مقایسه همه‌ جانبه آیفون ۷ و ال‌ جی G5

آیفون ۷ گوشی هوشمندی است که این روزها با گوشی های برتر بسیاری از برندهای معتبر مقایسه می شود، این بار نوبت به مقایسه آیفون ۷ با ال جی G5 رسیده است.

مقایسه همه‌ جانبه آیفون ۷ و ال‌ جی G5

کلیک-آیفون ها همیشه جایگاه بسیار خوبی در بازار فروش گوشی های هوشمند داشته اند و همیشه درصدر بوده اند و به نظر می رسد که قصد پایین آمدن از اوج را ندارند. اما این فراگیر شدن آیفون دلیلی برای درخشیدن گوشی های اندروید نیست، هنوز هم هستند افراد متعصبی که گوشی های اندروید را به آیفون ترجیح می دهند. یکی از این برندهای بسیار موفق در تولید گوشی های هوشمند ال جی است که در سال های اخیر توانسته بسیار خوش بدرخشد. گوشی هوشمند ال جی G5 دارای طراحی ماژولار است و علاوه بر این طراحی بدنه منحصربه‌فرد، جنس بدنه ال جی G5 نیز از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

علاوه بر طراحی بدنه بسیار خوب ال جی G5 ، سخت افزار و نرم افزار این گوشی هوشمند نیز از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و دوربین ال جی G5 نیز یکی از بهترین ها در نوع خود است. شاید تمام این دلایل کاربران راضی کند که چرا ال جی G5 را به آیفون ۷ مقایسه کرده ایم.

طراحی

ال جی G5 و آیفون ۷ هر دو دارای بدنه فلزی هستند و طراحی بدنه بسیار زیبایی دارند. یکی از تفاوت های اصلی ال جی G5 با آیفون ۷ در طراحی بدنه، اندازه این گوشی های هوشمند است، آیفون ۷ با ابعاد ۴٫۷، بسیار خوش دست تر و سبک تر از ال جی G5 است. ال جی G5 دارای ابعاد ۵٫۳ است که در تصاویر نیز می توانیم این تفاوت را مشاهده کنیم. آیفون ۷ از نظر ضخامت از ال جی G5 نازک تر است. وزن آیفون ۷ معادل ۱۳۸ گرم و وزن ال جی G5،۱۵۹ گرم است که از مقایسه ظاهر و ابعاد این دو گوشی هوشمند نیز می توانیم به این نتیجه برسیم که کدام یک از این گوشی های هوشمند سنگین تر هستند.

مقایسه همه‌جانبه آیفون 7 و ال‌جی G5

مقایسه همه‌جانبه آیفون 7 و ال‌جی G5

یکی از مسائل بسیار مهمی که باید به آن اشاره کرد جک سه میلیمتری هدفون در آیفون ۷ وجود ندارد و کاربرانی که نیاز به استفاده از جک سه میلیمتری آیفون برای اتصال گوشی هوشمند خود به کابل AUX دارند باید به این نکته بسیار توجه کنند. البته باید به هدفون های بیسیم آیفون ۷ نیز اشاره کرد که با نام ایرپاد شناخته شده اند و گزارش هایی مبنی بر مشکل اتصال ایرپاد ها به آیفون ۷ ارائه‌شده است که کاربران باید به این نکات توجه کنند. در هر صورت ال جی G5 دارای جک هدفون است و کاربران با هیچ گونه مسئله‌ای هنگام استفاده از آن روبرو نمی شوند.

هر دو این گوشی های هوشمند دارای حسگر اثر انگشت هستند که حسگر اثرانگشت ال جی G5 در پشت گوشی قرار دارد و حسگر اثر انگشت آیفون ۷ در جلوی گوشی قرار دارد. اگر بخواهیم کیفیت حسگر های اثر انگشت این دو گوشی هوشمند را مقایسه کنیم باید بگوییم که آیفون پیروز می شود، چون هم از سرعت عمل بهتری برخوردار است و هم در جای بهتری قرار دارد.

