جو بایدن دستورالعمل اجرایی رمزارزها را امروز امضا خواهد کرد

کاخ سفید گزاره برگی را در مورد جزئیات دستورالعمل اجرایی رمزارزها، منتشر کرد. دستورالعمل اجرایی در خصوص ارزهای دیجیتال، امروز توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا امضا خواهد شد.

جو بایدن دستورالعمل اجرایی رمزارزها را امروز امضا خواهد کرد

در گزاره برگ منتشر شده توسط کاخ سفید آمده است که جو بایدن امروز یک دستورالعمل اجرایی برای رمزارزها امضا خواهد کرد که برای اولین‌بار رویکرد کلی دولت این کشور جهت رسیدگی به خطرات و بهره‌برداری از مزایای بالقوه دارایی‌های دیجیتال را برجسته می‌کند.

خبر امروز دوران طولانی گمان پردازی در مورد این دستورالعمل اجرایی را خاتمه می‌دهد. در ماه ژانویه، خبرگزاری بلومبرگ نوشت که این دستورالعمل در فوریه امضا خواهد شد، اما این اتفاق نیفتاد. در ماه فوریه نیز یاهو فایننس در گزارشی اعلام کرد که «دستورالعمل بایدن هفته آینده اعلام خواهد شد»، اما سرانجام در تاریخ 9 مارس، خبر رسمی این دستورالعمل توسط کاخ سفید منتشر شد.

به طور خاص، دستورالعمل اجرایی رمزارزها 6 «اولویت کلیدی» را هدف قرار می‌دهد. این اولویت‌ها عبارت‌اند از:

  • حفاظت از مصرف‌کننده و سرمایه‌گذار
  • ثبات مالی
  • استفاده غیرقانونی از دارایی‌های دیجیتال
  • رهبری اقتصادی آمریکا
  • مشارکت مالی قابل‌دسترس و منصفانه
  • نوآوری مسئولانه

جنت یلن (Jannet Yellen)، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز تعهد دولت به نوآوری مسئولانه را در بیانیه‌ای اعلام شرح داد: «دستور اجرایی مهم و تاریخی رئیس‌جمهور بایدن خواستار یک رویکرد هماهنگ و جامع به سیاست دارایی‌های دیجیتال است. این رویکرد از نوآوری مسئولانه که می‌تواند منجر به مزایای قابل‌توجهی برای ملت، مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها شود، حمایت می‌کند.»

علاوه بر اولویت‌های اصلی شش‌گانه، کاخ سفید همچنین اعلام کرد که این دستور اجرایی همچنین مسائل پیرامون یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را نیز بررسی خواهد کرد.

باتوجه‌به نگرانی‌های اینکه روسیه ممکن است از رمزارزها برای مقابله و دورزدن از تحریم‌های اقتصادی استفاده کند، این احتمال وجود دارد که حمله روسیه به اوکراین به‌عنوان یک کاتالیزور برای این دستور اجرایی عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: رشد صبحگاهی بیت کوین و اتریوم همراه با بهبود بازار

ارسال نظر