رکورد تاریخی بیت کوین در سقوط ثبت شد

پس از رکوردی که بیت کوین در کاهش ارزش در سال ۲۰۱۴ داشت، امسال و در روزهای گذشته با یک ضرر ۳۳ درصدی رکوردی تاریخی را ثبت کرد. 

رکورد تاریخی بیت کوین در سقوط ثبت شد

ضرر ۳۳ درصدی بیت کوین رکوردی تاریخی برای این ارز دیجیتال

رکورد ۶ هفته‌ای پیشین بیت‌کوین، در سال ۲۰۱۴ رخ داد. زمانی که ارزش آن از ۵۰۷ دلار در ۲۵ آگوست به ۳۲۳ دلار در ۶ اکتبر کاهش یافت. در سال جاری اما این ارز دیجیتال به همان اندازه دچار سقوط شد و تقریبا ۴۶ هزار و ۹۰۰ دلار در ۲۸ مارس تا بسته شدن قیمت آن در روز گذشته (۱۷ مه) به حدود ۳۱ هزار و ۳۰۰ دلار، ضرر ۳۳ درصدی را ثبت کرد.

قبل از چرخش نزولی ارز دیجیتال برتر، بیت‌کوین برای اولین بار بعد از ماه ژانویه از مرز ۴۵ هزار دلار گذشت. احساسات بازار در بین معامله‌گران و تحلیلگران به‌طور یکسان صعودی شد، در حالی که اشتیاق نسبت به برنامه‌های ترا برای ایجاد ذخیره ۱۰ میلیارد دلاری بیت‌کوین باعث افزایش بیشتر جامعه شد.

اما این ماه داستان دیگری رقم خورد. از آنجایی که قیمت بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح خود از اواخر سال ۲۰۲۰ سقوط کرد ، اکوسیستم ترا کاملا فروپاشید، زیرا استیبل‌کوین ترا (UST) پیوند خود را با دلار از دست داد و قیمت توکن لونا (LUNA) به صفر رسید . در همین حال، گارد بنیاد لونا (LFG) ۹۹ درصد از ۸۰ هزار بیت‌کوین خود را در بازار در تلاشی جدید برای حمایت از ترا رها کرد.

به نقل از کوین، در ماه مارس، شاخص ترس و طمع بیت‌کوین (معیاری تقریبی از نگرش‌های جامعه و بازار بیت‌کوین) برای اولین بار از ماه نوامبر رکورد زد و امروز، این شاخص «ترس شدید»، ۱۴ را در مقایسه با بالاترین رقم ۸۴ نوامبر نشان می‌دهد.

آیا بیت‌کوین به پایین‌ترین ارزش خود رسیده است؟

تحلیلگران در مورد اینکه آیا بیت‌کوین به پایین‌ترین ارزش خود رسیده است یا خیر، اختلاف نظر دارند؛ ویل کلمنته، تحلیلگر ارشد از شرکت بلاک ور گفت: ارزش این دارایی احتمالا بر اساس شاخص‌های متعدد، از جمله نزدیک شدن سریع به قیمت واقعی، (قیمت واقعی میانگین هزینه تمام بیت‌کوین‌هایی است که تاکنون خریداری شده است)، به پایین‌ترین حد «چند نسلی» رسیده است.

نظر محققان موسسه تحقیقاتی هوبی در مورد بیت‌کوین همچنان نزولی است.

یکی از محققان، بری جیانگ نیز پیش‌بینی کرد که قیمت قبل از بهبودی بین ۲۰هزار تا ۲۵هزار دلار کاهش می‌یابد.

وضعیت بازار جهانی ارز دیجیتال در ماه مه 2022

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۳۰ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۲۱ درصد بیشتر شده است.

در حال حاضر ۴۴.۳۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۰۴ درصد افزایش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۸۸.۱۱ میلیارد دلار است که ۱۱.۹۶درصد افزایش داشته است.

حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۹.۱۵ میلیارد دلار است که ۱۰.۳۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

اکنون حجم تمام سکه‌های پایدار ۷۸.۹۲ میلیارد دلار می‌باشد که مقدار ۸۹.۵۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

جالب است بدانید: تعداد خودپردازهای بیت کوین در جهان چقدر است؟

منبع: ایسنا

ارسال نظر