آیفون ۷ از نظر ظاهری تغییر چشم گیری نداشته است و شبیه به مدل های قبلی خود است ولی از ویژگی های قابل توجهی که در ظاهر آیفون ۷ می توان اشاره کرد ارائه دو رنگ جدید مشکی زغالی و مشکی براق است که در مدل های قبلی آیفون این رنگ ها مشاهده نمی شود. ظاهر گوشی هوشمند ال جی G5 بسیار خوب طراحی‌شده است و اگر بخواهیم به یک ویژگی بسیار خوب در بدنه ال جی G5 اشاره کنیم می توانیم به طراحی ماژولار آن اشاره کنیم که این گوشی هوشمند را از میان هم رده های خود جدا کرده است.

مقایسه همه‌جانبه آیفون 7 و ال‌جی G5

طراحی ماژولار ال جی G5 این امکان را برای کاربر فراهم می کند که به راحتی باتری ال جی G5 را از آن جدا کند و از دیگر امکانات طراحی ماژولار می توان به استفاده از دوربین بر روی این گوشی هوشمند اشاره کرد.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد آیفون ۷ که در مدل های قبلی آیفون وجود نداشت می توان به قابلیت ضدآب و ضدگردو غبار بودن آن اشاره کرد که در ال جی G5 ما شاهد این قابلیت نیستیم. البته باید گفت که قابلیت ضدآب بودن آیفون ۷ نیز با حاشیه های بسیار زیادی همراه بود و بسیاری از منابع اعلام کردن که خاصیت ضدآب بودن آیفون ۷ موقتی است.

مقایسه همه‌جانبه آیفون 7 و ال‌جی G5

صفحه نمایش

مقایسه همه‌جانبه آیفون 7 و ال‌جی G5

آیفون ۷ از ابعاد کوچک‌تری نسبت به ال جی G5 برخوردار است. صفحه نمایش آیفون ۷ ۴٫۷ اینچی است و دارای رزولوشن تصویر ۷۵۰ در ۱۳۳۴ است. صفحه نمایش ال جی G5،۵٫۳ اینچ است و دارای رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ (Quad HD) است. با یک مقایسه بسیار سطحی می توان فهمید که کیفیت صفحه نمایش ال جی G5 از آیفون ۷ بهتر است. ال جی G5 دارای تراکم پیکسل ۵۵۴PPI و آیفون ۷ دارای تراکم پیکسل ۳۲۶PPI است. تصاویر در صفحه نمایش ال جی G5 بسیار واضح تر و یا به‌اصطلاح شارپ تر دیده می شوند.

از نظر مقایسه رنگ، هر دو این گوشی های هوشمند از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند. صفحه نمایش ال جی G5 دارای رنگ های eye-popping است که رنگ های بسیار طبیعی را در صفحه نمایش به ما نشان می دهد. البته نکته بسیار مهمی در صفحه نمایش ال جی G5 وجود دارد که رنگ هایی با اشباع و شدت بسیار زیادی به ما نشان می دهد و به زبان ساده تر تغییراتی در رنگ تصاویر ایجاد می‌کند که آن ها را از جلوه واقعی خود دور می کند. در آیفون ۷ ما با این مسئله روبرو نیستیم و رنگ هایی بسیار طبیعی مشاهده می کنیم. وجود رنگ های طبیعی‌تر در آیفون ۷ به علت وجود دامنه وسیع‌تر RGB DCI-P3 است.

ال جی G5 در حالت قفل تاریخ و ساعت روز را نمایش می دهد که حالت بسیار خوبی است تا کاربر بتواند بدون باز کردن گوشی هوشمند خود از اطلاعات خود مطلع شود. در آیفون ۷ نیز ما شاهد چنین قابلیتی هستیم.

مقایسه همه‌جانبه آیفون 7 و ال‌جی G5

ویژگی ها

مقایسه همه‌جانبه آیفون 7 و ال‌جی G5

ال جی G5 یک گوشی اندروید است و آیفون ۷ دارای سیستم عامل iOS است، بدیهی است که در ساختار و ویژگی های ساختاری این دو گوشی هوشمند تفاوت های بسیار زیادی وجود خواهد داشت. بسیاری از کاربران منو ها و ویژگی های نرم‌افزاری آیفون را به اندروید ترجیح می دهند، اگر بخواهیم باانصاف قضاوت کنیم باید بگوییم که آیفون ۷ از گرافیک و طراحی بسیار بهتر و قوی تری نسبت به گوشی های اندروید دارد و این نکته همان نقطه برتری iOS نسبت به اندروید است.

