لذت موسیقی برای ناشنوایان با سمعک Halo 2

سمعک ها زندگی بسیاری از افرادی که کم شنوا یا ناشنوای مادرزادی هستند و همین طور افرادی را که شنوایی خود را با گذشت زمان از دست داده اند دستخوش تغییر کرده است.

لذت موسیقی برای ناشنوایان با سمعک Halo 2

به گزارش کلیک٬ بسیاری از این سمعک ها یک مشکل مشترک دارند و آن اینکه علاقه مندان به موسیقی بهره زیادی از این آنها نمی برند. در همین ارتباط٬ کمپانی Starkey Hearing Technologies نوعی سمعک جدید با نام Halo 2 توسعه داده که موسیقی را برای افراد کم شنوا پردازش می کند.

سمعک های استاندارد با هدف بهین سازی گویایی و گفتار توسعه میابند که قطعا امکان ارتباط بهتر با افراد کم شنوا را فراهم می سازند. سمعک ها با وجود فناوری جدید می توانند کارهای بهتر و بیشتر از بهین سازی گفتار و موسیقی را به طور جداگانه انجام دهند.
کارمند ارشد بازاریابی شرکت Starkey Hearing Technologies در ایمیلی به شرکت Digital Trends گفت: با انتشار پلتفورم Starkey Synergy، ابتدا صنعتی را معرفی کردیم که دارای فناوری متراکم کننده دوگانه بود. به این معنی که ما می توانیم پردازش سیگنال برای گفتار را دائما بهین سازی کنیم وهمزمان موسیقی را با یک متراکم کننده اختصاصی نیز بهین سازی نماییم.
در حقیقت، سمعک Halo 2 به عنوان یک هدفون بلوتوثی مناسب افراد کم شنوا است و قابلیت اتصال به iPhone 4S و مدل های بالاتر و همچنین برخی دستگاه های اندرویدی را دارد. در این سمعک از انرژی پایین بلوتوثی برای اتصال به تلفن همراه بهره گرفته شده است که امکان جریان سازی مستقیم موسیقی به Halo 2 را فراهم می سازد. در ضمن، گوشی هوشمند پلی بک و صدای موسیقی را نیز کنترل می کند. با اتصال به گوشی هوشمند، کاربر می تواند متوجه آهنگ اخطار مواردی مثل دریافت ایمیل یا دریافت پیغام از شبکه های اجتماعی نیز شود.

به کمک اپلیکیشن TruLink می توان مواردی از قبیل حجم صدای سمعک و هم چنین حجم صدا و سرعت نوسان صدای زنگ زدن گوش Multiflex را تنظیم کرد. این اپلیکیشن اساسا به افرادی که از صدا زنگ زدن گوش خود رنج می برند کمک می کند تا با استفاده از این سمعک به آرامش و راحتی برسند. علاوه بر این، اپلیکیشن دارای یک ابزار به نام SoundSpace است که امکان تنظیم اولویت های صدایی بر اساس محیط را می دهد. البته تماس های تلفنی را می توان از TruLink نیز دریافت کرد.

شرکت Starkey Hearing Technologies می گوید: این جدیدترین و بهترین سمعکی است که تا کنون ساخته شده است. در ساخت این صنعت از فناوری تصویربرداری دوگوشی کمپانی بهره گرفته شده است که تضمینی است بر حفظ جهت گیری از طریق سمعک هایی که با یکدیگر در ارتباط هستند. بدین ترتیب، افرادی که از این نوع سمعک ها استفاده می کنند قادر خواهند بود جهت صدا را تشخیص دهند.
mmm

سمعک Halo 2 گزینه دیگری هم دارد آن هم اینکه فناوری Speech Shift (تغییر گفتار) را نیز مطرح می کند که تراکم را برای فرکانس های مختلف اعمال می کند تا تشخیص گفتار بهتر شود.
پلتفورم Starkey Synergy قدرت پردازشگر نسل های قبل یا ۵X را فراهم می کند. سیستم های لغو صدا و ردیابی محیطی کیفیت صدا را در محیط هایی که نیاز به شنیدن بیشتر از است بیشتر می کند.
قطعا شما با وجود این فناوری عالی انتظار دارید این سمعک با قیمت خیلی گرانتر از بقیه سمعک های دیجتال به بازار عرضه گردد. قیمت هر عدد از این سمعک ۱۵۰۰تا ۳۰۰۰دلار برآورد شده است. البته این مبلغ بالاست اما سایر سمعک های دیجیتالی که در حال حاضر در بازار موجود هستند تقریبا با همین قیمت عرضه می شوند. مثلا، سمعک ReSound LiNX با قیمت ۳۰۰۰دلار به فروش می رسد.
منبع: digitaltrends

ارسال نظر