لایحه تنظیم رمزارزها در مجلس برزیل به رأی گذاشته خواهد شد

بزرگ‌ترین کشور آمریکای لاتین به‌زودی می‌تواند به جمع کشورهایی که ارزهای دیجیتال را تنظیم کرده‌اند بپیوندد. قانون‌گذاران برزیل امیدوارند که قوانین، استفاده از رمزارزها را در سراسر کشور افزایش دهد.

لایحه تنظیم رمزارزها در مجلس برزیل به رأی گذاشته خواهد شد

مجلس سنا برزیل قرار است بر سر لایحه رمزارزها رأی‌گیری کند. این لایحه به‌اتفاق آرا دیروز توسط کمیته امور اقتصادی مجلس سنا تصویب شد که شانس پذیرفته شدن آن افزایش می‌دهد. پس از آن که این لایحه توسط مجلس سنا و مجلس نمایندگان تصویب شود، به رئیس‌جمهور ژائیر بولسونارو ارسال خواهد شد تا با امضای خود آن را وارد قانون کشور کند.

به گفته ایراجا آبرو (Irajá Abreu)، سناتور برزیلی این قانون «دستورالعمل‌های ارائه خدمات دارایی‌های مجازی» را ارائه خواهد کرد. وی در 22 فوریه اعلام کرد که امیدوار است این لایحه جنایات مالی مختلفی که با رمزارزها مرتکب شده‌اند را محدود کند.

آبرو گفت: «هدف از این پروژه، محدودکردن اعمال غیرقانونی مانند پول‌شویی، فرار مالیاتی و بسیاری از جنایات دیگر است. در درون این حوزه بازاری وجود دارد که قانونی و درست است که اکثریت قریب به‌اتفاق این بازار است، اما استثنائات نیز وجود دارند.»

سناتور آبرو که این لایحه را ابتدا در سال 2019 ارائه کرد، در گفتگو با خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد: «در صورت تأیید شدن این قوانین، روند کلی به این صورت خواهد بود که رمزارزها از تجارت گرفته تا سوپرمارکت و خریدوفروش خودرو استفاده خواهد شد.»

به گفته کارشناسان صنعت، پذیرش رمزارزها می‌تواند مزایای غیرمنتظره‌ای را برای این کشور رقم بزند. بی‌شک بزرگ‌ترین مثالی که به ذهن می‌رسد، دیگر کشور آمریکای لاتین، السالوادور است که در سپتامبر سال گذشته بیت کوین را به پول قانونی کشور خود تبدیل کرد.

رئیس‌جمهور السالوادور، نجیب ابوکیله همیشه هدف خود را استقلال مالی کشور و بی‌نیاز شدن از دلار آمریکا اعلام کرده است. از زمان قانونی شدن بیت کوین در السالوادور، حجم صنعت گردشگری این کشور 30 درصد افزایش داشته است.

ارسال نظر