مقایسه گوشی HTC 10 با آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس( بخش اول)

 مقایسه گوشی های اندرویدی و پرچ مدار برندهای مختلف با گوشی های آیفون از جمله موضوعات جالبی هستند که کاربران به آن علاقه زیادی دارند. در این مطلب و چند مطلب آینده قصد داریم تا گوشی اندرویدی اچ تی سی ۱۰ که پرچم دار برند اچ تی سی است را با گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس مقایسه کنیم.

مقایسه گوشی HTC 10 با آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس( بخش اول)

کلیک-یکی از بهترین گوشی های تلفن همراه هوشمندی که در سال جاری به بازار موبایل عرضه شد آیفون ۷ است که به تازگی فروش آن به صورت آنلاین آغاز شده است. به علاوه کاربران و علاقه مندان به این گوشی می توانند آن را از نمایندگی های مجاز و عاملان فروش مجاز نیز تهیه کنند. از جمله مشخصه های این گوشی استفاده از پردازنده A10 Fussion، دکمه Home لمسی و دارای حسگراثر انگشت است. علاوه بر این ها بسیاری از قابلیت های نسخه های قدیمی گوشی های آیفون یعنی آیفون ۶ و خانواده آن در نسخه جدید گوشی آیفون یعنی آیفون ۷ و خانواده آن به روز رسانی شده است. از جمله این قابلیت ها Force Touch است. از طرفی در آیفون ۷ و خانواده آن یعنی آیفون ۷ پلاس و غیره از دو دوربین برای دوربین پشت دستگاه استفاده شده است که از تکنولوژی تلفیق تصویر دو دوربین در آن استفاده می شود. این تکنولوژی برای ثبت تصاویر با کیفیت تر و دارای رنگ های شفاف و واضح تر استفاده می شود. از دیگر قابلیت های این گوشی ها ضد آب بودن و مقاومت نسبت به آب است. از طرفی حافظه داخلی این گوشی ها تا ۲۵۶ گیگا بایت افزایش یافته. برای ساخت بدنه آیفون ۷ از جنس شیشه مقاوم و نشکن استفاده شده است. البته نکته ای که برخی از کاربران را نگران کرده است عدم تعبیه ورودی هدفون در این گوشی ها است. نکته دیگر در مورد گوشی های آیفون که کمی چالش بر انگیز است استفاده از سنسورهای بزرگتر برای دوربین است. اما با تمام این تفاسیر و روی هم رفته این گوشی از جمله برترین گوشی های هوشمندی است که تا کنون به بازار موبایل معرفی شده است.

اما سوالی که برای بسیاری از کاربران و علاقه مندان حوزه موبایل مطرح می شود این است که آیا این گوشی هیچ رقیب دیگری ندارد و واقعا باید به عنوان برترین و بهترین گوشی هوشمند حال حاضر شناخته شود؟ یکی از گوشی هایی که مدعی رقابت با آیفون ۷ است گوشی اچی تی سی ۱۰ است که سال گذشته به بازار موبایل عرضه شد. برند اچ تی سی از جمله برندهایی است که با ارائه گوشی های اچی تی سی ۱۰ و اچ تی سی ۹ خود را به عنوان یکی از مدعیان در میان تولید کنندگان گوشی های هوشمند معرفی کرده است. در ساخت گوشی های اچ تی سی ۱۰ و اچ تی سی ۹ از دو دوربین و بدنه آلومینیومی استفاده شده است که علاوه بر این خصوصیات منحصر به فرد از نظر سخت افزاری و سایر قابلیت ها نیز چشم بسیاری از کارشناسان و کاربران را خیره کرده است. در گوشی اچ تی سی ۱۰ از چیپ ست اسنپ دراگون ۸۲۰، صفحه نمایش با وضوخ بسیار بالا، اسپیکرهای Hi Fi، حسگر اثر انگشت و سایر امکانات دیگر استفاده شده است. به همین دلیلی است که به عقیده بسیاری از کاربران انتخاب بین اچ تی سی ۱۰ و آیفون ۷ بسیار سخت است. به خصوص اینکه در گوشی های آیفون از وجود ورودی هدفون خبری نیست. از طرفی طول عمر باطری در گوشی های اچ تی سی از جمله مواردی است که گاهی کاربران را دچار مشکل می کند.

به همین دلیل مقایسه گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس با گوشی اچ تی سی ۱۰ می تواند برای بسیاری از کاربران که در انتخاب میان این گوشی ها دچار سردرگمی شده اند، مفید و کاربردی باشد.

