قیمت بیت کوین امروز 22 آبان 1400

فشار نزولی فروشندگان بر بیت کوین افزایش یافته است و این امر می‌تواند موجب عقب‌نشینی کوتاه‌مدت قیمت بسیاری از آلت کوین‌ها شود.

قیمت بیت کوین امروز 22 آبان 1400

قیمت بیت کوین امروز 22 آبان 1400

شرکت تجزیه‌وتحلیل داده Arcane Research در آخرین خبرنامه هفتگی خود اعلام کرد که بازارهای مشتقات بیت کوین در مقایسه با اوج قیمت قبلی بیت کوین در ماه آوریل به بلوغ رسیده‌اند. این شرکت تاکید کرد که تفاوت قیمت لحظه‌ای بیت کوین و قیمت آن در بازار قراردادهای آتی (فیوچرز یا Futures) که در ماه آوریل در سطوح بسیار بالا قرار داشت، بسیار پایین‌تر آمده است و این نشان‌دهنده یک بازار سالم‌تر است.

به گفته تحلیلگر ارشد صندوق‌های ETF رسانه Bloomberg، صندوق ETF بیت کوین ProShares به محبوبیت زیادی رسیده است و میانگین حجم مبادلات، آن را در 2 درصد برتر تمام صندوق‌ها قرار داده است.

نشانه دیگری برای افزایش محبوبیت و مقبولیت ارزهای دیجیتال ، سرمایه‌گذاری‌های شرکت Grayscale است. دارایی‌های تحت مدیریت این شرکت از مرز 60 میلیارد دلار عبور کرد و حتی از بزرگ‌ترین صندوق طلا، SPDR Gold Shares نیز فراتر رفت.

آیا بیت کوین و آلت کوین‌های دیگر بازار می‌توانند در کوتاه‌مدت با اتکا به سطوح حمایت قوی خود بهبود یابند یا برداشت سود در نقاط بالا، قیمت‌ها را کاهش خواهد داد؟ پاسخ این سؤال را می‌توانیم در نمودار قیمت بیت کوین بررسی کنیم.

نمودار قیمت بیت کوین امروز 22 آبان 1400

نمودار قیمت بیت کوین نمودار یک روزه قیمت بیت کوین 22 آبان 1400

بیت کوین در نقطه 69 هزار دلار تغییر جهت داد و میانگین متحرک نمایی 20 روزه (62،530 دلار) را لمس کرد. فتیله طولانی در کندل استیک روزهای 10 نوامبر نشان‌دهنده خرید سنگین در سطح میانگین متحرک 20 روزه است.

بااین‌حال خریداران در 11 نوامبر موفق به افزایش دوباره قیمت نشدند که حاکی از تردید در خرید سطوح بالایی است. فروشندگان در 24 ساعت اخیر تلاش‌های خود را برای ایجاد ثبات در سطح میانگین متحرک 20 روزه افزایش داده‌اند.

اگر فروشندگان در این نبرد پیروز شوند، قیمت بیت کوین می‌تواند به سطح میانگین متحرک ساده 50 روزه (57،048 دلار) کاهش یابد. واگرایی منفی در شاخص قدرت نسبی (RSI) همچنین هشدار می‌دهد که خریداران ممکن است در حال از دست‌ دادن قدرت خود باشند.

از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی جهش کند، می‌توان برداشت کرد که انتظارات مثبت همچنان بازار را فرا گیرد و معامله‌گران به جمع‌آوری بیت کوین بیشتر در سطوح پایینی ادامه می‌دهند.

فراتر رفتن از سطح 69 هزار دلاری و بسته‌شدن کندل روزانه بالاتر از این سطح، نشانه‌ای برای از سرگیری روند صعودی خواهد بود. در این صورت جفت مبادلاتی بیت کوین - تتر ممکن است تا 75 هزار دلار نیز صعود کند.

شایان‌ ذکر است در هنگام نوشتن این مطلب، قیمت بیت کوین 64،015 دلار است و ارزش بازار این ارز دیجیتال نیز 1.208 تریلیون دلار گزارش می‌شود.

ارسال نظر