ایلان ماسک بیت کوین، اتریوم و دوج کوین‌هایش را نمی‌فروشد

مدیرعامل شرکت تسلا و اسپیس اکس هنوز هم انتظار رشد ارزهای دیجیتال را دارد و گفته است که دارایی‌های رمزارزی خود را نمی‌فروشد.

ایلان ماسک بیت کوین، اتریوم و دوج کوین‌هایش را نمی‌فروشد

ایلان ماسک بار دیگر در توییتر عقاید خود را در مورد ارزهای دیجیتال اظهار کرد و قول داد که دارایی‌های بیت کوین ، اتریوم و دوج کوین خود را نخواهد فروخت.

ماسک در رشته توییت‌هایی که در مورد تورم اقتصادی آغاز کرده بود، نوشت: «تسلا و اسپیس اکس در حال تجربه فشار منفی تورم در تدارکات و مواد اولیه هستند.»

مایکل سیلور، مدیرعامل مایکرو استراتژی و یکی از شناخته‌شده‌ترین حامیان بیت کوین در پاسخ به ایلان ماسک گفت: «تورم مصرف‌کننده دلار آمریکا در نزدیکی اوج خود و تورم دارایی‌ها نیز دوبرابر نرخ تورم مصرف‌کننده خواهد بود. ارزهای ضعیف ریزش خواهند داشت، تزریق سرمایه از پول نقد، بدهی و سهم‌های باارزش به دارایی‌های محدود و کمیاب مانند بیت کوین تشدید خواهد شد.»

ماسک نیز در پاسخ گفت: «به‌عنوان یک اصل کلی، برای کسانی که در این رشته به دنبال توصیه اقتصادی می‌گردند: به‌طورکلی در زمان‌هایی که تورم بالا است، نگه‌داشتن دارایی‌های فیزیکی مانند خانه یا سهام در شرکت‌هایی که فکر می‌کنید محصولات خوبی تولید می‌کنند، از دلار بهتر است. من هنوز بیت کوین، اتریوم و دوج کوین دارم و آن‌ها را نخواهم فروخت.»

مایکرو استراتژی و تسلا بزرگ‌ترین شرکت‌هایی هستند که در ترازنامه خود بیت کوین دارند.

اگرچه شرکت مایکل سیلور در خرید خود بسیار تهاجمی‌تر بوده و در طی چند سال گذشته، میلیاردها دلار بیت کوین جمع‌آوری کرده است، تسلا نیز در ماه فوریه سال 2021 حدود 1.5 میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد.

این شرکت سازنده خودروهای الکتریکی، حتی اعلام کرد که بیت کوین را به‌عنوان روش پرداخت برای خودروهایش قبول خواهد کرد. البته تسلا کمی بعد به دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی در مورد بیت کوین، نظر خود را تغییر داد و پذیرش بیت کوین را متوقف کرد.

ارسال نظر