نمایش تبلیغات در صفحه کلید پیش فرض HTC

رسانه کلیک – مدتی است که کاربران گوشی های HTC که از نسخه رایگان صفحه کلید پیش فرض TouchPal استفاده می کنند، مجبورند تبلیغات مختلفی را مشاهده کنند.

نمایش تبلیغات در صفحه کلید پیش فرض HTC

به تازگی کاربران گوشی های HTC به خاطر وجود یک خطا با مشکلی مواجه شده اند که کمی آزار دهنده است. مدتی کوتاهی است که کاربران این گوشی ها در هنگام استفاده از نسخه رایگان صفحه کلید از پیش نصب شده TouchPal بر روی گوشی های خود، مجبورند تبلیغات گوناگونی را مشاهده کنند که برای بسیاری از آن ها کمی آزار دهنده است؛ مخصوصا برای افرادی که تمایلی به استفاده از این صفحه کلید ندارند.

البته نسخه رایگان صفحه کلید TouchPal برای برخی از گوشی های اندرویدی دیگر نیز عرضه شده است و این مشکل برای تمام نسخه های این صفحه کلید که برای سایر گوشی ها عرضه شده اند ؛ نیز وجود دارد؛ اما صفحه کلید TouchPal ایجاد شده برای گوشی های HTC بیشتر از صفحه کلید سایر گوشی های اندرویدی تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته است. گوشی های HTC چند سالی است که همراه با این صفحه کلید عرضه می شوند. طبق پست های ارسال شده در سایت Reddit زمانی که کاربران گوشی HTC 10 در حال استفاده از این صفحه کلید هستند، با مشکل نمایش تبلیغات مواجه می شوند؛ زیرا اچ تی سی گوشی های خود را همراه با نسخه پایه و رایگان صفحه کلید TouchPal عرضه می کند و کاربران برای حذف تبلیغات باید نسخه پولی این صفحه کلید را خریداری کنند.

البته کاربران گوشی های عرضه شده توسط گوگل، سامسونگ، ال جی و اپل نباید نگران این موضوع باشند؛ زیرا تمام گوشی های عرضه شده توسط این شرکت ها همراه با صفحه کلید اختصاصی شرکت سازنده عرضه می شوند و کاربران مجبور به استفاده از صفحه کلید TouchPal نیستند. شاید مسئولان این شرکت در هنگام تصمیم گیری برای استفاده از صفحه کلید TouchPal نمی دانسته اند که این صفحه کلید در آینده با چنین مشکلی مواجه می شود.

یکی از دلایلی که شرکت اچ تی سی به جای ایجاد صفحه کلید اختصاصی برای گوشی های خود از صفحه کلیدهای آماده ای همچون TouchPal استفاده می کند این است که هم کار شرکت راحت تر می شود و هم با گرفتن مبلغی از توسعه دهندگان این اپلیکیشن های مستقل، کسب درآمد می کند. البته این شرکت از صفحه کلیدهای آماده ای همچون صفحه کلید ایجاد شده توسط گوگل یا Gboard استفاده نمی کند؛ زیرا گوگل پولی بابت استفاده شرکت های مختلف سازنده گوشی های هوشمند از این صفحه کلید به آن ها نمی پردازد.

لازم به ذکر است که کاربران گوشی های اچ تی سی برای رهایی از این مشکل می توانند از سایر اپلیکیشن های صفحه کلید استفاده کنند؛ البته نصب این اپلیکیشن ها به کمی مهارت نیاز دارد. البته مسئولان اچ تی سی نیز قول داده اند به زودی این مشکل را برطرف کنند.

ارسال نظر