احتمال مهار انواع سرطان با واکسن جدید محققین دانمارکی

بیماری هایی مثل آسم، مالاریا، سرطان و بسیار از بیماری های دیگر جزء  بیماری های کشنده هستند که سالانه جان بسیاری از افراد را می گیرند. محققین دانمارکی واکسنی را تولید کردند که می تواند این نوع بیماری های کشنده را کنترل کنند.

احتمال مهار انواع سرطان با واکسن جدید محققین دانمارکی

به گزارش کلیک، گروهی از محققان دانمارکی از دانشگاه کپنهاگ روش ساده ای را طراحی کرده اند که تولید سریع و آسان واکسن را ممکن می سازد. این روش راحت و کار آمد، راه را برای ورود واکسن های مفید در برابر بیماری های عفونی، سرطان و بیماری های مزمن هموار می کند.

محققان دانمارکی روش جدید و ساده ای را اختراع کرده اند که استاندارد هایی را برای تولید واکسن مشخص کرده اند. پس نسل بعدی واکسن ها به زودی ایجاد خواهند شد.

عضو دپارتمان ایمن شناسی و میکرب شناسی دانشگاه کپنهاگن گغت محققان یک پلتفرم راخت و کلی را برای تولید انواع واکسن های ایمن و کار آمد ایجاد کرده اند که این امر یک پیشرفت محسوب می شود. این روش کار آمد، کار را برای کنترل کردن بیماری هایی همچون سرطان، آسم، آلرژی و بیماری های قلبی-عروقی راحت کرده است. ما اکنون آماده ایم تا راهبرد هایی را برای مبارزه با برخی از کشنده ترین بیماری های جهان غرب آغاز کنیم.

شیوه کار واکسن های جدید

ایده اصلی این واکسن ها تقلید کردن از ساختار اصلی ویروس است. هنگامی که شما ساختار ویروس را ساختید، از آن به عنوان پلتفرم اصلی استفاده می کنید و قسمت های بی خطر آن بیماری را به آن می چسبانید. به این طریق شما ساختار کلی ویروس را ساخته اید که اخطار جدی ای را برای بدن ایجاد می کند و سیستم امنیتی بدن شروع به پادتن سازی علیه آن بیماری می کند که این مکانیزم با استفاده از واکسن های قدیمی به سختی فعال می شد. تکنولوژی جدید تیم تحقیقاتی دانمارکی بسیار مفید است و می تواند سیستم امنیتی بدن را مجاب به حمله به سلول های بدن بکند که در درمان بسیاری از بیماری ها همچون سرطان قابل استفاده است.

سوزان تران گفت از آزمایش هایمان می فهمیم که این روش، درست کار می کند. این روش یک روش کلی است. به این مفهوم که می توانیم قسمت های مختلف ارگانیسم را به سطح پلتفرم شبه ویروس بچسبانیم.

در گذشته، فعال کردن سیستم ایمنی بدن و دریافت پاسخ، مشکل اصلی بود و ساختن واکسنی که ویروس را شبیه سازی کند و بدن را مجبور به واکنش طبیعی کند بسیار سخت بود. اما اکنون پلتفرم شبه ویروس اجازه همچین کاری را به ما می دهد. به بیان دیگر، به کمک این تکنیک منحصر به فرد قادریم تا واکنش هایی بسازیم که علیه بیماری هایی بجنگد که تاکنون قادر به مقابله با آن ها نبودیم.

محققین برای پیدا کردن واکسن هایی برای مالاریا، سرطان و آلرژی به مدت چندین سال تلاش کردند اما واکسن های به دست آمده نه مفید بودند و نه خطرناک. اما تحقیقات جدید، ساختار محدود کننده ای را فراهم کرده است تا واکسن ها را مؤثر تر کنند. این به این مفهوم است که تحقیقات جدید در زمینه واکسن می تواند به صورت مستقیم به تولید واکسن های جدیدی علیه برخی بیماری ها همچون سرطان سینه و آلرژی بپردازد.

پتانسیل بالای تولید واکسن ارزان در کشور های کم در آمد

در حالی که از گذشته تا کنون تولید واکسن بسیار پیچیده بوده است، اما روش تولید این نوع واکسن جدید بسیار راحت است و اکنون در بسیاری از آزمایشگاه های سراسر جهان استفاده می شود و به کار گیری این نوع تکنیک فراهم است.

پرفسور علی سلنتی گفت یکی از ماموریت های مهم ما این بوده است که این پلتفرم را برای محققین سر تا سر دنیا در دسترس قرار دهیم. به کمک تحقیقاتی که انجام دادیم، ابزار و وسایل بسیار ساده ای را معرفی کردیم که به متخصصین سلامت این امکان را می دهد که واکسن های پیچیده را با روش موثر، امن و ارزان تولید کند که این امر برای کشور های کم در آمد بسیار خوشحال کننده است، چون که اکنون می توانند واکسن هایی را برای انواع بیماری ها بسازند. هیچ شکی نیست که نتایج جدید تأثیر زیادی بر روی واکس های آینده و سلامت مردم خواهد داشت.

منبع:healthsciences

ارسال نظر