ال جی G5 دارای ظاهری شبیه به تمام گوشی های اندروید است و با آیفون یک نقطه اشتراک دارد و آن هم این است که در ال جی G5 ما شاهد قرار گرفتن تمام اپلیکیشن ها در قسمت Home هستیم و منو و زیر مجموعه ای در این گوشی هوشمند مشاهده نمی کنیم و یا به زبان ساده تر تمام اپلیکیشن ها بر روی صفحه اصلی قرار دارد. البته ال جی G5 نیز مانند همه گوشی های اندروید قابلیت پشتیبانی از launcher را دارد و کاربر می تواند launcher مورد نظر خود را بر روی دستگاه خود نصب کند.

مقایسه همه‌جانبه آیفون 7 و ال‌جی G5

یکی از قابلیت های بسیار خوب حسگر اثر انگشت ال جی G5 این است که کاربر می تواند عکس ها و یادداشت های خود را رمز گذاری کند و با استفاده از حسگر اثر انگشت آن را باز کند. از نظر طراحی گرافیکی، آیکون های ال جی G5 بسیار خوب ظاهر نشده اند و از طراحی بسیار ساده ای برخوردارند.

آیفون ۷ نیز برای همه آشنا است و همه ما یک بار صفحه اصلی یک گوشی آیفون را از نزدیک دیده ایم. یکی از امکانات جدیدی که در آیفون ۷ ما شاهد آن هستیم آیکون های سه بعدی آن است که این حرکت نیز یک اقدام جدید در این زمینه است. iMessage آیفون نیز از امکانات قبلی خود برخوردار است.

مقایسه همه‌جانبه آیفون 7 و ال‌جی G5

پردازنده و حافظه

ال جی G5 و آیفون ۷ هر دو از پردازنده‌های خوبی برخوردار هستند، آیفون ۷ با پردازنده A10 و ال جی G5 با پردازنده پرچم دار Qualcomm Snapdragon 820 قدرت یافته است. هر دو پردازنده از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و به‌راحتی حرکتی سریع و نرم را برای گوشی هوشمند به ارمغان می آورند. اگر بخواهیم بسیار تیزبینانه‌تر به این مسئله نگاه کنیم می توانیم بگویم که آیفون ۷ بسیار سریع تر و نرم تر عمل می کند.

در تست بنچمارک پردازنده گرافیکی آیفون ۷ از کیفیت بالاتری نسبت به پردازنده ال جی G قرار دارد و کاربر به راحتی می تواند با آیفون ۷ بازی هایی با گرافیک های بالا را اجرا کند.

حالا باید به سراغ حافظه این دستگاه ها برویم. آیفون ۷ در مدل هایی با حافظه های ۳۲GB،۱۲۸G و ۲۵۶GB ارائه می شوند و از microSD پشتیبانی نمی کند. ال جی G5 با حافظه ۳۲GB ارائه شده است که برخلاف آیفون ۷ از microSD پشتیبانی می کند.

مقایسه همه‌جانبه آیفون 7 و ال‌جی G5

دوربین

مقایسه همه‌جانبه آیفون 7 و ال‌جی G5

آیفون ۷ از دوربین دوگانه بی بهره است ولی آیفون ۷ پلاس از دوربین دوگانه بسیار خوبی برخوردار است. ال جی G5 از اولین گوشی های هوشمند با تکنولوژی دوربین دوگانه بود که این تکنولوژی را وارد گوشی های هوشمند کرد. دوربین گوشی هوشمند ال جی G5 از دو لنز مجزا با ویژگی های متفاوت تشکیل شده است. یکی ازلنز های ال جی G5 دارای زاویه دید بسیار باز با فاصله کانونی ۱۲ میلی متر و دیافراگم ۲٫۴ است که کیفیتی معادل ۸ مگا پیکسل دارد، این لنز تصویری شبیه به تصویر دوربین های زاویه باز GoPro ایجاد می کند. لنز دوم دارای زاویه دید معمولی و فاصله کانونی ۲۹ میلی متر و دیافراگم ۱٫۸ است که از کیفیت ۱۶ مگا پیکسل برخوردار است.

