نتفلیکس درباره دزدی 120 هزار بیت کوین صرافی بیت فینکس سریال می‌سازد

این مستند نتفلیکس داستان زوجی که قصد پولشویی بیت کوین‌های سرقتی داشتند را روایت خواهد کرد.

نتفلیکس درباره دزدی 120 هزار بیت کوین صرافی بیت فینکس سریال می‌سازد

غول تولید محتوا و پخش آنلاین فیلم سریال، نتفلیکس (Netflix) درباره هک صرافی بیت فینکس که یکی از بزگترین سرقت های ارزهای دیجیتال تاریخ است، یک مستند سریالی خواهد ساخت.

این مستند درباره یک زوج نیویورکی و رابطه‌شان با 120 هزار بیت کوین دزدیده شده است. به گفته نتفلیکس، این مستند توسط کریس اسمیت (Chris Smith) کارگردانی خواهد شد و نیک بیلتون (Nick Bilton) نیز تهیه‌کننده آن خواهد بود. این دو فیلم‌ساز خالق پروژه‌هایی همچون Tiger King، FYRE: The Greatest Party That Never Happened و The Inventor: Out for Blood in Silicon Valley بوده‌اند.

در اعلامیه این شرکت آمده است: «نتفلیکس دستور ساخت یک مستند سریالی در مورد اتهامات وارده به یک زن و شوهر درباره پولشویی میلیاردها دلار رمزارز سرقتی را داده است. این پرونده بزرگترین جرم مالی در تاریخ است.»

داستان این سریال در مورد ایلیا لیچنشتاین (Ilya Lichtenstein) و همسرش هدر مورگان (Heather Morgan) است که درگیر 120 هزار بیت کوین دزدیده شده است از صرافی بیت فینکس شده‌اند.

از زمان دزدیده شدن این رمزارزها در سال 2016، قیمت بیت کوین 7415 درصد افزایش داشته است. Netflix اشاره کرد که ارزش این بیت کوین‌ها در طول این زمان از 71 میلیون دلار به حدود 5 میلیارد دلار افزایش یافته است.

این زوج تلاش کرده‌اند که با ایجاد هویت‌ها و حساب‌های آنلاین جعلی، خرید طلا و حتی NFT، رمزارزهای خود را بدون شناخته شدن نقد کنند، اما مجریان قانون حرکات این دارایی‌ها را در بلاک چین دنبال می‌کردند.

پیش‌تر گزارش شده بود که وزارت دادگستری آمریکا موفق شد 3.6 میلیارد دلار از این بیت کوین‌های سرقت شده را مصادره کند.

در حالی که لیچنشتاین، بنیانگذار استارآپ شکست‌خورده EndPass، حضور گسترده‌ای در رسانه‌های اجتماعی نداشت، همسر او، مورگان که خود را یک «کارآفرین کریپتو» می‌نامد، بسیار فعال بود و همین اواخر یک مجموعه NFT را در OpenSea عرضه کرد.

او همچنین با نام مستعار Razzlekhan موسیقی رپ می‌خواند! مورگان که به عنوان مدیرعامل شرکت EndPass خدمت کرده بود، مقالاتی را از جمله «محافظت از کسب‌وکار خود در برابر مجرمان سایبری» در مجله فوربز منتشر کرده است.

اگر اتهامات وارد به لیچنشتاین و مورگان ثابت شود، حکم 25 سال زندان برای این زوج کاملا قابل‌انتظار است.

ارسال نظر