اپلیکیشن‌های رایگان و برتر ویندوز ۷ را بشناسید

کلیک - ویندوز ۷ هنوز هم یکی از محبوب ترین نسخه های ویندوز به حساب می آید. در ادامه به معرفی هفده اپلیکیشن رایگان و برتر برای ویندوز ۷ می پردازیم.

اپلیکیشن‌های رایگان و برتر ویندوز ۷ را بشناسید

ویندوز ۷ یکی از محبوب ترین نسخه های ویندوز است و با وجود اینکه هشت سال از عرضه آن می گذرد؛ هنوز هم نیمی از کامپیوترهای ویندوزی جهان از این نسخه از ویندوز استفاده می کنند. مایکروسافت نیز هنوز از ویندوز ۷ پشتیبانی می کند و آپدیت های امنیتی را به صورت مرتب برای آن منتشر می کند. در این مطلب قصد داریم به معرفی هفده اپلیکیشن رایگان کاربردی که کاربران ویندوز ۷ می توانند از آن ها استفاده کنند، بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

GIMP

با وجود اینکه اپلیکیشن Microsoft Paint در ویندوز ۷ نسبت به ویندوز ویستا پیشرفت زیادی داشته است، اما هنوز برای ایجاد تصاویر گرافیکی و ویرایش تصاویر، کارایی لازم را ندارد. کاربران ویندوز ۷ می توانند از اپلیکیشن کاملا رایگان GIMP برای ویرایش تصاویر استفاده کنند.

ویژگی های این نرم افزار به اندازه ویژگی های نرم افزار حرفه ای فوتوشاپ، جامع و کامل نیست، اما برای کاربرانی که می خواهند تصاویر خود را قبل از چاپ کردن کمی ویرایش کنند، یک نرم افزار کاملا مناسب است.

کاربران می توانند با نصب افزونه های مختلف، ابزارها و فیلترهای جدیدی به GIMP اضافه کنند که شامل ابزار و فیلترهای طراحی شده برای فوتوشاپ هم می شود.

لینک دانلود

پلیر MusicBee

اگر هنوز از ویندوز مدیا پلیر برای پخش فایل های صوتی استفاده می کنید، بهتر است دیگر آن را کنار بگذارید؛ زیرا موزیک پلیر رایگان MusicBee می تواند فایل های موسیقی شما را به شیوه ای منطقی دسته بندی کند و توضیحات اضافه ای را نیز به آن ها اضافه کند. همچنین این اپلیکیشن بدون توجه به اینکه کامپیوتر شما دارای یک کارت صوت حرفه ای است یا نه، قادر است کیفیت صدا را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. یکی دیگر از ویژگی های خوب این اپلیکیشن این است که تقریبا از تمام فایل های موسیقی پشتیبانی می کند و برای پخش فرمت هایی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، لازم نیست کدک های جدید را از اینترنت دریافت کنید. این اپلیکیشن از قابلیت های خوب دیگری همچون سرویس های مورد استفاده برای استریم کردن فایل های موسیقی و رادیوی آنلاین نیز برخوردار است.

لینک دانلود

پلیر VLC Media Player

تردیدی نیست که MusicBee یک پلیر قدرتمند برای پخش موسیقی است؛ اما این پلیر قادر به اجرای فایل های ویدویی نیست و ما برای پخش این فایل ها، اپلیکیشن رایگان VLC Media Player را به شما توصیه می کنیم. این اپلیکیشن از فرمت های زیادی پشتیبانی می کند و فرمت های پشتیبانی شده توسط آن، بیشتر از فرمت هایی است که ویندوز مدیا پلیر از آن ها پشتیبانی می کند. کاربران می توانند با استفاده از افزونه ها و پوسته هایی که توسط سایر کاربران ایجاد شده اند، قابلیت های این اپلیکیشن را افزایش دهند و ظاهر آن را نیز تغییر دهند.

کاربران می توانند برای پخش DVD و بلوری نیز از این اپلیکیشن استفاده کنند و می توانند با انجام تغییرات در تنظیمات مرتبط با پخش، کیفیت ویدیوها را بهبود ببخشند.

