خودرو های بدون راننده راهی خیابان ها می شوند

برای اولین بار در آزمایشی موسوم به Wepod وسائل نقلیه اتوماتیک بدون راننده در انظار عمومی ظاهر شدند و به انجام کار های محول شده پرداختند.

خودرو های بدون راننده راهی خیابان ها می شوند

به گزارش کلیک،پیش از این نیز روبات هایی در مسیر های بسته شده فرودگاه Heathrow مورد آزمایش قرار گرفتند و طبق برنامه ریزی انجام شده در اواخر سال میلادی از این ربات های در خیابان های لندن استفاده خواهد شد.همچنین Wepod در دانشگاه Wageningen نیز مورد آزمایش های بیشتر قرار خواهد گرفت.

ویپاد تماما اتوماتیک بوده و هیچگونه فرمان یا پدالی برای هدایت دستی آن وجود ندارد.ظرفیت آن 6 سرنشین بوده و مجهز به در اتوماتیک و لیفتر برای ویچلر است.سرعت آن 40 کیلومتر بر ساعت است و با هربار شارژ می تواند مسافت 100 کیلومتر را طی کند. البته در هنگام تست سرعت آن تا 25 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

wepods-1

wepods-2

wepods-3

wepods-4

سیستم ناوبری ویپاد مجهز به نقشه ها،رادار ها،دوربین ها و لیزر هایی است که تمامی تغییرات در محیط پیرامون را به وسیله کامپیوتر های تعبیه شده پردازش می کند. همچنین ویپاد می تواند به وسیله اپراتوری که در اتاق کنترل مستقر شده است نیز کنترل شود. طراحان این پروژه امیدوارند بتوانند تا تابستان 2016 مراحل آزمایشی را پشت سر بگذارند و پروژه خود را گسترش دهند.

منبع:gizmag

ارسال نظر