تعیین هوش فرد از طریق تصاویر اسکن مغز

برای بسیاری این سوال مطرح است که آیا تصاویر به دست آمده از اسکن مغزی افراد توانایی تشخیص میزان هوش را دارد یا خیر ؟ این پدیده برای بسیاری دور از ذهن به نظر می رسد حال آنکه دانشمندان دانشگاه "Warwick" از صحت و سقم این ادعا خبر داده اند.

تعیین هوش فرد از طریق تصاویر اسکن مغز

به گزارش کلیک، از سال های دور جنجال و بحث بر سر میزان بهره هوشی افراد جز چالش های بشری به حساب آمده است. از انجام تست های IQ در موسسات و مدارس گرفته تا پازل های نشان دهنده بهره هوشی. دانشمندان و اساتید دانشگاه Warwick طی تحقیقاتی ادعا کردند با برسی فیزیولوژی مغز از طریق تصاویر به دست آمده از اسکن، می توانند میزان بهره هوشی، میزان خلاقیت و کارایی مغز را تخمین بزنند.

طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه آکسفورد، میزان خلاقیت و هوش افراد (IQ) رابطه ای مستقیم با ساختار مغزی هر فرد دارد. پروفسور "جیان فنگ" مدیر ارشد در زمینه تحقیقات مغزی دانشگاه Warwick طی آزمایشی این ادعا را به صورت عملی به اثبات رساند. پروفسور جیان فنگ، با انجام تست های فیزیولوژی بر روی ۱۰۰ مورد تحقیقاتی و بررسی تصاویر MRI افراد، ثابت کرده است ساختار مناطق مختلف مغزی تاثیر بسزا بر روی میزان هوش، خلاقیت و پیشرفت افراد در زندگی دارد. به عبارت دیگر، ارتباطات مغزی هر فرد که منجر به ایجاد بهره هوشی و حتی میزان شنوایی، بینایی و بویایی می شود ارتباط مستقیم با این مناطق دارد.

نتایج به دست آمده از تحقیقات پروفسور جیان فنگ و همچنین تیم تخصصی، با برسی چگونگی ارتباط قسمت های مختلف مغزی در هر فرد و همچنین ایجاد کانال ارتباطی باعث شده است تا متخصصین و محققین بر روی هوش مصنوعی (AI) و همچنین سلامت مغز به حقایق تازه ای دست یابند.

امروزه تحقیقات بر روی هوش مصنوعی ثابت کرده است که این پدیده ساختار بسیار مشابهی با هوش طبیعی انسان دارد. تا آنجا که تمامی ارتباطات مغزی، کنش و واکنش ها نیز در هوش مصنوعی شبیه سازی شده اند. پروفسور فنگ نیز در ادامه تحقیقات خود قصد دارد تا با برسی واکنش ها شبکه ارتباطی مغز، میزان شباهت هوش مصنوعی و ساختار مغز را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک کند.

همچنین این موسسه تحقیقاتی، نتایج این آزمایشات را بر روی تصحیح و کنترل اختلالات روانی به کار گرفته است. به عنوان مثال اختلالاتی از قبیل، شیزوفرنی، اختلالات بیش فعالی و همچنین اوتیسم از اختلال در سیستم ارتباطی مغز بوجود آمده اند که با بهره گیری از این تحقیقات می توان تاثیر بسزایی در درمان این اشخاص داشت.

تیم تخصصی پروفسور فنگ، به تازه گی با اعلام نتایج تحقیقات و همچنین به کارگیری آن بر روی تشخیص بیماری های اختلالی، ابراز امیدواری کرده است که این نتایج را بتوان در درمان این نوع از بیماران به کار گرفت. این موسسه همچنین با به کارگیری از آخرین تکنولوژی روز در ساختار تصویر برداری داخلی، جهشی به سمت تکنولوژی درمانی داشته است.

به گفته پروفسور فنگ، میزان بهره هوشی از دیرباز موضوع مورد بحث در جوامع بوده است تا جایی که بسیاری این اختلاف در میزان هوش و خلاقیت را مزیت و برتری در جامعه می دانند. طبق تحقیقات انجام شده ارتباط ساختار مغز و میزان هوش مورد بررسی قرار گرفت. تکنولوژی اتخاذ شده در تشخیص ساختار فیزیولوژی مغز باعث شده است تا در زمینه تکنولوژی پزشکی و بهره گیری از نتایج بدست آمده در درمان و تشخیص اختلالات روانی دست آوردی بزرگ در این زمینه داشته باشیم. همچنین تیم متخصصین پروفسور فنگ امیدوار است تا به زودی نتایج این تحقیق را به صورت عملی در مراکز به کار برند.

ارسال نظر