مقایسه دوربین سونی Xperia X و سامسونگ Galaxy S7

در این مطلب قصد داریم به شرح ویژگی‌های دوربین این دو گوشی بپردازیم و با ارائه تصاویر گرفته شده توسط هر دو گوشی، میزان وضوح، جزییات، دقت و دمای رنگ عکس‌های گرفته شده را مورد بررسی قرار دهیم

مقایسه دوربین سونی Xperia X و سامسونگ Galaxy S7

کلیک- در این مقایسه در یک طرف سونی اکسپریا ایکس با دوربین ۲۳ مگاپیکسلی قرار دارد که از ویژگی‌هایی همچون فوکوس خودکار فوق سریع و لنز عریض برخوردار است و در طرف دیگر پرچمدار امسال سامسونگ یعنی گلکسی اس ۷ با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی خود خودنمایی می‌کند. گلکسی اس ۷ از دوربین بسیار خوبی برخوردار است و عکس‌های آن دارای کیفیت بسیار بالایی است.

مشخصات دوربین این دو گوشی در جدول زیر شرح داده است

سامسونگ گلکسی اس ۷ سونی اکسپریا ایکس
۱۲ مگاپیکسل نسبت تصویر ۴:۳

۳۰۳۲*۴۰۳۲

۲۳ مگاپیسکل نسبت تصویر ۴:۳

۴۱۴۰*۵۵۲۰

وضوح و نسبت تصویر
۱/۲٫۵ اینچ

۱٫۴ میکرومتر

۱/۲٫۳ اینچ

۱٫۱۲ میکرومتر

اندازه حسگر

اندازه پیکسل

۲۶ میلی متر

F 1.7

۲۴ میلی متر

F 2.0

فاصله کانونی

دریچه دیافراگم

فوکوس خودکار dual pixel

ردیابی سوژه (در حالت پیش فرض خاموش است)

ثبت کننده تصویر اپتیکال

فوکوس خودکار تشخیص فاز

ردیابی سوژه

ثبت کننده تصویر اپتیکال

فوکوس و ثبت تصویر

در حالی که اکسپریا ایکس با لنز ۲۳ مگاپیکسلی خود قدرت خود را به رخ پرچمدار سامسونگ می‌کشد، اما در این بررسی تصاویر با وضوح ۸ مگاپیکسل و نسبت تصویر ۱۶:۹ گرفته شده است. زیرا این تنظیمات حالت پیش‌فرض دستگاه است و کاربران نیز معمولا از همین حالت استفاده می‌کنند. دلیل دیگر استفاده از این حالت مقایسه عمومی راحت‌تر است.

تصویر ۱: پیچک

۱

۱۱

لازم به ذکر است که تعداد پیکسل‌های بیشتر همیشه به معنای تصویر بهتر نیست. دوربین اکسپریا ایکس مثال ایده‌آلی در مورد این موضوع است. دوربین این گوشی بر خلاف برخورداری از تعداد بسیار زیادی از پیکسل‌ها، جزییات را به خوبی نشان می‌دهد؛ مخصوصا اگر بخش‌های دور از مرکز تصویر را به دقت بررسی کنیم، به خوبه متوجه این موضوع می‌شویم. اگر چه باید گفت کیفیت کلی این تصویر بسیار بالا است، اما در عکس‌های دوربین گلکسی اس ۷، جزییات بیشتر را می‌توان به وضوح مشاهده کرد. میزان دقت رنگ در هر دو گوشی می‌توانست بهتر باشد. رنگ‌های گرم‌تر در دوربین گلکسی اس ۷ تا حدی مصنوعی به نظر می‌رسند. اکسپریا ایکس از رنگ‌های سردتر استفاده می‌کند که تا حدی اینطور به نظر می‌رسد که عکس‌ها دارای نور بسیار زیادی هستند. دوربین گلکسی اس ۷ به دلیل ارائه عکس‌های واضح‌تر و با جزییات بیشتر در این قسمت برنده است.

برنده این قسمت: سامسونگ گلکسی اس ۷

تصویر ۲: گوشه‌ای دنج

۲

۲۲

عملکرد اکسپریا ایکس سونی در این بخش ناامید کننده است زیرا عکسی با رنگ‌هایی سردتر گرفته است، که اصلا چشم نواز نیست. به همین دلیل کامیون اسباب بازی که رنگ آن قرمز تند است، به نظر صورتی می‌رسد و کابیت‌های سفید پایین تصویر، متمایل به آبی به نظر می‌رسند. جزییات در این تصویر عالی نیستند. گلکسی اس ۷ با ارائه رنگ‌ها و جزییات بهتر در این قسمت، نیز برنده بی چون و چرا است.

برنده این قسمت: سامسونگ گلکسی اس ۷

تصویر ۳: زیبایی رنگ صورتی

۳

۳۳

در این قسمت مشخص کردن گوشی برنده کمی دشوار است. رنگ‌های تصاویر گرفته شده توسط هر دو گوشی، واقعی هستند و جزییات به اندازه کافی در هر دو تصویر مشاهده می‌شوند. باید روی گلبرگ‌ها و قطرات باران زوم کنید تا آن‌ها را بهتر مشاهده کنید. رنگ‌ها در هر دو تصویر به میزان چشمگیری واقعی هستند. اگر امکان ایجاد تغییر در تصاویر وجود داشت، می‌توانستیم وضوح عکس گرفته شده توسط اکسپریا ایکس را کمی ارتقا دهیم و یا می‌توانستیم وضوح بیش از حد عکس گرفته شده توسط گلکسی اس ۷ را کمی کاهش دهیم.

برنده این قسمت: بدون برنده

ارسال نظر