مقایسه حالت پرتره دوربین آیفون ۷ پلاس با دوربین ۱۶۰۰ دلاری

حالت پرتره آیفون ۷ پلاس یکی از ویژگی بسیار خوب دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس است و بسیاری معتقد هستند که این حالت، عملکردی شبیه دوربین‌های حرفه‌ای دارد.

مقایسه حالت پرتره دوربین آیفون ۷ پلاس با دوربین ۱۶۰۰ دلاری

کلیک-آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس پرچم داران جدید آیفون، از ویژگی های بسیار متفاوتی تشکیل شده اند، آیفون ۷ پلاس دارای صفحه نمایش بسیار بزرگ‌تر از آیفون ۷ است که رزولوشن تصویر این دو گوشی هوشمند نیز با یکدیگر متفاوت هستند. دوربین های این دو گوشی هوشمند بسیار ساختار متفاوتی دارند، آیفون ۷ پلاس برای اولین بار دوربین های دو گانه را به سری گوشی های آیفون آورد.

دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس با نمونه های مشابه در بازار کمی متفاوت است، آیفون ۷ پلاس دارای دو لنز با فاصله کانونی های متفاوت است، یک لنز واید و یک لنز تله این دوربین دوگانه را تشکیل داده است. علاوه بر این دوربین دوگانه، آیفون در به روزرسانی ۱۰٫۱ خود حالت بوکه را نیز به اپلیکیشن دوربین آیفون ۷ اضافه کرده است. بسیاری از منتقدان در بسیاری از مقایسه ها بر این باورند که حالت بوکه دوربین آیفون ۷ پلاس مصنوعی است و آیفون به خوبی نتوانسته این حالت را بر روی اپلیکیشن دوربین آیفون ۷ پلاس قرار دهد.

حالا مسئله‌ای پیش می آید که دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس توانایی رقابت با یک دوربین حرفه ای را دارد یا نه؟ با ما همراه باشید تا در انتها به جواب این سؤال برسیم.

در این مقایسه رقیب آیفون ۷ پلاس یک دوربین بدون آینه بسیار مشهور از کمپانی پاناسونیک با نام Panasonic Lumix GH4 است که بر روی این دوربین از لنز کمپانی المپیوس با فاصله کانونی ۲۵ میلی متر و دیافراگم ۱٫۸ استفاده شده است تا فاصله کانونی مشابه با لنز تله آیفون ۷ پلاس داشته باشد.

برای خرید این کیت دوربین و لنز شما باید حدود ۱۶۰۰ دلار هزینه کنید که هزینه خرید دو عدد آیفون ۷ پلاس است، حالا باید دید که آیفون ۷ می تواند در این مبارزه پیروز شود یا نه.

بررسی جزئی

اگر شما یک کاربر آیفون ۷ پلاس هستید باید بدانید برای این که حالت بوکه دوربین بتواند به خوبی عمل کند شما نباید از سوژه بسیار دور شوید، بسیاری از مقایسه های انجام شده نشان داده است که حالت بوکه آیفون ۷ پلاس در فاصله دور به خوبی عمل نمی کند. دورترین فاصله ای که می توانید بوکه های خوب و حالت محو قابل قبولی از دوربین آیفون ۷ پلاس دریافت کنید فاصله ۸ فیتی است. اگر از این فاصله دورتر شوید معمولاً هاله‌ای از تصویر واضح دور سوژه شما می افتد. در تصویر زیر شما یک نمونه مقایسه دوربین و آیفون ۷ پلاس را مشاهده می کنید که بی شک در این تصاویر کیفیت تصویر دوربین بسیار بالاتر است ولی در این جا بحث اصلی ما حالت بوکه این دو تصویر است.

مقایسه حالت پرتره دوربین آیفون 7 پلاس با دوربین 1600 دلاری

مقایسه حالت پرتره دوربین آیفون 7 پلاس با دوربین 1600 دلاری

همان طور که اشاره شد اگر از فاصله نزدیک با دوربین آیفون ۷ پلاس عکاسی کنید به بوکه ها و حالت محو بسیار بهتری در پس زمینه دست پیدا می کنید. در تصاویر بالا حالت بوکه آیفون ۷ پلاس به خوبی توانسته با دوربین پاناسونیک رقابت کند، اگر از شدت رنگ ها و کیفیت رنگ ها در هر دو رنگ صرف نظر کنیم، می بینیم که حالت بوکه هر دو عکس از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و نمی‌توان در اینجا عنوان بهتر و یا بدتر را به هیچ کدام از دو عکس داد.

