متا به دنبال فروش سهم خود در پروژه Diem است

انجمن ارز دیجیتال Diem که توسط شرکت متا پشتیبانی می‌شود، به دنبال فروش حق مالکیت خود برای بازپرداخت سهم سرمایه‌گذاران است.

متا به دنبال فروش سهم خود در پروژه Diem است

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا ظاهرا به دلیل افزایش مقاومت نظارتی در برابر ارزهای دیجیتال، پروژه ارز دیجیتال Diem شبکه اجتماعی خود که هنوز راه‌اندازی نشده است را کاملا لغو خواهد کرد.

به گزارش بلومبرگ، انجمن Diem که بر توسعه این ارز دیجیتال نظارت دارد، در حال بررسی فروش دارایی‌های خود به‌منظور بازگشت سرمایه به سرمایه‌گذاران است. بر اساس گزارشات، مذاکرات هنوز در مراحل مقدماتی است و انجمن در مورد چگونگی فروش مالکیت معنوی خود و یافتن محل کار جدید برای مهندسان سازنده Diem بحث می‌کند.

به گفته منابع ناشناس بلومبرگ، متا که تا همین اواخر با نام فیس‌بوک شناخته می‌شد، حدود یک‌سوم پروژه را در اختیار دارد و مابقی آن در اختیار سرمایه‌گذاران مختلفی از جمله Uber، Shopify و Union Square Ventures است.

سخنگوی Diem از تأیید یا تکذیب فروش گزارش شده خودداری کرد. متا نیز به درخواست اظهارنظر پاسخ نداد.

Diem که در ماه می 2019 با نام Libra معرفی شد، تاریخچه‌ای پردردسر دارد. پنج شریک مؤسس، از جمله Visa، Mastercard، PayPal و eBay، مدت کوتاهی پس از راه‌اندازی پروژه، آن را ترک کردند.

متا قصد داشت راه‌اندازی کیف پول رمزارز Novi خود را به عرضه Diem مرتبط کند، اما Novi در اکتبر 2021 بدون این ارز راه‌اندازی شد. دیوید مارکوس (David Marcus) که از ماه می 2018 Novi را رهبری می‌کرد، در پایان سال گذشته برای پیگیری پروژه‌های شخصی، Novi را ترک کرد.

در ماه مه سال 2021، انجمن Diem همچنین اعلام کرد که با Silvergate Capital Corp همکاری می‌کند که تا استیبل کوین Diem را صادر کنند. این انجمن همچنین گفت که در حال انتقال عملیات خود از سوییس به آمریکا است.

به گفته منابع بلومبرگ، امتناع فدرال رزرو آمریکا از اطمینان دادن به Silvergate در مورد صدور این استیبل کوین، آخرین میخ بر تابوت Diem بود.

متا همچنین با فشار سیاسی نیز مواجه شد. در ماه اکتبر گذشته، گروهی از سناتورهای دموکرات که شامل شرود براون (Sherrod Brown) از اوهایو و الیزابت وارن (Elizabeth Warren) از ماساچوست، نامه‌ای سرگشاده نوشتند و از زاکربرگ خواستند تا پروژه Diem را پایان دهد.

این گروه اعلام کردند که متا «مکررا» نسبت به مضرات ناشی از محصولات خود بی‌تفاوتی نشان داده است.

ارسال نظر