لینک دانلود

Audacity

در بخش Accessories منوی استارت ویندوز ۷، بخشی به نام Sound Recorder وجود دارد که با استفاده از آن می توانید صدای خود را از طریق میکروفون و با فرمت WAV ذخیره کنید.

اما اگر می خواهید برای خودتان پادکست بسازید یا موسیقی ضبط کنید و یا فایل های صوتی را ویرایش کنید، باید از یک ابزار حرفه ای تر استفاده کنید و ما اپلیکیشن Audacity را به شما پیشنهاد می کنیم. Audacity یک اپلیکیشن متن باز است که دارای ویژگی های زیادی است که از بین آن ها می توان به ضبط صدا به صورت استریو، حذف نویز، برش فایل های صوتی یا ترکیب آن ها با یکدیگر، ویرایش کانال های صوتی به صورت جداگانه، حذف صدا از فایل های موسیقی و سایر موارد اشاره کرد. در ضمن می توان با نصب اپلیکیشن های مختلف، قابلیت های این نرم افزار را افزایش داد؛ بنابراین امکان افزایش قابلیت های این نرم افزار مطابق با نیازهای کاربر وجود دارد.

لینک دانلود

Shotcut

نرم افزار Windows Movie Maker برای چندین سال یکی از بهترین ابزارهای ویندوز برای ویرایش ویدیو محسوب می شد؛ اما این اپلیکیشن رابط کاربری زیبا و کاربرپسندی ندارد و افکت های آن هم چندان دل نشین نیست. توصیه ما این است که کاربران ویندوز ۷ برای ویرایش ویدیو از اپلیکیشن رایگان shotcut استفاده کنند. این اپلیکیشن شاید بهترین اپلیکیشن رایگان در زمینه ویرایش ویدیو نباشد (می توان گفت اپلیکیشن Lightworks بهترین اپلیکیشن در این زمینه است)، اما توازن خوبی بین کارایی و ویژگی های آن وجود دارد. کاربران برای استفاده از این اپلیکیشن، نیازی به خواندن یا تماشای فایل های آموزشی آن ندارند؛ اما باید با ابزار و ویژگی های بسیار زیاد این اپلیکیشن کار کنند تا با قابلیت های آن آشنا شوند.

لینک دانلود

گوگل کروم

ممکن است برخی از کاربران ویندوز ۷ هنوز از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده کنند، اما این مرورگر تقریبا منسوخ شده است و مایکروسافت مرورگر جدید خود به نام مایکروسافت اج را به عنوان جایگزین جدید اینترنت اکسپلورر منتشر کرده است که متأسفانه تنها در ویندوز ۱۰ قابل استفاده است؛ اما کاربران ویندوز ۷ می توانند از مرورگر رایگان گوگل کروم که محبوب ترین مرورگر جهان است، نیز استفاده کنند.

این مرورگر از سرعت بالایی برخوردار است و با نصب افزونه های مختلف می توانید قابلیت های آن را افزایش دهید. این نرم افزار قابلیت ادغام با اکانت گوگل (Google Account) را نیز دارد؛ بنابراین می توانید با استفاده از این مرورگر، بوک مارک های خود را بین وسایل مختلف که شامل تبلت ها و گوشی ها می شود، سینک کنید.

لینک دانلود

Foxit Reader

کاربران ویندوز ۷ می توانند فایل های PDF را بدون نیاز به هیچ گونه اپلیکیشن خاصی باز کنند؛ اما امکان حاشیه نویسی، ایجاد تغییر در متن و یا انجام بررسی های امنیتی در این فایل ها بدون استفاده از نرم افزار وجود ندارد. به همین دلیل شما نیازمند استفاده از اپلیکیشنی همانند Foxit Reader هستید. Foxit Reader یک اپلیکیشن رایگان برای مطالعه فایل های PDF است. قابلیت های زیادی در این اپلیکیشن وجود دارند که شما را شگفت زده می کنند. یکی از قابلیت های کاربردی این اپلیکیشن ویژگی Scan to PDF است که با استفاده از آن می توانید اسناد خود را به فایل های PDF تبدیل کنید. در ضمن می توانید از افزونه های Microsoft Office برای افزایش قابلیت های این اپلیکیشن نیز استفاده کنید.

