کارت یارانه نان، همان کارت یارانه نقدی خواهد بود

با مطرح شدن نحوه توزیع نان با کارت یارانه‌ای پس از حذف ارز ترجیحی در بودجه ۱۴۰۱، ابهاماتی درباره کارت یارانه نان ایجاد شد. اما امروز رئیس روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه در این باره توضیح داد.

کارت یارانه نان، همان کارت یارانه نقدی خواهد بود

صدور کارت یارانه نان، یا خرید نان با کارت یارانه نقدی؟

چند روز پیش «مسعود میرکاظمی» رییس سازمان برنامه و بودجه درباره حذف ارز ترجیحی در بودجه ۱۴۰۱ گفته بود: «تمرکز فعلی دولت بر حذف ارز ۴۲۰۰ نهاده‌هاست و در مورد دارو و نان در فاز دوم و بسته به مصوبه مجلس تصمیم‌گیری خواهد کرد. دارو و نان، حلقه آخر تخصیص ارز ترجیحی هستند و طرحی برای خرید نان با کارت مخصوص در دست بررسی است.»

طبق توضیح او، وقتی کسی در نانوایی نان بخرد، با کارت یارانه‌ای آن را حساب می‌کند؛ به گونه‌ای که به نانوا قیمت جدید پرداخت خواهد شد اما از خریدار همان قیمت قبلی کسر می‌شود.

بیشتر بخوانید: جابجایی یارانه ارز ۴۲۰۰ به سوی مصرف کننده نهایی

این سخنان، ابهامات و برداشت‌های مختلفی درباره کارت یارانه نان در میان مردم ایجاد کرد.

اما امروز «سید محمد موسوی» رئیس روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه، در توییتر خود توضیحاتی داد و ابهامات را روشن کرد. او نوشت:

«نه قرار است کارت نان صادر شود، نه نان کوپنی در دستور کار است، اگر طرح نهایی شود، فقط مصرف کننده نهایی با همان کارتی که یارانه می‌گیرد، نان یارانه‌ای نیز خریداری می‌کند. پرداخت یارانه به حلقه آخر (مردم) و حذف دلالان معلوم است به مذاق برخی‌ها که نانشان آجر می‌شود، خوش نیاید.»

کارت یارانه نان

واردات گندم، جو، ذرت، کنجاله سویا، روغن خام و دانه‌های روغنی، همچنین واردات بخشی از دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی به ایران، تا کنون با ارز ترجیحی صورت می‌گرفت که با بحث حذف ارز ۴۲۰۰ از بودجه سال ۱۴۰۱، نگرانی‌هایی بابت قیمت این اقلام به وجود آمده است.

همچنین بخوانید: 2 پیشنهاد سازمان غذا و دارو برای جلوگیری از افزایش قیمت دارو

منابع: ایرنا، ایسنا

ارسال نظر