آمازون قابلیت‌های الکسا را ارتقا می‌دهد؛ سکانداری دستیارهای صوتی دیجیتال

رسانه کلیک - آمازون به منظور دستیابی به طرح خانه‌های هوشمند، دستگاه‌هایی طراحی کرده که از الکسا، دستیار دیجیتالی این شرکت کمک می‌گیرد.

آمازون قابلیت‌های الکسا را ارتقا می‌دهد؛ سکانداری دستیارهای صوتی دیجیتال

بسیاری از دستگاه‌های آمازون با دستیار دیجیتالی الکسا سازگار است. طراحی این دستگاه ها در واقع به منظور توسعه استراتژی این شرکت برای استفاده بیشتر مردم از الکسا صورت گرفت.

پیش از این نیز گوگل، دستگاه‌های هوشمندی طراحی کرده بود که از دستیار دیجیتالی این شرکت بهره می‌برد. بحث‌های بسیاری در مورد برتری دستیار دیجیتالی گوگل و الکسا مطرح شده و به نظر می‌رسد آمازون رقابت‌ سختی با دستیار دیجیتالی گوگل و اپل در پیش دارد.

آمازون در شهر سیاتل دستیار صوتی خود را با پوشش پارچه‌ای روانه بازار کرد که قابلیت‌های بیشتری داشته و تشخیص صدای این دستگاه بسیار بهبود یافته است. قیمت این دستگاه ۹۹٫۹۹ دلار است و شرکت BMW تا سال ۲۰۱۸ از این دستیار دیجیتالی در اتومبیل‌های خود استفاده می‌کند.

از میان دستگاه‌هایی که این شرکت طراحی کرده می‌توان به Buttons اشاره کرد که دارای قد و اندازه‌ای کوچک است و بازی‌های متعددی را پوشش می‌دهد. این شرکت جدیدترین تلویزیون خود را نیز طراحی کرده که با نام Fire TV روانه بازار می‌کند.

از دیگر دستگاه‌هایی که به تازگی طراحی شده می‌توان به Echo Spot اشاره کرد که ساعت هوشمند دارای صفحه‌نمایشی ۲٫۵ اینچی است و می‌تواند ویدیوهای مختلف را به نمایش بگذارد.

از دیگر دستگاه‌های طراحی شده توسط این شرکت می‌توان از Echo Plus نام برد که کارهای روتین یک خانه هوشمند را انجام می‌دهد؛ برای مثال، چراغ‌های خانه را روشن و یا تیتر اخبار مهم را بازگو می‌کند. قیمت این دستگاه از ۱۴۹ دلار شروع می‌شود.

هفته گذشته این شرکت تبلت ۱۰ اینچی خود را روانه بازار کرد که از دستیار صوتی الکسا پشتیبانی می‌کند. این تبلت تا سال ۲۰۱۸ در اتومبیل‌های BMW نیز استفاده می‌شود.

جالب است بدانید در آینده ای نزدیک، آمازون دستگاه‌های متعدد دیگری نیز تولید می‌کند تا تمامی کارهای مورد نیاز خانه‌های هوشمند را انجام دهند. از سوی دیگر، گوگل نیز در تلاش است تا استفاده از دستیار صوتی خود را تنها محدود به تلفن‌های هوشمند نکند و سخت‌افزار لازم برای استفاده از اکوسیستم خود را فراهم کند.

موفقیت الکسا مرهون توجه بیش از حدی است که به نیازهای مشتریان خود دارد که این دقیقاً برخلاف عملکرد سایر رقبای خود است چرا که دیگر شرکت‌ها به جای توجه به مشتریان خود، به دنبال رقابت با یکدیگر هستند.

ارسال نظر