گوگل به دلیل تهمت و افترا به یک شهروند استرالیایی جریمه شد!

رسانه کلیک - شکایت فردی در استرالیا به علت تهمت و افترا باعث جریمه شرکت گوگل شده است. گوگل سعی در بستن این پرونده دارد.

گوگل به دلیل تهمت و افترا به یک شهروند استرالیایی جریمه شد!

بر اساس گزارشی از سوی ABC، یک شهروند استرالیایی روز سه شنبه از گوگل به علت انتشار اطلاعات اشتباه و تهمت شکایت کرد. این اطلاعات در فضای اینترنت منتشر شده است.

ماجرا از این قرار است که در سال 2004 یک شهروند استرالیایی به نام Milorad Trkulja مورد هدف گلوله از سوی یک فرد ناشناس قرار می گیرد. پس از این حادثه گوگل اطلاعات مربوط به آن را در سرورهای خود قرار می دهد.

پس از سال ها این فرد استرالیایی اطلاعات جالبی را در رابطه با خود در گوگل به‌دست می آورد. زمانی که Milorad Trkulja نام خود را در گوگل جستجو می کند، تصاویر افراد جنایتکار به جای وی به نمایش گذاشته می شود. یکی از این افراد Tony Mokbel بوده که قاچاقچی مواد مخدر محسوب می شود.

آقای Milorad Trkulja در سال 2012 از شرکت گوگل به علت تهمت غرامت دریافت کرد. جریمه شرکت گوگل توسط دادگاه برابر با 200 هزار دلار استرالیا (نزدیک به 150 دلار ایالات متحده آمریکا) تعیین شده بود.

در سال 2013 آقای Trkulja شکایت دیگری را علیه گوگل تنظیم کرد. بر اساس این شکایت، زمانی که کاربر عبارت «خلافکاران زیرزمینی ملبورن» را در گوگل جستجو می کند، به اشتباه نام و تصاویر آقای Trkulja به نمایش گذاشته می شود. گوگل در این پرونده توانست پیروز شود.

هم اکنون دادگاه عالی به آقای Trkuljaاجازه داده است در رابطه با نتیجه دادگاه قبلی درخواست تجدیدنظر کند. قاضی این پروند به ABC اعلام کرد:

در هر صفحه ای که اطلاعات و تصاویر افراد جنایتکار وجود دارد، شاهد نام و تصاویر افرادی همانند آقای Trkulja هستیم. این موضوع باعث می شود اطلاعات نادرست در اختیار کاربران قرار گیرد.

گوگل به دنبال جلوگیری از بررسی دوباره این پرونده است، اما دادگاه در نظر دارد گوگل را جریمه کند.

ارسال نظر