دوربین آیفون ۷؛۱۲ مگا پیکسلی است و از ۶ عدسی تشکیل شده است و دارای فاصله کانونی ۲۸ میلی متر و دیافراگم ۱٫۸ است. از نظر اندازه سنسور، سنسور دوربین ۱۶ مگا پیکسلی ال جی G5 با ابعاد ۱/۲٫۶ اینچ از سنسور ۳/۱ اینچی آیفون بزرگ‌تر است. هر دو دستگاه ها دارای لرزش گیر OIS، لرزش گیر اپتیکال هستند که عکاسی در نور کم را برای کاربر فراهم می کند.

اپلیکیشن دوربین هر دو گوشی هوشمند آیفون ۷ و ال جی G5 از ظاهر بسیار ساده و قابل فهمی برخوردار هستند. در منو دوربین ال جی G5 ما شاهد تنظیمات دستی دوربین گوشی هوشمند خود هستیم که کمی با آیفون ۷ متفاوت است. از جمله تنظیمات دستی که می توان در ال جی G5 تنظیم کرد می توان به وایت بالانس، فوکوس دستی، تنظیم نور، ایزو، سرعت شاتر اشاره کرد. علاقه مندان به عکاسی و عکاسان با استفاده از این قابلیت های ال جی G5 می توانند به راحتی دوربین گوشی هوشمند خود را مانند یک دوربین حرفه‌ای تنظیم کنند.

مقایسه همه‌جانبه آیفون 7 و ال‌جی G5

مقایسه همه‌جانبه آیفون 7 و ال‌جی G5

مقایسه همه‌جانبه آیفون 7 و ال‌جی G5

دوربین آیفون ۷ دارای دیافراگم بازتری است و همین موضوع باعث دریافت نور بیشتر و عکاسی بهتر در نور کم می شود. اگر بخواهیم یک نگاه کلی به دوربین آیفون ۷ بیندازیم می توانیم بگوییم که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و آیفون ۷ دارای حالت عکاسی HDR است. دوربین آیفون ۷ بسیار سریع تر از دوربین ال جی G5 عمل می‌کند و در عکاسی از موضوعاتی با سرعت بالا آیفون ۷ بسیار بهتر عمل می کند. همان طور که در قسمت مقایسه صفحه‌نمایش‌ها اشاره کردیم، صفحه نمایش آیفون ۷ رنگ های طبیعی تری ایجاد می کند، این صحبت در رابطه با دوربین و تصویر دوربین نیز صادق است و ما در دوربین آیفون ۷ شاهد رنگ های طبیعی تری هستیم.

آیفون ۷ به مدد دیافراگم باز تر خود در نور کم بهتر عکاسی می کند، فلاش LED آیفون ۷ از ال جی G5 بهتر عمل می کند و پوشش بهتری دارد و می تواند محیط بزرگ‌تری را پوشش دهد.

مقایسه همه‌جانبه آیفون 7 و ال‌جی G5

مقایسه همه‌جانبه آیفون 7 و ال‌جی G5

مقایسه همه‌جانبه آیفون 7 و ال‌جی G5

آیفون ۷ هم چنین دارای قابلیت عکاسی Live یا زنده است که چند ثانیه قبل و بعد از صحنه عکاسی را نیز ثبت می کند که در ال جی G5 ما این قابلیت را مشاهده نمی کنیم.

دوربین جلو آیفون ۷ دوربین ۷ مگا پیکسلی است که این کیفیت تا به حال در دوربین های جلو آیفون ها مشاهده نشده است با این حال دوربین جلو ال جی G5 دارای کیفیت ۸ مگا پیکسل است که از آیفون ۷ نیز بالاتر است. اما در عین حال هر دو گوشی هوشمند عکس هایی با کیفیت های قابل قبولی ارائه می دهند.

هر دو دستگاه قابلیت فیلم برداری ۴K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه را دارند. آیفون ۷ از نظر رنگ، کیفیت و نور دارای کیفیت بهتری است و فیلم های بهتری ارائه می‌دهد.

