع و عرض آن نیز کمتر از آیفون ۶اس پلاس است بخشی از این موضوع به خاطر این است که سامسونگ تصمیم گرفته است امسال فبلت خود را با صفحه نمایش منحنی که تا لبه فبلت کشیده است، عرضه کند. این موضوع باعث شده است اندازه قاب اطراف صفحه نمایش به میزان زیادی کاهش پیدا کند. گوشی آیفون با ۷٫۳ میلی‌متر نسبت به گوشی سامسونگ با ۷٫۹ میلیمتر کمی باریک‌تر است؛ اما گوشی سامسونگ با ۱۶۹ گرم به میزان قابل توجهی سبک‌تر از گوشی آیفون ۱۹۲ گرمی است.

۶SPlus-HandsOn-03-970-80

بدنه فلزی گوشی آیفون حس یک گوشی واقعا محکم را به مخاطب القا می‌کند. طراحی گوشی سامسونگ نیز به صورتی است که کاربر می‌تواند آن را به راحتی در دست گیرد؛ زیرا قاب شیشه‌ای جلوی آن به صورت منحنی طراحی شده است و طراحی قاب پشتی نیز دقیقا به همین صورت است و این طراحی باعث شده است لبه‌های گوشی بسیار باریک شود و در نتیجه کار کردن با آن بسیار راحت باشد.

Samsung-Galaxy-Note-7-round-curved-edges

صفحه نمایش بزرگ ۵٫۷ اینچی گوشی گلکسی نوت ۷، با وجود جمع و جور بودن این گوشی کاملا خودنمایی می‌کند. سامسونگ ویژگی‌های جالبی را در صفحه نمایش این گوشی به کار گرفته است. کاربر با حرکت جارویی (سوایپ) از لبه سمت راست صفحه نمایش با یک دست، می‌تواند به اپلیکیشن‌های اصلی یا ویژگی‌های جالب دیگر همچون آگاهی از جدیدترین اخبار، دسترسی پیدا کند.

samsung-galaxy-s7-edge-out-about-25

گوشی سامسونگ همچون اپل از حافظه داخلی ۱۲۸ کیگابایتی بهره‌مند نیست؛ اما ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی برای چنین گوشی رده بالایی نیز بسیار خوب است. البته ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی گوشی آیفون در دسترس نیست و به برنامه‌های که قبلا نصب شده‌اند و همچنین سیستم عامل اختصاص داده شده است. لازم به ذکر است که گوشی گلکسی نوت ۷ از کارت حافظه نیز پشتیبانی می‌کند و در پیش‌ فروش ویژه این گوشی، یک کارت حافظه میکرو اس دی ۲۵۶ گیگابایتی نیز به صورت رایگان به همراه آن عرضه می‌شود. قطعا همه یک گوشی با ۳۲۰ گیگابایت حافظه را دوست دارند.

یک قلم نوری نیز همانند گوشی‌های دیگر گلکسی نوت به همراه گلکسی نوت ۷ عرضه شده است. سامسونگ هر سال این قلم‌های دیجیتالی را نسبت به سال قبل کاربردی‌تر و منحصر به فردتر عرضه می‌کند و امسال نیز قطعا همینطور است، سامسونگ برای تقویت عملکرد این قلم نوری که با نام S pen شناخته می‌شود، حالت‌های نرم‌ افزاری همچون حالت ترجمه و بزرگنمایی را به آن اضافه کرده است. سامسونگ قلم دیجیتالی خود را از نظر سخت افزاری نیز تقویت کرده است و حساسیت آن نسبت به فشار را افزایش داده است که باعث شده است کار کردن با آن راحت‌تر باشد. لازم به ذکر است که این قلم دیجیتالی ضد آب نیز است و خود گوشی نیز از این ویژگی برخوردار است. ضد آب بودن این قلم دیجیتالی این امکان را به کاربران می‌دهد که در زیر آب به راحتی با گوشی خود یادداشت برداری کنند. اپل هنوز نتوانسته است گوشی‌های خود را ضد آب طراحی کند. البته ضد آب بودن یک ویژگی لازم و ضروری نیست و کاربر در بیشتر مواقع به آن نیازی ندارد، اما برخوردار بودن یک گوشی از این ویژگی خالی از لطف نیست.Samsung-Galaxy-Note-7-vs

گلکسی نوت ۷ به پورت USB نوع C مجهز است که باعث شده است امسال پرچمدار سامسونگ کمی به طراحی گوشی‌های اپل نزدیک شود و کابل USB نوع C همانند کابل دو طرفه Lightning اپل، قابلیت‌های زیادی را در اختیار این گوشی قرار می‌دهد. گلکسی نوت ۷ برای استفاده از هدست واقعیت مجازی جدید Gear حتما نیازمند این پورت خواهد بود.

https-%2F%2Fblueprint-api-production.s3.amazonaws

ارسال نظر