مقایسه گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس با گوشی اچ تی سی ۱۰ ( بخش سوم)

در قسمت های قبل این مقاله گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را با گوشی اچ تی سی ۱۰ از نظر قدرت پردازش، صفحه نمایش، طول عمر باطری و همچنین کیفیت صدای آن ها مقایسه کردیم. در ادامه در این مطلب قصد داریم تا این سه گوشی را از نظر طراحی مقایسه کنیم.

مقایسه گوشی های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس با گوشی اچ تی سی ۱۰ ( بخش سوم)

کلیک- ظرافت در طراحی گوشی های خانواده آیفون ۷ به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. بدنه این گوشی ها که از جنس آلومینیوم است، به صورت یک دست طراحی شده است که دارای انحنا در لبه ها هستند. خطوطی که در پشت بدنه روی لبه بالایی گوشی آیفون تعبیه شده اند به عنوان آنتن این گوشی ها استفاده می شود. این خطوط از نظر برخی از کارشناسان زیبایی شناسی طراحی یک دست و زیبای آیفون را دچار مشکل کرده است. البته برای اولین بار در تاریخ تولید گوشی های آیفونف این گوشی ها ضد آب و در واقع مقاوم در مقابل نفوذ مایعات ساخته شده اند. همانطور که در تحلیل های گذشته اشاره شد، طبق اعلام رسمی اپل، گوشی های آیفون ۷ که از استاندارد IP67 تبعیت می کنند، می توانند تا ۳۰ دقیقه و در عمقی تا یک متر در مقابل نفوذ آب مقاومت کنند. بقیه تغییرات در طراحی قابل مشاهده تر هستند. دوربین پشت گوشی های آیفون ۷ به صورت دو تایی طراحی شده است که ظاهر آن کلا با دوربین گوشی های قدیمی تر آیفون متفاوت است و این تغییر به وضوح مشخص است. همچنین به جای استفاده از یک اسپیکر، از دو اسپیکر در لبه پایینی آن استفاده شده است. ورودی هدفون نیز با استفاده از یک مهندسی خاص با یک موتور Taptic جایگزین شده است. کاربرد این موتور ایجاد حالت ویبره هنگام ضربه زدن، چه ضربه های دو تایی و چه تک ضربه و یا هنگام پایین نگه داشتن دکمه Home برای چند لحظه است. همچنین برای طراحی این گوشی ها از رنگ جدیدی که همان JetBlack است استفاده شده است. ویژگی خاص این رنگ براق بودن آن است که ظاهری زیبا برای آیفون ایجاد کرده است.

تصویری از نمای گوشی اچ تی سی 10

اما شرکت اچ تی سی نیز در طراحی اچ تی سی ۱۰ در بعضی از قسمت ها شبیه آیفون عمل کرده است. اچ تی سی ۱۰ نسبت به آیفون ۷ سنگین تر است. وزن اچ تی سی ۱۰ در حدود ۶۸/۵ انس است در حالی که وزن آیفون ۷ در حدود ۸۷/۴ انس است. از طرفی قطر اچ تی سی ۱۰ بیشتر است. قطر این گوشی ۹ میلیمتر است که در حدود ۱٫۸ میلیمتر بیشتر از قطر آیفون ۷ است. با این وجود زیبایی خاص خود را دارد. این پرچم دار برند اچ تی سی بدنه ای از جنس آلومینیوم مات دارد که لبه های آن به صورت منحنی طراحی شده است و این منحی ها به سمت عقب و جلو کشیده شده است. در بالای این گوشی، یک ورودی هدفون یا همان جک هدفون ۵/۳ میلیمتری و در جلوی گوشی نیز یک حسگر اثر انگشت تعبیه شده است. در پشت گوشی نیز یک خط آنتن که کاملا قابل مشاهده است تعبیه شده است. همچنین دوربین گوشی نیز دقیقا در پشت بدنه گوشی تعبیه شده است. این گوشی به صورت مقاوم در برابر آب طراحی شده است اما شدت و میزان مقاومت در برابر آب در گوشی های آیفون بیشتر است. در این گوشی از استاندارد IP53 استفاده شده است و این یعنی مقاومت گوشی اچ تی سی ۱۰ در برابر آب و گرد و خاک نسبت به مقاومت آیفون ۷ در برابر آب و گرد و خاک بسیار کمتر است. این مسئله که طراحی کدام گوشی بهتر است امری سلیقه ای است و بسته به سلیقه کاربران متفاوت است و نمی توان نظر قطعی و کاملی برای آن ارائه داد. اگر مسئله طراحی را کنار بگذاریم، ضد آب بودن گوشی آیفون و مقاومت بیشتر آن در برابر آب می تواند یکی از برتری های آیفون ۷ نسبت به گوشی اچ تی سی ۱۰ باشد. پس می توان ْیفون ۷ را به عنوان برنده این بخش معرفی کرد.

ادامه دارد...

ارسال نظر