کیفیت صدا

آیفون ۷ دارای اسپیکر های دوگانه است که باز هم برای اولین بار ما شاهد اسپیکر های دوگانه در آیفون ۷ هستیم که یک اسپیکر در قسمت بالا و یک اسپیکر در قسمت پایین قرار دارد. ال جی G5 دارای یک اسپیکر است که این اسپیکر از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. در کل می توانیم به این نتیجه برسیم که در تست های صدا آیفون ۷ از امتیاز بالاتری نسبت به ال جی G5 برخوردار است.

همان طور که گفتیم آیفون ۷ فاقد جک سه میلیمتری هدفون است که این موضوع باعث می شود تا کاربر نتواند گوشی هوشمند خود را به کابل AUX متصل کند که همین موضوع نیز باعث می شود تا کاربران آیفون ۷ نتوانند از این قابلیت استفاده کنند.

مقایسه همه‌جانبه آیفون 7 و ال‌جی G5

کیفیت تماس

در رابطه با کیفیت تماس این دو دستگاه نمی توان بحث زیادی کرد چون هر دو از کیفیت تماس بسیار خوب و قابل قبولی برخوردار هستند. اگر بخواهیم کمی تیزبینانه‌تر به این موضوع نگاه کنیم می توانیم بگوییم که کیفیت تماس ال جی G5 از آیفون ۷ برتر است.

عمر باتری

مقایسه همه‌جانبه آیفون 7 و ال‌جی G5

ال جی G5 از صفحه نمایش بزرگ‌تری برخوردار است و همین موضوع باعث می‌شود که باتری این گوشی هوشمند نیز انرژی بیشتری مصرف کند. باتری آیفون ۷ دارای ظرفیت ۱۹۶۰ میلی آمپر است و باتری ال جی G5 دارای ظرفیت ۲۸۰۰ میلی آمپر است. این مقایسه به وضوح نشان می دهد که آیفون ۷ از برتری چشمگیری برخوردار است. آیفون ۷ صفحه نمایش کوچک‌تری دارد ولی از ظرفیت باتری بالاتری نسبت به ال جی G5 برخوردار است. باتری آیفون ۷ عمر بیشتری نسبت به ال جی G5 برخوردار است و براساس تستی که از باتری ا ل جی G5 در سال ۲۰۱۶ انجام شده است، این پرچم دار توانایی ذخیره انرژی تا ۵ ساعت و ۵۱ دقیقه را دارد که آیفون ۷ بازه زمانی معادل ۷ ساعت و ۴۶ دقیقه را شامل می شود که در این زمینه از ال جی G5 برتر است.

ال جی G5 دارای قابلیت شارژ سریع است که در بازه زمانی ۱ ساعت و ۱۶ دقیقه به شارژ ۱۰۰ درصد می رسد و شارژ باتری آیفون ۷ به دلیل ظرفیت بیشتر باتری کمی طولانی تر است و ۲ ساعت و ۲۱ دقیقه طول می کشد تا باتری آیفون ۷ از ۰ درصد به ۱۰۰ درصد برسد.

مقایسه همه‌جانبه آیفون 7 و ال‌جی G5

نتیجه گیری

به عنوان کلام نهایی و آخر بسیار سخت است که بگوییم آیفون ۷ بهتر است یا ال جی G5 ، آیفون ۷ از سیستم پردازش سریع تری برخوردار است و دارای قابلیت ضدآب بودن است و هم چنین بسیاری از امکانات مانند کیف پول اپل، Health app، ساعت اپل و بسیاری از لوازم جانبی اپل برای کاربران آن فراهم است که این نکته از ویژگی های مثبت آن است.

مقایسه همه‌جانبه آیفون 7 و ال‌جی G5

از طرفی ال جی G5 از آیفون ۷ ارزان تر است و کاربر با پول کمتر می تواند امکاناتی مشابه به آیفون را در اختیار داشته باشد. ال جی G5 دارای قابلیت های بسیار خوبی نظیر دوربین دوگانه، شارژ سریع، عکاسی دستی و ماژولار بودن دوربین و بدنه است که این گوشی هوشمند را از آیفون ۷ متمایز می کند. اگر نخواهیم مسائل مالی را در این مقیاس دخیل کنیم باید اعتراف کنیم که پیروز این میدان آیفون ۷ است.

حجم ویدیو: 6.26M | مدت زمان ویدیو: 00:01:36 | دانلود ویدیو
ارسال نظر