لینک دانلود

LibreOffice

بدون تردید نرم افزارهای آفیس جزء محبوب ترین نرم افزاری های ویندوز ۷ محسوب می شوند، اما مجموعه نرم افزارهای LibreOffice می توانند جایگزین خوبی برای نرم افزارهای آفیس باشند. این نرم افزارها از بیشتر ویژگی های نرم افزارهای آفیس مانند ورد، اکسل و سایر نرم افزارهای آفیس برخوردار هستند.

مجموعه نرم افزارهای LibreOffice همانند بسیاری از نرم افزارهای معرفی شده در این مطلب، متن باز هستند و افرادی که مهارت و زمان کافی در اختیار دارند، می توانند با توسعه پلاگین های متنوع برای این نرم افزارها، قابلیت های آن ها را افزایش دهند. اعضای تیم سازنده این نرم افزارها، افرادی هستند که به صورت داوطلبانه این نرم افزار را به روز رسانی می کنند و به محض تشخیص باگ های نرم افزارها، آن ها را برطرف می کنند.

لینک دانلود

FocusWriter

مجموعه نرم افزارهای LibreOffice یکی از ابزارهای خوب برای نگارش متون هستند؛ اما اگر می خواهید از یک نرم افزار حرفه ای تر برای نگارش متون استفاده کنید، ما نرم افزار FocusWriter را به شما پیشنهاد می کنیم. این اپلیکیشن که کارایی آن بهتر از Notepad است، به صورت تمام صفحه اجرا می شود و محیط نرم افزار پس از اجرا شدن، تمام قسمت هایی را که باعث پرت شدن حواس کاربر می شود، می پوشاند که شامل ساعت ویندوز، منوی استارت و قسمت های مرتبط با نوتیفیکیشن های ویندوز می شود.

کاربران در این نرم افزار می توانند یک سری اهداف نگارشی برای خود تعیین کنند و همچنین هشدارهایی را نیز ایجاد نمایند تا بتوانند فعالیت های خود را به صورت کنترل شده دنبال نمایند. همچنین این نرم افزار این قابلیت را دارد که جمله یا پاراگرافی را که در حال کار کردن بر روی آن هستید، با برجسته سازی از سایر قسمت های متن متمایز کند و بخش های دیگر متن در پس زمینه صفحه کم رنگ می شوند. این قابلیت باعث می شود بر روی متن خود کنترل و تمرکز بهتری داشته باشید.

لینک دانلود

Money Manager EX

مدت ها پیش کاربران از نرم افزاری به نام Microsoft Money برای نظارت بر فعالیت های مالی خود استفاده می کردند؛ اما این نرم افزار مدت زمان زیادی است که دیگر منسوخ شده است؛ البته اپلیکیشن Money Manager EX مدتی است که جایگزین این اپلیکیشن شده است و کاربران می توانند برای انجام فعالیت هایی همچون نظارت بر حساب های بانکی و شماره کارت های بانکی، ثبت مخارج و ایجاد برنامه برای پرداخت مبالغ مختلف، از این اپلیکیشن استفاده کنند.

این اپلیکیشن می تواند به صورت مستقیم به حساب بانکی شما متصل شود؛ اما باید به مسائل امنیتی مرتبط با این موضوع نیز توجه کنید و اعداد را به صورت دستی وارد کنید.

لینک دانلود

FileZilla

FileZilla که یک کلاینت اختصاصی FTP (پروتکل انتقال فایل) است، یک ابزار راحت برای انتقال فایل ها بین کامپیوتر و سرورهای دور است. اگرچه امکانات این اپلیکیشن به اندازه سرویس های ابری مانند Dropbox و OneDrive نیست؛ اما در این نرم افزار کنترل کامل نسبت به اطلاعات شما وجود دارد و مجبور نیستید اطلاعات خود را در اختیار اپلیکیشن هایی که توسط توسعه دهندگان مستقل ایجاد شده اند، قرار دهید.

FileZilla می تواند اطلاعات لاگین را در بیش از ده سرور دور ذخیره کند و به شما اجازه می دهد تنها با چند کلیک به داده های خود متصل شوید و اطلاعات خود را به مکان دیگری انتقال دهید.

