اولنچ به جمع 10 ارز دیجیتال برتر بازار پیوست

فعالان به دنبال جایگزین‌هایی برای اتریوم هستند و بلاک چین ارزان و سریع اولنچ (Avalanche) یک جایگزین جذاب ارائه می‌دهد.

اولنچ به جمع 10 ارز دیجیتال برتر بازار پیوست

بلاک چین کم‌هزینه و سریع اولنچ که می‌خواهد جایگاه اتریوم را تصاحب کند، روز گذشته موفق شد به لیست 10 رمزارز برتر از نظر ارزش بازار ورود پیدا کند. در حال حاضر AVAX به قیمت 135.29 دلار مبادله می‌شود و ارزش بازار آن 29.8 میلیارد دلار است.

این رمزارز محبوب در ساعات گذشته نیز اوج تاریخی جدیدی را در 146.22 دلار به ثبت رساند. اولنچ تنها هشت ساعت پس از آن که Zhu Su، مدیرعامل صندوق ارز دیجیتال سنگاپوری Three Arrows Capital، در توییتی مبنی بر اینکه اتریوم را علی‌رغم حمایت از آن در گذشته رها کرده است، به جایگاه 10 صعود کرد.

همان‌طور که Sino Global Capital و سم بنکمن از FTX در سولانا، یکی دیگر از رقبای اتریوم سرمایه گذاری کرده‌اند، صندوق Three Arrows نیز سرمایه گذاری زیادی در Avalanche انجام داده است. این صندوق حدود 230 میلیون دلار در اولنچ سرمایه تزریق کرده است.

مدیرعامل Three Arows در توییتر خود نوشت: «اتریوم علیرغم پشتیبانی از کاربران خود در گذشته، کاربران را رها کرده است. این موضوع که توسعه‌دهندگان دست به کاری نمیزنند، در حالی که افراد تازه وارد نمی‌توانند این هزینه‌های این بلاک چین را بپردازند، بسیار ناخوشایند است.»

وی با عمل نیز حرف خود را تأیید کرد. شرکت او حدود 78.35 میلیون دلار اتریوم را به صرافی FTX منتقل کرد. اغلب مردم تنها هنگامی این کار انجام می‌دهند که قصد فروش دارایی خود را داشته باشند.

درحالی‌که تبدیل دو توکن در صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم یونی سواپ حدودا 100 دلار هزینه دارد و چند دقیقه طول می‌کشد، هزینه‌های تراکنش در Avalanche معمولاً کمتر از یک دلار است و تسویه آن نیز تقریباً فوری است.

برای دستیابی به این بازده بالا، اولنچ امور را در سه بلاک چین C، X و P تقسیم می‌کند. بلاک چین C اولنچ مانند اتریوم از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند. آخرین آمارها نشان می‌دهند که پروتکل‌های امور مالی غیرمتمرکز این شبکه در حال حاضر 12.5 میلیارد دلار را مدیریت می‌کند. از سوی دیگر سرمایه تحت مدیریت پروتکل‌های اتریوم 174 میلیارد دلار است.

با اینکه اولنچ مسیر زیادی برای رسیدن به ارزش بازار 515 میلیارد دلاری اتریوم دارد، اما می‌توان پیشرفت را در این پروژه مشاهده کرد.

ارسال نظر