سرویس CrashPlan برای کاربران عادی متوقف می‌شود

رسانه کلیک – کرش پلن (CrashPlan) یکی از سرویس‌های محبوب بک آپ گیری خودکار از فایل‌های کامپیوترهای شخصی به صورت خودکار سال آینده متوقف می شود.

سرویس CrashPlan برای کاربران عادی متوقف می‌شود

شرکت Code 42 به‌تازگی اعلام کرده است که از تاریخ ۲۳ اکتبر ۲۰۱۸ برابر با اول آبان ۱۳۹۷ به فعالیت سرویس CrashPlan خاتمه می دهد و کاربران کامپیوترهای شخصی از تاریخ مذکور نمی‌توانند از این سرویس برای تهیه فایل‌های پشتیبان از اطلاعات خود یا بازیابی آن‌ها استفاده کنند.

مسئولان این شرکت اعلام کرده‌اند که قصد دارند از این پس تنها بر روی ایجاد فایل‌های پشتیبانی از اطلاعات سازمانی یا شرکت‌های کوچک تمرکز کنند.

این تصمیم شرکت Code 42 خبر خوبی برای کاربران نیست؛ زیرا سرویس CrashPlan یکی از بهترین سرویس‌ها در زمینه تهیه فایل‌های پشتیبان از اطلاعات به صورت خودکار است و کاربران تنها با پرداخت ۵۹ دلار در سال می‌توانند اطلاعات خود را به صورت نامحدود در این سرویس ذخیره کنند.

ممکن است این سوال برای برخی از کاربران مطرح شود که چه سرویسی می‌تواند جایگزین خوبی برای سرویس CrashPlan باشد. کاربرانی که اطلاعات مهم و زیادی ندارند، می‌توانند از سرویس CrashPlan برای شرکت‌های کوچک استفاده کنند. هزینه استفاده از این سرویس ۱۲ دلار برای هر ماه است و کاربران می‌توانند تا اتمام مدت زمان اشتراک خود، از این سرویس به صورت نامحدود استفاده کنند. همچنین در صورتی که به مدت یک سال از این سرویس استفاده کنید، می‌توانید از تخفیف ۷۵ درصدی آن نیز بهره‌مند شوید.

البته این سرویس از قابلیت کامپیوتر به کامپیوتر پشتیبانی نمی‌کند و این موضوع به معنای این است که نمی‌توانید اطلاعات کامپیوتر خود را در کامپیوتر دیگری کپی کنید.

سرویس CrashPlan همکاری خود را با سرویس رقیب خود یعنی Carbonite آغاز کرده است تا امکان انتقال اطلاعات کاربران به یک سرویس دیگر نیز فراهم شود. حق اشتراک یک‌ساله سرویس Carbonite برای هر کامپیوتر ۶۰ دلار است و کاربران می‌توانند اطلاعات خود را به صورت نامحدود در این سرویس ذخیره کنند. در ضمن استفاده از این سرویس در ۶۰ روز اول رایگان است.

سرویس Backblaze هم سرویس خوبی در این زمینه محسوب می شود و حق اشتراک یک‌ساله آن ۵۰ دلار است که ۱۰ دلار کمتر از حق اشتراک دو سرویس قبلی است. البته این سرویس دو عیب دارد: اول اینکه کلاینت لینوکس اختصاصی در اختیار کاربران قرار نمی‌گیرد(کاربران می‌توانند از سرویس ابری B2 استفاده کنند که در صورت استفاده از آن، هزینه استفاده از سرویس، بسته به نیاز آن‌ها افزایش پیدا می‌کند) و دوم اینکه کاربران نمی‌توانند اطلاعات خود را به صورت نامحدود در این سرویس ذخیره کنند.

Google Drive نیز در‌ حال‌ حاضر سرویسی برای تهیه فایل پشتیبانی و همگام‌سازی اطلاعات عرضه کرده است که هزینه استفاده از آن کمی زیاد است و کاربران باید برای ذخیره‌‌سازی یک ترابایت از اطلاعات خود، سالیانه ۱۰۰ دلار پرداخت کنند و نمی‌توان به صورت نامحدود از این سرویس استفاده کرد. در ضمن، Google Drive از کاربران خود می‌خواهد که اطلاعات خود را تنها در این سرویس ذخیره کنند.

با استفاده از این سرویس‌ها و پرداخت حق اشتراک اندک، می‌توانید اطلاعات خود را به صورت کاملا آسان و خودکار به سرویس دیگری انتقال دهید و این اطلاعات را در آن‌ها ذخیره کنید.

ارسال نظر