یکی از ایراد های اصلی حالت بوکه آیفون ۷ پلاس توانایی تشخیص لبه های سوژه اصلی و توانایی تفکیک از پس زمینه است. حالت بوکه آیفون ۷ پلاس در فاصله کمی دور از سوژه به خوبی نمی تواند سوژه را از پس زمینه تفکیک کند و این موضوع در بسیاری از عکس های گرفته شده با آیفون ۷ پلاس دیده شده است. همچنین در شرایط نوری کم نور آیفون ۷ پلاس توانایی تفکیک سوژه از پس‌زمینه را به خوبی ندارد. در شرایط نوری کم ناخودآگاه نویز هایی در تصویر ایجاد می شود و این نویز ها به‌خودی‌خود باعث کاهش کیفیت عکس می شود.

مقایسه حالت پرتره دوربین آیفون 7 پلاس با دوربین 1600 دلاری

مقایسه حالت پرتره دوربین آیفون 7 پلاس با دوربین 1600 دلاری

در تصاویر بالا شما دو مقایسه تصویری از فاصله دورتر میان دوربین و آیفون ۷ پلاس می بینید که نتایج رضایت بخشی ندارد. اگر به تصویر ثبت شده از دست که در قسمت سمت چپ بر روی آن تمرکز شده است مشاهده می کنید که کیفیت این قسمت از تصویر در آیفون ۷ پلاس به شدت افت کرده است و علت این مسئله کم بودن نور در صحنه است. در این مورد و در رابطه با این سوژه آیفون ۷ پلاس به خوبی نتوانسته لبه های سوژه را از پس زمینه تفکیک کند و مرز مشخصی میان قسمت محو سوژه وجود دارد.

مقایسه حالت پرتره دوربین آیفون 7 پلاس با دوربین 1600 دلاری

مقایسه حالت پرتره دوربین آیفون 7 پلاس با دوربین 1600 دلاری

در تصویر بالا ما شاهد دو چالش برای دوربین آیفون ۷ پلاس هستیم، ابتدا سوژه دارای موهای مجعد است که تفکیک این موها از پس زمینه کمی دشوار تر از موی صاف است؛ چالش دوم گلی است که در جلوی سوژه قرار گرفته است، در اینجا می‌خواهیم این موضوع را بررسی کنیم که دوربین آیفون ۷ پلاس توانایی تفکیک سوژه ای که جلوتر از سوژه اصلی قرار دارد را نیز خواهد داشت یا خیر. در پس زمینه و تفکیک مو از پس زمینه دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس توانسته بسیار خوب عمل کند و هیچ جای صحبتی باقی نمی‌گذارد. اگر در گل هایی که در جلوی تصویر وجود دارد در هر دو تصویر توجه کنید متوجه می شوید که در این جا آیفون ۷ پلاس نتوانسته به خوبی عمل کند و شاید به روزرسانی بعدی اپلیکیشن دوربین آیفون ۷ پلاس بتواند این ایراد ها را برطرف کند.

نتیجه گیری

بسیار واضح است که حالت بوکه آیفون ۷ پلاس هنوز دارای مشکلات بسیار زیادی در تفکیک لبه های سوژه از پس زمینه است، اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم نمی توانیم بگوییم که آیفون ۷ پلاس توانایی رقابت با دوربین حرفه ای را دارد و باید به این حقیقت اعتراف کنیم که دوربین آیفون ۷ پلاس هنوز راه بسیار زیادی تا رسیدن به یک دوربین حرفه ای دارد.

اگر بخواهیم به یک نتیجه گیری کلی و مفید دست پیدا کنیم باید بگوییم که اگر شما به دوربینی نیاز دارید که با این دوربین عکس هایی بگیرید تا در فیس بوک، اینستاگرام، توییتر خود منتشر کنید بی شک دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس برای شما بسیار خوب و مفید خواهد بود ولی اگر به جز این کار ها و به جز دنیای مجازی می خواهید از عکس های خود استفاده حرفه ای کنید بهتر است که به فکر یک دوربین حرفه ای باشید.

در تصاویر ارائه شده در قسمت پایین مثال های تصویری را مشاهده می کنید که می توانید به راحتی نقاط قوت و ضعف دوربین آیفون ۷ پلاس را درک کنید.

مقایسه حالت پرتره دوربین آیفون 7 پلاس با دوربین 1600 دلاری

مقایسه حالت پرتره دوربین آیفون 7 پلاس با دوربین 1600 دلاری

ارسال نظر