آیا امکان خرید ترون مقدار کم وجود دارد؟

خرید ترون (TRX) به مقدار کم یکی از راه‌های آسان ورود به بازار ارز دیجیتال و کسب تجربه در آن است که به‌خاطر درگیر کردن سرمایه بسیار پایین، ریسک ضرردهی‌های بزرگ را از بین برده است.

آیا امکان خرید ترون مقدار کم وجود دارد؟

در این مطلب ضمن بررسی حداقل مقدار سرمایه ریالی و تومانی لازم برای خرید TRX، به معرفی صرافی ارز دیجیتال مناسب برای این کار می‌پردازیم.
پایین‌ترین مقدار قابل خرید ترون چقدر است؟
ترون یکی از شبکه‌های قابل برنامه‌نویسی قرارداد هوشمندهای و پرسرعت با قابلیت پردازش 2,000 تراکنش در ثانیه است که آن را به یکی از بلاک چین‌های محبوب برای معامله توکن TRX بومی این شبکه و دیگر رمز ارزهای ساخته‌شده روی آن تبدیل کرده است.
مشابه بیت کوین که کوچکترین جزء آن ساتوشی نام دارد، کوچکترین واحد شمارش ترون نیز «سان (Sun)» نامیده می‌شود. هر واحد ترون معادل یک میلیون سان است. مهمترین نکته در خصوص خرید ترون و تمام ارزهای دیجیتال این است که شما نیازی به خرید 1 واحد کامل TRX نداشته و در صورت امکان قادر به خرید حداقل مقدار تا 1 واحد سان هستید. علت اینکه می‌گوییم «در صورت امکان» به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله:
• محدودیت صرافی‌ها برای خرید و فروش حداقل مقدار از یک ارز دیجیتال مانند ترون
• مقرون‌به‌صرفه نبودن خرید TRX از یک مقدار کمتر به‌دلیل پرداخت کارمزد
در ادامه، به بررسی این دو عامل تاثیرگذار بر خرید ترون به مقدار کم صحبت می‌کنیم.
مقدار کارمزد ترون چقدر است و چگونه محاسبه می‌شود؟
پیش از پاسخ به این سوال، اجازه دهید بدون پرداختن به جزئیات فنی پیچیده، کمی درباره نحوه کار بلاک چین ترون، ساختار رمز ارزها و نقش کارمزدها در آن صحبت کنیم.
در شبکه ترون از الگوی اجماعی به‌نام «اثبات سهام نمایندگی‌شده (DPoS)» برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها و ساخت بلاک‌های جدید استفاده می‌شود. در این ساختار، کاربران فعال روی این بلاک چین با استفاده از ارزهای دیجیتال خود یک سری نماینده را انتخاب می‌کنند. پس از انتخاب، این افراد قدرت تصمیم‌گیری روی مسائل مهم تاثیرگذار بر شبکه ترون را خواهند داشت.
27 نماینده ارشد که مسئول پیگیری تاریخچه تراکنش‌ها در اکوسیستم ترون هستند، به اعتبارسنجی آن‌ها می‌پردازیند. حالا هر 6 ساعت یکبار یک نماینده ارشد به‌صورت تصادفی انتخاب شده و در ازای خدمت خود، از شبکه رمز ارز TRX پاداش می‌گیرد. هر 3 ثانیه، یک بلاک جدید به بلاک چین ترون اضافه می‌شود و افراد مسئول آن 32 واحد TRX دریافت می‌کنند.
پس همانطور که مشخص است، شما برای انجام تراکنش روی شبکه ترون، ملزم به پرداخت کارمزد هستید که به اعتبارسنج‌های آن تعلق خواهد گرفت. حالا مقدار کارمزد تراکنش‌های ترون به 3 مشخصه انرژی (Energy)، پهنای باند (Bandwidth) و نوع تراکنش بستگی دارد:
• پهنای باند کافی: تراکنش‌های عادی که ما همه‌روزه روی ترون انجام می‌دهیم، مقداری امتیاز پهنای باند مصرف می‌کنند. به‌صورت روزانه به هر حساب روی ترون 5,000 امتیاز پهنای باند رایگان تعلق می‌گیرد و هزینه هر واحد آن معادل 0.001 TRX است. بنابراین بسته به قیمت لحظه‌ای ترون و مقدار پهنای باند مصرفی، شما باید مقداری کارمزد پرداخت کنید. در این حالت، ترون برای محاسبه میزان کارمزد، بین 260 تا 300 امتیاز پهنای باند را در اندازه تراکنش (به‌صورت بایت) و 10 واحد سان ضرب می‌کند.
• پهنای باند ناکافی: اگر طی یک روز همه پهنای باندتان را مصرف کرده باشید، با سوزاندن یا استیک کردن مقداری TRX قادر به دریافت پهنای باند بیشتر خواهید بود. این میزان بسته به روش انتخابی متفاوت است و می‌تواند بین 0.2 تا 1 واحد ترون به‌علاوه پهنای باند مصرف کند.
• حساب جدید: برای ساخت حساب‌های جدید، این شبکه حدود 0.1 ترون کارمزد دریافت می‌کند.
در تصویر زیر، مثالی از مقدار ترون ارسالی و پهنای باند مصرفی به‌علاوه مقدار ترون سوزانده‌شده را مشاهده می‌کنید.

همانطور که مشاهده می‌کنید، برای ارسال 0.0519 واحد ترون، فرستنده 0.267 واحد TRX سوزانده تا پهنای باند کافی از سوی شبکه دریافت کند که بیشتر از مقدار ارسالی شده است. پس در صورتی که پهنای باند شما به زیر 250 امتیاز رسیده باشد، ارسال مقادیر پایین به‌خاطر نیاز به سوزاندن ترون مقرون‌به‌صرفه نیست. بنابراین بهترین روش در این حالت، استیک کردن ترون است.
علاوه بر این، صرافی‌های متمرکز مقدار مشخصی کارمزد برای هر تراکنش ترون مشخص می‌کنند که خرید ترون کمتر از این میزان باز هم مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود.
محدودیت خرید در صرافی‌ها
عامل دوم تاثیرگذار بر حداقل مقدار خرید ترون در صرافی‌های رمز ارزی، محدودیت تعیین‌شده در آن‌هاست. در صرافی‌های بین‌المللی نظیر بایننس، حداقل مقدار واریز فیاتی رمز ارزها معادل 10 دلار است. بنابراین اگر کمتر از این میزان در حساب خود داشته باشید، قادر به ترید نخواهید بود.

اما در صرافی‌های ایرانی نظیر بیت 24، محدودیت حداقل خرید ریالی و تومانی برای رفاه حال کاربران کاهش یافته است. حداقل خرید در صرافی بیت 24 برای تمام ارزهای دیجیتال 100,000 تومان است که با توجه به قیمت فعلی 0.0072 دلاری ترون، حدود 27.581 واحد خواهد شد.
علاوه بر این، یکی دیگر از ویژگی‌های این صرافی، مجهز بودن به یک والت داخلی است که نیاز به پرداخت کارمزد در معاملات را از بین برده است. بنابراین شما با خرید و نگهداری ترون در کیف پول داخلی بیت 24، در فروش بعدی نیازمند پرداخت کارمزد نخواهید بود که باعث کاهش سرمایه لازم برای ترید TRX در این پلتفرم می‌شود.

این مقاله تبلیغاتیست و رسانه کلیک مسئولیتی در قبال محتواهای تبلیغاتی ندارد.

ارسال نظر