ساخت دستگاه تهویه هوای قابل حمل

دانشمندان موفق به ساخت دستگاه تهویه هوایی قابل حملی شدند که از مواد شیمیایی استفاده نمی کند و هوای گرم و خشک را به باد خنکی تبدیل می کند.

ساخت دستگاه تهویه هوای قابل حمل

به گزارش کلیک، تنها چند ماه دیگر تا فصل تابستان و گرمای سوزان فاصله داریم. اگر در حال آماده شدن برای این فصل هستید و نیاز به دستگاه تهویه هوای خوبی دارید، پس امید داشته باشید. چون که دستگاه تهویه هوای شخصی و قابل حمل بسیار خوبی وجود دارد که به شما کمک خواهد کرد.
دو نفر از پیشگامان روسی به نام های Vladimir Levins و Eugere Dubavoy طرحی به نام Evapolar را مطرح کردند که در لیست وسایلی قرار گرفته است که کار کردن با آن راحت است و می تواند در هوای گرم و خشک، نسیم خنک و مرطوب تولید کند.

Evapolar به جای استفاده از مواد شیمیایی همچون فرئون که در دستگاه های تهویه هوای قدیمی تر استفاده می شد، از یک فیلتر و ظرف آب برای تصفیه هوا استفاده می کند و به کمک پنکه کوچکی هوای خنک را بیرون می فرستد.
از آن جا که Evapolar به وسیله فیلتر کردن و مرطوب کردن هوای اطرافش محیط را خنک می کند، تأثیر عجیب خنک کنندگی آن در هوای گرم و خشک بیشتر مشخص است. در مناطق مرطوب تر، قدرت خنک کنندگی این دستگاه خیلی به چشم نمی آید و تقریبا به اندازه یک پنکه معمولی خنک می کند. البته سازنگان این دستگاه گفته اند که آن را در مناطق مرطوب تر هم امتحان کرده اند و موفق بوده است.

قطعا به دلیل سطح محدود خنک کنندگی این دستگاه دوست دار محیط زیست، خیلی نمی تواند جایگزین دستگاه های تهویه هوای اصلی شوند، اما می توانند محیط کوچکی مثل میز کار را خنک نگه دارند.

Evapolar در ماه اکتبر سال ۲۰۱۵ در Indiegogo به جمع آوری اعانه می پردازد و در ماه مه محصولاتش را صادر می کند. هم اکنون این محصول در دو رنگ سفید و سیاه به قیمت ۱۷۹ دلار و یک کارتریج اضافه ۲۰ دلاری قابل سفارش است.

منبع:businessinsider

ارسال نظر