اما اولین نکته و مشخصه ای که بسیاری از کاربران به آن توجه نشان می دهند قدرت پردازش گوشی است.

قدرت پردازش در گوشی آیفون ۷ از جمله مشخصه های خارق العاده این گوشی است که تقریبا همه کاربران و کارشناسان به آن اذعان دارند. پردازنده گوشی آیفون ۷ از نوع پردازنده اپل ۶۴ بیت A10 Fussion است این پردازنده ۶۴ بیتی چهار هسته ای بوده که نسبت به نمونه A9 پردازش اطلاعات را در حدود ۴۰ درصد سریع تر انجام می دهد. پردازنده A9 در گوشی های آیفون ۶S و آیفون ۶S پلاس استفاده شده است. نکته جالب توجه این است که سرعت این پردازنده نسبت به سرعت پردازنده استفاده شده در اولین نمونه آیفون حدود ۱۲۰ برابر بیشتر شده است. همچنین در گوشی های خانواده آیفون ۷ پردازنده گرافیکی به روز رسانی شده است و بهبود یافته است. به گفته اپل، چیپ گرافیکی A10 حدود ۵۰ برابر سریعتر از چیپ گرافیکی A9 است. گوشی های خانواده آیفون ۷ در رقابت با گوشی های اچ تی سی وان پلاس ۳، سامسونگ گلکسی S7 و ال جی G5 تمام مرزها را پشت سر گذاشته و به عنوان برترین گوشی میان تمام این گوشی ها شناخته شده است. پردازنده استفاده شده در این گوشی ها، از همان پردازنده ای استفاده شده است که در گوشی اچ تی سی ۱۰ استفاده شده است. امتیاز آیفون میان گوشی های اچ تی سی وان پلاس ۳، سامسونگ گلکسی S7 و ال جی G5 برابر ۵۵۰۷ است در حالی که امتیاز گلکسی S7 برابر ۳۹۱۸ است که حدود ۳۳ برابر بیشتر است. از طرفی در مورد پردازنده گرافیکی امتیاز آیفون ۷ حدود ۳۷۸۱۰ است و امتیاز گلکسی S7 Edge برابر ۲۷۸۵۱ است.

به گفته اپل پردازنده گوشی های خانواده آیفون ۷ و پردازنده گرافیکی به گونه ای هماهنگ طراحی شده اند که حتی اسکرول کردن در صفحات شبکه های اجتماعی در این گوشی ها به راحتی و با سرعت بالایی انجام می شود و کاربران از این بابت هیچ مشکلی نخواهند داشت.

تصویر پردازنده A10

اما در گوشی اچ تی سی ۱۰ از چیپ ست اسنپ دراگون ۸۲۰ استفاده شده است که دارای یک پردازنده ۴ هسته است. در این پردازنده از قابلیت ذخیره هسته پردازنده برای پردازش که در پردازنده A10 اپل استفاده شده است، وجود ندارد. این قابلیت می تواند در مصرف باطری و طول عمری بسیار کاربردی باشد.

رم استفاده شده در اچ تی سی ۱۰، رم ۴ گیگ است ولی در آیفون ۷ از رم ۲ گیگ و در آیفون ۷ پلاس از رم ۳ گیگ استفاده شده است که این موضوع می تواند به عنوان امتیازی برای اچ تی سی ۱۰ محسوب شود. البته هنوز تفاوت استفاده از رم ۴ گیگ و رم ۲ یا ۳ گیگ در گوشی های هوشمند هنوز برای کارشناسان مشخص نیست و به عقیده بسیاری این مسئله چندان تفاوتی در قدرت و توان پردازش و بارگذاری گوشی ایجاد نمی کند. اما عده ای بر این عقیده اند که هر چه رم گوشی بالاتر باشد کاربر می تواند به طور همزمان کارهای بیشتری انجام دهد مثلا باز کردن تعداد بیشتری صفحه وب، متن های پی دی اف، پردازش متن با اپلیکیشن مایکروسافت آفیس، انجام بازی و گوشی دادن به موسیقی به صورت همزمان بدون هنگ کردن گوشی برای کاربر امکان پذیر خواهد بود. با تمام این تفاسیر به نظر می رسد قدرت پردازنده آیفون ۷ نسبت به قدرت پردازنده گوشی اچ تی سی ۱۰ بسیار بالاتر و بیشتر باشد و به همین دلیل از نظر پردازنده، آیفون ۷ جایگاه بالاتری را به خود اختصاص خواهد داد.

ادامه دارد

ارسال نظر