یک میلیون اتر سوزانده شد | اوج عرضه اتریوم در سال ۲۰۲۲

با وجود مکانیزم سوختن اتریوم، این ارز دیجیتال هنوز هم به طور خالص حدود 1.2 درصد تورم سالانه دارد.

یک میلیون اتر سوزانده شد | اوج عرضه اتریوم در سال ۲۰۲۲

شرکت تحقیقات بلاک چین CryptoRank، در توییتر خود اعلام کرد که تاکنون بیش از 1 میلیون اتر، با ارزش حدود 4.24 میلیارد دلار سوزانده شده است. پروتکل EIP-1559 که جزئی از ارتقای لندن بود، عاملی تورم‌زدا را به شبکه اتریوم افزود.

این به‌روزرسانی به هزینه تراکنش‌های اتریوم ساختار بهتری اضافه کرد و پس از آن مقداری از هزینه‌های گس (Gas Fees) هر تراکنش سوزانده می‌شود.

پلتفرم‌های غیرمتمرکزی چون NFTها ، OpenSea.io و بازی Axie Infinity از جمله عوامل اصلی سوختن توکن‌ها بودند. حجم تراکنش صرافی‌های غیرمتمرکز، مانند یونی سواپ، 1inch و سوشی سواپ نیز سهم زیادی از توکن‌های سوزانده شده داشتند.

اتر همچنین در تراکنش‌های استیبل کوین‌هایی مانند تتر و یو اس دی کوین نیز سوزانده می‌شود.

بر اساس داده‌های Ultra Sound Money، هر دقیقه حدود 7.67 اتریوم و هر روز 11،042 اتریوم سوزانده می‌شود. با نرخ فعلی، این مقدار سالانه به 4 میلیون اتر می‌رسد. از طرفی بلاک چین اتریوم سالانه 5.4 میلیون اتر نیز تولید می‌کند که به‌عنوان پاداش استخراجگران به آن‌ها عرضه می‌شود. ازاین‌رو، شبکه اتریوم به طور خالص همچنان عامل تورم‌زا دارد.

بااین‌حال از سال آینده که اتریوم 2.0 اجرایی می‌شود، شرایط کاملا تغییر خواهد کرد. پاداش سهام‌گذاری در شبکه اتریوم از پاداش استخراج آن بسیار کمتر خواهد بود؛ در نتیجه نرخ تولید اتریوم از نرخ سوزانده شدن آن کمتر خواهد شد. این عامل شبکه اتریوم را کاملا بی‌تورم و حتی تورم‌زدا خواهد کرد.

شرکت Ultra Sound Money پیش‌بینی می‌کند که عرضه اتریوم در اوایل سال 2022 به اوج 119.7 میلیونی می‌رسد و پس از آن شروع به کاهش دائمی خواهد کرد.

ارسال نظر