کمک‌های مالی رمزارزی به نیروهای نظامی اوکراین از مرز 4 میلیون دلار گذشت

بخش عمده‌ای از این کمک‌های مالی توسط یک فرد ارسال شده که 80 بیت کوین یا حدود 3 میلیون دلار را اهدا کرده است.

کمک‌های مالی رمزارزی به نیروهای نظامی اوکراین از مرز 4 میلیون دلار گذشت

گزارشات حاکی از آن است که کمک‌های مالی رمزارزی به‌سوی نیروهای نظامی اوکراین سرازیر شده است. آخرین داده‌ها نشان داد که پس از ورود نیروهای روسیه به مرز اوکراین، تا کنون بیش از 4 میلیون دلار توسط گروه‌های اوکراینی دریافت شده است.

روز گذشته گزارش شده بود که مقدار کمک‌های مالی 400 هزار دلار بوده، اما در روز گذشته این مبلغ 10 برابر شده است. گروه‌های غیردولتی و داوطلب مبالغ ارسال شده را دریافت کرده‌اند.

شرکت Elliptic بیان کرد که حامیان کمک‌های مالی خود را توسط رمزارز ارسال می‌کنند زیرا این روش آسان و آنی است و می‌توان موانع قانونی را دور بزند. افزایش فوق‌العاده سریع مبلغ جمع‌آوری شده به دلیل کمک بزرگ 80 بیت کوینی یک نفر بود.

این شرکت همچنین در وب‌سایت خود نوشت: «دارایی‌های رمزارزی مانند بیت کوین به‌عنوان یک روش مهم تأمین مالی جایگزین ظهور کرده‌اند. این رمزارزها امکان ارسال کمک‌های سریع و میان مرزی را می‌دهند و مؤسسات مالی را که ممکن است تراکنش‌های این گروه‌ها را مسدود کنند، دور می‌زنند.»

گروه‌های حامی اوکراین مدت زیادی است که توسط ارزهای دیجیتال کمک مالی جمع‌آوری می‌کنند. برای مثال، دو دانش‌آموز اوکراینی یک مجموعه NFT را در بازار OpenSea عرضه کرده و تمام درآمد آن را به سازمان غیردولتی Come Back Alive (زنده به خانه بازگرد) اهدا می‌کنند. این سازمان به سربازان اوکراینی کمک کرده و آن‌ها را تجهیز می‌کند.

پس از افزایش تنش‌های روسیه و اوکراین ، بازارهای مالی از جمله بازار رمزارزها شاهد ریزش‌های شدیدی بودند و بیت کوین نیز تا 36،400 دلار پایین آمد، اما به نظر می‌رسد بازار فرایند بهبود را آغاز کرده است. در هنگام نوشتن این مطلب بیت کوین به قیمت 39،028 دلار مبادله می‌شود و در 24 ساعت گذشته رشدی 1.16 درصدی داشته است.

ارسال نظر