لینک دانلود

Pririform Recuva

این اپلیکیشن که یک ابزار بازیابی است، می تواند برای بازیابی اطلاعات از سطل زباله ویندوز و یا هارد کامپیوتر مورد استفاده قرار گیرد؛ بنابراین این اپلیکیشن برای افرادی که قبلا فایل های سطل زباله ویندوز خود را پاک کرده اند و به یک یا چند فایل پاک شده از سطل زباله ویندوز نیاز پیدا کرده اند و یا افرادی که هارد کامپیوتر آن ها آسیب دیده است و یا فایل های آن معیوب شده اند، ابزار مناسبی برای بازیابی فایل های آن ها محسوب می شود.

البته هیچ تضمینی وجود ندارد که این اپلیکیشن رایگان بتوانند اسناد و تصاویر شما را بازگرداند؛ اما در برخی از مواقع هم می تواند واقعا کمک کننده باشد.

لینک دانلود

Pririform CCleaner

این اپلیکیشن معمولا برای بهینه سازی عملکرد سیستم عامل مورد استفاده قرار می گیرد و عملکرد آن با ابزارهای ویندوز موجود در بخش Accessories که برای پاکسازی فایل های موقتی و غیرضروری به کار گرفته می شوند، یکسان است؛ اما هم سرعت آن بیشتر است و هم استفاده از آن راحت تر است.

کاربران با استفاده از این اپلیکیشن می توانند کوکی های مرورگر خود و همچنین رمزهای عبور ذخیره شده در آن را برای امنیت بیشتر پاک کنند. تنها موضوعی که در هنگام استفاده از این اپلیکیشن مهم است این است که پیش از پاک کردن فایل های مختلف باید توضیحات آن ها را بخوانید تا فایل های مهم و مفید را پاک نکنید.

لینک دانلود

Steam

این اپلیکیشن یک پلتفرم گیمینگ بزرگ برای کامپیوتر است و یک فروشگاه اینترنتی برای بازی های کامپیوتری نیز محسوب می شود. در این اپلیکیشن تقریبا تمام عناوین یافت می شوند و بیشتر آن ها با تخفیفات خوبی عرضه شده اند.

لینک دانلود

Any Video Converter Free

اگر به دنیای فیلم و سریال علاقه مند هستید، این اپلیکیشن را به شما توصیه می کنیم؛ زیرا با استفاده از این اپلیکیشن می توانید ویدیوهای مختلف را از سایت های مختلف دانلود کرده و آن ها را با فرمت دلخواه خود ذخیره کنید. کاربران با استفاده از این اپلیکیشن می توانند صدای ویدیوهای مختلف را نیز از آن ها جدا کنند و آن را به صورت جداگانه ذخیره کنند. البته قبل از دانلود کلیپ و ویدیو از سایت هایی همانند YouTube و Vimeo، مطمئن شوید که دانلود آن ها قانونی است.

لینک دانلود

Kindle for PC

این اپلیکیشن که متعلق به آمازون است، یک اپلیکیشن کاملا مناسب برای سازماندهی کتاب های الکترونیکی است. کاربران در هنگام استفاده از این اپلیکیشن تجربه خوبی خواهند شد؛ زیرا صفحات مختلف در آن به خوبی طراحی شده اند و امکان سفارشی سازی رنگ ها و فونت ها نیز وجود دارد.

لینک دانلود

Seven (7) zips

با وجود اینکه ویندوز ۷ دارای ابزاری برای اکسترکت کردن فایل های زیپ شده است، اپلیکیشن های بسیار زیاد دیگری برای انجام این کار ایجاد شده اند که ویندوز ۷ از تعدادی از آن ها پشتیبانی می کنند. اپلیکیشن Seven (7) zips یکی از توامندترین اپلیکیشن ها در این زمینه است و قابلیت ادغام با ویندوز اکسپلورر و منوهایی را که با راست کلیک باز می شوند، نیز دارد و شما می توانید هر موقع به آن نیاز داشتید، از آن استفاده کنید.

لینک دانلود

ارسال نظر