رئیس‌جمهور جدید کره جنوبی برنامه‌های زیادی برای رمزارزها دارد

«یون سوک یول» دادستان کل سابق کره جنوبی روز پنجشنبه در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور پیروز شد. وی اخیرا متعهد شده تا شرایط رمزارزها را در این کشور بهبود دهد و سرکوب‌های این حوزه را لغو کند.

رئیس‌جمهور جدید کره جنوبی برنامه‌های زیادی برای رمزارزها دارد

رأی دهندگان کره جنوبی در نزدیک‌ترین انتخابات ریاست‌جمهوری تاریخ این کشور، «یون سوک یول» از حزب محافظه‌کار را، به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید خود انتخاب کردند.

یون از سال 2019 تا سال 2021 به‌عنوان دادستان کل کره جنوبی دولت مون جه این خدمتگزاری می‌کرد.

او در ماه ژانویه قول داد که به‌منظور کمک به رشد حوزه ارزهای دیجیتال، تنظیم و قانون‌گذاری صنعت رمزارزها را کاهش دهد.

بنا به گزارش یک رسانه محلی، او در یک انجمن دارایی‌های مجازی گفته است: «برای تحقق بخشیدن به پتانسیل نامحدود بازار دارایی مجازی، باید مقرراتی را که دور از واقعیت و غیرمنطقی هستند، نوسازی کنیم.»

رئیس‌جمهور جدید کره جنوبی گفته است که باید به صنعت کریپتو اجازه دهیم بدون مقررات فعالیت کند، مگر آنکه به‌صراحت منع شده باشند. یون همچنین قول داد که فشار مالیاتی بر سرمایه‌گذاران رمزارزها را کاهش خواهد داد. پیشنهاد او این است که آستانه مالیاتی برای سرمایه‌گذاران از 2.5 میلیون وون فعلی به 50 میلیون وون تغییر کند.

وعده یون در میان رأی‌دهندگان کره جنوبی بین 20 تا 40 ساله که در این بازار فعالیت دارند، بسیار محبوب است. یون در ماه ژانویه گفت: «من محیطی را ایجاد خواهم کرد که سرمایه‌گذاران دارایی مجازی بتوانند با اعتمادبه‌نفس سرمایه‌گذاری کنند.»

در واکنش به پیروزی یون در انتخابات ریاست‌جمهوری، انجمن بلاک چین کره جنوبی گفت: «ما صمیمانه امیدواریم که رئیس‌جمهور منتخب، یون سوک یول بتواند آینده امیدوارکننده کره و اکوسیستم بلاک چین کره را رهبری کند.»

ارسال نظر