لونا (LUNA) اکنون دهمین ارز دیجیتال بزرگ بازار است!

ارز دیجیتال لونا که توسط Terraform Labs توسعه یافته است، با ارزش بازار 26 میلیارد دلاری خود به جایگاه دهم بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال صعود کرد.

لونا (LUNA) اکنون دهمین ارز دیجیتال بزرگ بازار است!

ارز دیجیتال لونا (LUNA) به جمع 10 ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار ملحق شده است. ارز دیجیتال شرکت Terraform Labs، در مسیر صعود خود از دوج کوین، اولنچ و شیبا اینو عبور کرده است.

بر اساس داده‌های CoinMarketCap، اگرچه این رمزارز در روز دوشنبه حدود 6 درصد سقوط کرد، اما همچنان در 7 روز گذشته 31.2 درصد افزایش قیمت داشته که ارزش بازار آن را به بیش از 26 میلیارد دلار رسانده است.

این ارزش‌گذاری هنوز با ارز دیجیتال برتر یعنی بیت کوین فاصله زیادی دارد. اگرچه قیمت فعلی بیت کوین حدود 30 درصد از اوج ماه نوامبر خود کاهش یافته، اما ارزش بازار آن هنوز نزدیک به 1 تریلیون دلار است.

بیشتر بخوانید: علت ریزش شدید قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال چه بود؟

دوج کوین و شیبا اینو که قبلا برای کسب جایگاهی در میان 10 ارز دیجیتال برتر تلاش کرده‌اند، به ترتیب در رتبه‌های 11 و 13 قرار دارند. از سوی دیگر اولنچ با ارزش بازار 23 میلیارد دلار در جایگاه دوازدهم است.

بلاک چین Terra که در سال 2018 راه‌اندازی شد، از استیبل کوین‌ها برای اجرای سیستم پرداخت خود و از توکن لونا برای تثبیت قیمت استیبل کوین TerraUSD (UST) استفاده می‌کند.

در دنیای امور مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای، Terra با تراکنش‌های سریع‌تر و کارمزد کمتر، به یک رقیب جدی برای اتریوم تبدیل شده است.

سرمایه‌گذاران دیفای به دنبال جایگزین‌هایی برای اتریوم بوده‌اند و همین یکی از دلیل اصلی رشد ارزهایی مانند اولنچ، سولانا و لونا است.

لونا در سال گذشته بیش از 12،000 درصد افزایش قیمت داشته و بیشتر این رشد تنها در چهار ماه گذشته رخ‌داده است. داده‌ها نشان می‌دهد که اولنچ به نوبه خود در طول یک سال 2،400 درصد و سولانا نیز 9،500 درصد رشد داشته است.

ارسال نظر