سوئیس دارایی‌های رمزارزی روس‌ها را مسدود خواهد کرد

کشور سوئیس که در طول تاریخ معمولا بی‌طرف بوده است، نه‌تنها تحریم‌ها اتحادیه اروپا، بلکه تحریم‌های رمزارزی را نیز بر دارایی‌های روس‌ها اعمال خواهد کرد.

سوئیس دارایی‌های رمزارزی روس‌ها را مسدود خواهد کرد

بر اساس گزارش روز جمعه فایننشال تایمز، دولت فدرال سوئیس قصد دارد دارایی‌های رمزارزی افراد و شرکت‌های روسی که در مرز سوئیس هستند را مسدود کند.

تحریم‌های جدید سوئیس به تحریم‌هایی که توسط اتحادیه اروپا در جواب به اقدامات اشغالگرانه به اوکراین تنظیم شده‌اند، اضافه خواهد شد.

وزیر اقتصاد سوئیس، گای پارملین (Guy Parmelin) گفته است که در هفته گذشته حساب‌های بانکی و دارایی‌های فیزیکی 223 فرد روس، از جمله افرادی که رابطه نزدیک با ولادیمیر پوتین دارند، مسدود شده‌اند.

یک مقام ارشد در وزارت اقتصاد این کشور گفته است که مسدود کردن دارایی‌های رمزارزی روس‌ها بسیار ضروری بود، زیرا سوئیس می‌خواهد از یکپارچگی صنعت بلاک چین خود محافظت کند.

بیشتر بخوانید: اوکراین کیف پول‌های سیاست‌مداران روسی را شناسایی کرد

بنا به گزارش شرکت سرمایه‌گذاری CVVC، تا دسامبر سال 2021 حدود 1128 شرکت بلاک چین در سوئیس و یا کشور همسایه شاهزاده‌نشین لیختن‌اشتاین مستقر بودند.

در روز چهارشنبه، اتحادیه اروپا اعلام کرد که می‌خواهد از دورزدن تحریم‌ها با استفاده از ارزهای دیجیتال جلوگیری کند. وزیر اقتصاد فرانسه در این باره گفت: «ما در حال انجام اقداماتی در مورد ارزهای دیجیتال و دارایی‌های رمزارزی هستیم که نباید برای دورزدن تحریم‌های مالی اعمال شده توسط 27 کشور اتحادیه اروپا، استفاده شوند.»

درخواست‌ها برای مسدودکردن حساب صرافی‌های رمزارز روس‌ها نیز ماهیت بی‌مرز رمزارزها را واضح کرده است. با اینکه، صرافی‌ها می‌توانند دارایی‌های افراد را بلوکه یا دسترسی به حسابشان را مسدود کنند، به‌دست‌آوردن کنترل کیف پول‌های سخت‌افزاری یا کیف پول‌های غیرامانی دشوارتر است، مگر آنکه دارنده رمزارزها بخواهد آن‌ها از روش‌های مسدود شده جابه‌جا کند.

اگر افراد رمزارزشان را نزد خودشان نگه‌دارند، مسدود کردن آن‌ها تقریبا غیرممکن است، اما اگر بخواهند آن‌ها را با استفاده خدمات شرکت‌ها یا صرافی‌ها جابجا کنند یا بفروشند، می‌توان دارایی‌شان را بلوکه کرد.

ارسال نظر